Gå til innhold

dårlig PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
alle pc'er er bra så lenge de er fine, men selfølgelig alt teller

er ikke enig med deg der!

Det er lett å lage en dårlig/elendig pc med et pent ytre. (kjenner noen som gjorde det :laugh: )

 

Men seff, hvis du vil kjøpe en elkjip pc, så er det ingen som kan hindre deg, men en oppsummert mening her tror jeg er at det blir best om du fixer det selv, uansett hvor uenig/elkjiptilhenger du måtte være. Hvis du ikke liker å kverulere da, noe jeg tror :no:

 

Det kan jo seff være at du ikke kan bygge pc selv, men det finnes databutikker som bygger for deg, bare du kommer med en liste over hva du vil ha. Den listen kan sikkert noen her på forumet ordne til deg!

Lenke til kommentar

Bare lurte Gaston : Hvorfor har du startet et innlegg tidligere idag med spec's på en maskin som det tilsynelatene ser ut til at du skal bygge når du tydeligvis er er ihuga fan av "ferdigproduserte" maskiner? (Ble litt nysgjerrig, så jeg så litt på innleggene dine).

Lenke til kommentar
Compaq er de mest ustabile maskinene jeg har vært borti. ever.

 

* Modemet blir varmt og må slåes av. 

* Skjermkort fucker.

* Stygg kasse og masse unødvendig plastik.

* Piss høytalere +at det er JBL med på de gamle mskinene.

 

+

 

*ingenting, jo et ting: et kjent merke. 

 

 

Noen som er enig?

tror peder82 og gaston stiller på lik linje

alle pc'er er bra så lenge de er fine, men selfølgelig alt teller

 

eg synes for min del at at peder82 virker som en blodfersk data wannabe wizard som tror han er en eller annen form for pc guru.:tease:

 

gaston kan eg ikke annet enn å like det er nesten som om han er den lillebroren eg aldri har hatt :thumbs:

Lenke til kommentar

Joda, men skal man provosere synes jeg det burde være et snev av saklighet og at man til en viss grad kan stå for det man sier. Ivertfall når folk som f.eks meg ikke gidder å ha bry til å undersøke vedkommendes aktivitet på forumet før man bruker tid på å gi et svar hvor man prøver å være saklig og komme med seriøse meninger. Ser ikke ut som om innleggene til Gaston har mye av dette....

 

Samme det, man har da moderatorer :)

Lenke til kommentar

det er ikke det at det indre ikke teller på en Pc, men det er så forbanna mange her som mener at det er det eneste som teller.

en venn av meg har kjøpt alt han trenger, og Pc'en hans er faktisk dødsbra, men han har bare lagt kabinettet et sted og skjermen et sted.....det er mange her som bare driter i hvor Pc'en ligger så lenge den er bra......jeg er enig i at Pc'er må være bra'e, men det ytre teller nesten like mye........(ikke fullt så mye) for det er mange her som tror jeg bryr meg BARE om det ytre...men det er feil :mad:

Lenke til kommentar

Når jeg kjøper meg PC, så prioriterer jeg det indre LANGT over det ytre. Mener ikke at det ytre ikke teller i det hele tatt, men det er jo tross alt det som er inni du bruker til å spille spill osv. Du får ikke mye glede ut av en PC med bare dritt inni men som ser noenlunde fin ut. Det er tross alt mye annet du kan putte der i stedet for en PC om motivet er at det skal se fint ut...

Lenke til kommentar
hvis man bygger en PC blir den jo stygg for det er ikkke et merke det blir avhengi av.....det kan være at kabinettet er grått, tastaturet er hvitt, skjermen er hvit og musa er blå...det går ikke, men hvis man kjøper en compaq PC for man JBL høytalere som henger ved siden av skjermen, kantene er runde overalt, musa er hvit slik som resten av PC'en og på compaq presario kan man faktisk bytte deksel på kabinettet...+ at man for en slik greie som limer cover på CD'er

det er finere da.....faktisk så er det billigere og bedre da

jeg tror at microsft folkene vet litt mer enn almennheten :roll:

:p Jeg tror ikke mine egne øyne...

Lenke til kommentar
nå har eg faktisk pådratt meg min første advarsel her pga denne gaston fyren så nå melder eg meg ut av denne debatten. det nytter ikke å diskutere med sånne folk :thumbdown:

Det går ikke å skylde på andre, det er du som bestemmer hva du skal skrive, ikke vri deg unna med at det er andres feil. Satt han kansje og postet over skuldra di, med din sigg?

Lenke til kommentar

Gaston, om du er så fantastisk glad i ferdigbygde PC'er fra Compaq, så kan du jo bare kjøpe det, og slutte å lage poster med den underlige logikken din :p

 

Hvis du bare skal spille CM01\02, og den funker fint til det, behøver du vel ikke å oppgradere/kjøpe ny? Ikke bry deg om hva andre sier, så lenge PCen duger til det DU bruker den til, betyr ikke meningen deres noe som helst.

 

Når du sier at PCen blir stygg om du bygger den selv er det helt feil. Med mindre du er 100% blottet for kreativitet, får du en mye bedre utseendes PC enn om du kjøper en ferdig. Her er bare noen av fordelene:

 

- Om du bygger selv, kan du bestemme utseende på alt, og i tillegg innmaten i maskinen. Med ferdig-PCer kan du ikke bestemme en ting (bortsett fra å velge mellom de forskjellige pakkene selvfølgelig), og en komponent kan fort bli en flaskehals i systemet ditt.

- Dersom du bygger selv sparer du masse penger.

- Dersom du kjøper ferdigpakker, vil du i mange tilfeller måtte kjøpe dyre komponenter av samme merke dersom du ønsker en liten oppgradering. Når du bygger selv, kan du gjøre akkurat som du vil, og når du skal oppgradere er du ikke bundet til noe som helst (annet enn evt. øvre grenser på hovedkort og andre komponenter).

- Hvis du bygger selv, lærer du deg masse om hardware og sammensetningen av PC :)

- Ved å bestille fra 'små' nettbutikker istedenfor kjemper som Dell og Compaq får du i nesten alle tilfeller mye raskere support og hjelp til det du trenger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...