Gå til innhold

Skjermkort til ca.1000kr

x-man

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte på å kjøpe meg nytt skjemkort til ca.1000kr. Lurte på hvilke kort som gir mest for pengene? Noen tips...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp heller et 9600 kort som har støtte for directx 9.0 i harware.

powercolor 9600pro til ca 1200,- anbefaler jeg, da 9600 pro yter ganske mye mer en 9600 n.p. :thumbup:

Skrevet

Ja, helst et 9600 kort, men jeg ville for all del ikke valgt 9200... FX5200 kortene til Nvidia yter en del bedre enn radeon 9200.

Ja, jeg har belegg for det jeg sier - ta en titt på Anandtechs test av low-end skjermkort.

Skrevet
Spar 400 kr til og kjøp 9600xt på[url="http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=135853"]pcutstyr[/url]
Er en god del bedre enn 9600 pro :thumbup:
Skrevet (endret)
Snorre123: Testen Anandtech gjorde av disse kortene sa noe litt annet... Don't shoot the messenger.

Kan du linke til testen?

Endret av zetor;)
Skrevet

kverulering? :p

Nå har det seg jo da slik at 5200 Ultra koster omtrent det samme som 9200, og 5200 non-ultra koster omtrent det samme som 9200SE. Go figure...

Og ja, jeg vet at du er die-hard ATI fan, men er det galt av en som er noe mer nøytral å si at Nvidia faktisk har like gode/bedre alternativer i samme prisklassen (når de faktisk har det)?

Et annet poeng her er at Radeon kortene ikke har fått noe særlig med ytelsesforbedringer siden den testen der var utført, men det kan man ikke si om Nvidias FX serie - de har fått ganske store hopp fremover med de nyeste driverne (selv om de største hoppene er på high-end kortene).

Selv er jeg en lykkelig eier av et Radeon 9800XT kort, og nei, jeg kunne ikke tenke meg å gå over til et Nvidia FX5950 kort i stedet.

Skrevet

Hvorfor diskutere hva som er best og dårligst av Radeon 9200 og Geforce FX5200 når begge suger hardt og gir veldig lite for pengene i forhold til Radeon 9600 som også ligger innenfor budsjettet hans på 1000kr ?

Skrevet
det som gir mest til den prisen er vel geforce4 ti4200...

Geforce4 Ti4200 gir riktignok ca like bra ytelse som Radeon 9600 i DirextX8, men det gir langt lavere ytelse i DirectX8 og ved bruk av AA. Dermed er Radeon 9600 et langt bedre kjøp. Radeon 9600 koster faktisk bare 934 kr (og da mener jeg ikke den trege SE-utgaven eller den litt trege pro-EZ utgaven)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...