Gå til innhold

Jeg har hørt det kommer et nytt skjermkort snart!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra hvem da? En av ATI eller NVIDIA ?

Veit du navnet?

Det kan vel ikke være XT kortene fra ati? De har vært ute en stund. Men det kommer snart et nytt kort fra ATI ja, men det er en stund til..

Skrevet

Det er jo et klassisk spørsmål - kjøpe nå eller vente... Det kommer alltids noe nytt, og maskinvare som er ny på markedet nå, vil alltids bli forbigått av morgendagens teknologi. Man kan ikke bli sittende på gjerdet for alltid heller. Men selvsagt, om det kommer en ny type kort neste uke, så kan det jo lønne seg å vente. Ikke minst med tanke på at de som er toppmodeller i dag vil bli rimeligere.

Skrevet

hehe nytt fireglkort til 15, 16 tusen

FireGL kortene blir brukt til workstations ikke til desktopper. Men hørte at ati skulle snart gå over til 420 isteden for 350 som xt kortene bruker i gpuen.

Skrevet (endret)

Jeg har hørt at det kommer en ny bil snart

:ermm:

Edit: Du tenker sikkert på det nye ati kortet R420 Viper ikke sant?

Ja det kommer snart ;)

Endret av Nikkor
Skrevet

Ja det kommer snart ;)

Snart og snart, RV420 Viper vil komme i mars eller April.

Skrevet

Jeg tror det er lurt å vente på R420. Jeg vet det var lignende diskusjoner før 9800pro og 9800xt kom, men da var det snakk om kun små endringer. Hvor store endringer de gjør denne gangen i arkitekturen er jeg ikke sikker på, men en overgang til 0.013 mikro vil uansett gi stort utslag i klokkefrekvensen. Håper de bare nå ikke føkker opp, slik som nvida først gjorde da de gikk over til 0.013 mikro.

Når det gjelder pris vil jeg tippe rundt der xt ligger nå.

Husk at 9800xt egentlig bare er et overklokket 9700 pro med små endringer i arkitekturen.

mvh

Skrevet (endret)
Jeg tror det er lurt å vente på R420. Jeg vet det var lignende diskusjoner før 9800pro og 9800xt kom, men da var det snakk om kun små endringer. Hvor store endringer de gjør denne gangen i arkitekturen er jeg ikke sikker på, men en overgang til 0.013 mikro vil uansett gi stort utslag i klokkefrekvensen. Håper de bare nå ikke føkker opp, slik som nvida først gjorde da de gikk over til 0.013 mikro.

Husk at 9800xt egentlig bare er et overklokket 9700 pro med små endringer i arkitekturen.

mvh

Ikke for å være pirkete, men du mente 130 nm, ikke sant? 13 nm er litt lite... :D

Edit: litt greit bruke riktig desimaler.

Endret av stigfjel
Skrevet (endret)

R420 Loki.

Viper tror jeg er M11, en high-end mobile part som visnok skal bli annonsert neste uke.

Endret av MistaPi
Skrevet (endret)

Nvidia (NV40) og ati (RV420) kommer med nye GPU og VPU, blir vel lansert nå i mars. Men er du heldig kan du kjøpe deg ett i mai/juni.

Ps: fy for en quoting, hehe.

Endret av Kjetil Lura
Skrevet

mvh

Ikke for å være pirkete, men du mente 130 nm, ikke sant? 13 nm er litt lite... :D

Edit: litt greit bruke riktig desimaler.

Jada smartass, jeg mente 0.13 mikro.

Skrevet (endret)

Ja det kommer snart ;)

ja det var det det het :D

Viper.... noen som vet hvor jeg kan lese om det!??!

Edit*

Eller noen som har anbefalinger om det lønner seg og vente på det eller kjøpe et billig radeon9800pro kort.

Endret av Frozen Demon
Skrevet

Vel... R420 kommer til å bli dyre, omtrent som 9800XT nå. Kort med R380 som blir den nye mellomklassebrikken kommer nok til å koste rundt 2000 til å begynne med, og jeg tror nok de vil yte endel dårligere enn 9800PRO. Det kortet til 2100 er veldig mye for pengene, løp og kjøp sier jeg.

PS: Dette er spekulasjoner, bare så det er sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...