Gå til innhold

Omtale av Star Wars Galaxies: An Empire Divided


Anbefalte innlegg

Hm. Dette er et spill jeg faktisk må få tak i.

 

Koster spillet sånn 5-600,- også må jeg betale hver måned også? Hvor mye er det i måneden? Finnes det noen demo ute?

 

Ja- Jeg er ihugga SW fan :)

Synes spillet er knallbra. Jeg hadde heldigvis en kompis som viste meg alle basicene når jeg startet å spille det. Men etter det gikk det meste greit. Anbefaler det for alle SW fans og alle som like MMORPG spill.

 

Man kjøper spillet å får en mnd gratis spilling. Etter det koster det 15$ pr. mnd med spilling.

 

Btw: jeg spiller på Chimera europe serveren (lordterm)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, denne omtalen har nesten fått meg til å børste støved av SWG cd'en igjen.

 

Jeg tror jeg gjorde de fleste mulige tabber i SWG. Startet på en liten måne, hvor det var kun 2 byer - delivery mission's mellom disse 2 byene fantes ikke, så jeg måtte reise til Naboo når jeg skulle tjene penger...

 

Jeg prøvde i tillegg å solo meg oppover til TKA master - på denne månen hvor det ikke var noen særlig andre spillere. Dårlig valg igjen - mye downtime grunnet mangel på entertainers og doctors...

 

Og når jeg kun kjørte solo mot TKA, så sier det seg selv att det blir noe ensformig å battle mot nightspiders hele tida - 10 nightspiders, 30 minutter downtime for healing og rensing av battlefatigue...<- var vel dette som fikk meg til å gi opp...

 

Finnes det noe norsk community på den europeiske serveren? Hvis det er tilfelle tror jeg att jeg kunne tenke meg å ta opp tråden igjen...

Lenke til kommentar

Har spilt 4-5 månder nå. Mitt først MMORG og jeg er så godt som hekta! :) Testa AO tidligere uten at det falt i smak.

Det er så utrolig mange aspekter ved SWG som facinerer meg.

 

 

Alt henger så godt sammen! Man må oppsøke en Weaponsmith når man trenger ett våpen, en Armorsmith for å få seg en armor, en Tailor for å få seg klær ( folk kommer bort til deg og anbefaler en tailor når du viser deg offentlig i de samme klærne som man begynner med :) ), en Medic for å lege sår, en entertainer for å lege "mind wounds", en Smuggler for å få oppgradert våpnet/armoren, en Creature Handler når man vil ha seg ett dyr å ri på, en Master Artisan når man vil ha seg ett kjøretøy, en Architect når man vil ha et hus/fabrikk/harvester.

 

Skal man ut å hunte / sloss vil man alltid ha med seg en Ranger som kan lokalisere dyr og fiender på mye større avstander en vanlige folk, man vil ha med seg Creature Handlere som kan bruke sine "Pets" for å holde dyr og fiender på avstand mens resten står å skyter. Skal man ut og ødelegge baser til Rebillions/Imperials trenger man en rekke forskjellige mennesker med ulike kvaliteter. Bounty Hunter, Smuggler, Commando, Bio-Engineer og Squad Leader må alle inn i basen for å gjøre diverse jobber. I tillegg må man ha personer utenfor basen for å stoppe eventuelle forsøk på å komme inn og hindre de som jobber på insiden.

 

For å være best forberedt til kamp bør man skaffe seg "Stat modifiers", det vil si at du får en midlertidig buff til helse, action og mind. Her får man bruk for Doctors som kan buffe 6 av 9 stats, Entertainers kan buffe de 3 siste. Finner du ikke en Doctor eller Entertainer kan du kjøpe mat fra Chefs, spice fra Smugglers og drikke fra Doctors (?). Alle disse vil gi deg midlertige pluss til helse, action og mind. ( pass på bi-virkningene om du tar for mye spice :) )

 

Økonomien i SWG kan også være svært fasinerende. Man kan se pris svingningene på ressurser etterhvert som nye ressurser dukker opp eller en type ressurser ikke har vært tilgjengelig på en stund. Deretter kan man se prisene på våpen og armor svinge etter hvor tøft markede er blant de ulike smedene. Man ser prisene på sjeldne ting stige voldsomt. En rekke mennesker begynner da å samle inn disse tingene til de ikke er sjeldne mer og man vil se markedsprisen synke :) Ett kjøretøy kunne de første dagene etter lansering koste 50-100.000 credits, nå selges de kassevis for 5.000 credits.

 

Når man har opparbeid seg nok erfaring til å lære seg ett nytt skill får man ikke dette automatisk, man kan enten finne seg en NPC ( non playing character ) for å lære seg det nye skillet mot penger, eller man kan finne seg en annen spiller som kan dette skillet. Han vil da lære deg det nye skillet og i retur får han Apprentice Points. Dette trenger han igjen for å skaffe seg en Master tittel når den tiden kommer. Følelsen av at alle trenger alle er for meg en helt unik følelse, som jeg ikke har hatt med noen andre spill. Uansett hvilket yrke du måtte falle for så vet du at det alltid er noen som har bruk for deg. På samme måte som at du alltid vil ha bruk for alle andre!

 

Helt genialt! :thumbs:

 

[EDIT]:

 

icaruz @ eclipse

Master Weaponsmith [ Specialized in Explosives ]

Master Medic

Master TKA

 

Hus and butikk i den beste byen på Eclipse! :)

Neo-Rome, Naboo

Guild: Legion

 

[/EDIT]

Endret av icarus1983
Lenke til kommentar

5000 credits for et kjøretøy på Eclipse-serveren? En fyr ville ha minimum 25.000 credits for en Landspeeder, mens jeg så de solgt for helt opp til 50.000 andre steder. Hvis noen på Eclipse har lyst til å selge meg en veldig rimelig Landspeeder, er det bare å ta kontakt.

 

Kaaduen min begynner å bli sliten i beina.

Lenke til kommentar

Kjøpte selv spillet da det kom ut i norge.

 

BEgynnte først å spille på Bria som var helt konge da eg kjente noen der, men utviklingen var kommet forl angt for meg. DA på ecilipse som det var et Norks guild, men det var det samme som Bria bare at det var mabnge norske.

 

Prøvde da infinity som var en helt ny server. og eg digger det. Kan nesnte ikke sette spillet fra meg og alt er konge. Er mye bedre en når eg spillte AO. Anbefaler spillet for de som liker Star wars og mmorg (eller hva det heter).

 

Syntes spillet er rett og slett konge.

 

Heimi Starstrider @ Infinity

Lenke til kommentar

Anmeldelsen er bra skrevet, men jeg er totalt uenig i konklusjonen. SWG er det mest skuffende spillet jeg har spilt, og selv om utviklerne har lagt til flere elementer er det fremdeles noe ved selve spillet som er utrolig tamt. En ting som jeg vet mange er skuffet over er PvP, jeg vil nesten kalle det latterlig dårlig.

 

Et spill som er sterkt undervurdert og som går SWG en høy gang, er EVE. Dette spillet har en dybde som er totalt fraværende i SWG. Jeg vil si at SWG er litt mere "n00b-vennlig" og det tar lengre tid å sette seg inn i EVE, men når du først er kommet inn i det kan jeg love deg at du blir hekta :thumbs:

 

^^CC

Lenke til kommentar

Jeg har spilt SWG i ca 1 og 1/2 måned nå.

 

Grafikken er bra, men den er ikke optimalisert i det hele tatt (bruker Sapphire Radeon 9600XT 128MB), ingen jeg kjenner får mer enn maks 30 FPS.

 

Selve spillet er bra, har ikke noe å utsette på dette, bortsett fra et svimlende antall bugs. De fleste bugs er små og oversebar, men sammenlagt blir det irriterende i lengden. For eksempel når du farter rundt på din speederbike og flyr over vannet, kommer "swimming" ikonet opp på charactern din og speederbiken sakker ned. Andre ting er de tilfeldige "nests" med dyr osv i naturen, du ser redet før du kommer dit, men pokker heller om dyrene spawner før du holder på å kjøre forbi, noe som kan bli farlig for helsa enkelte ganger.

 

Videre er det alt for få gjenstander i spillet. Alt kan lages av andre spillere, noe jeg synes her helt OK, men det gir til gjengjeld liten grunn til å finne "loot", bortsett fra å skaffe hide/meat/bone til scouts og medics. Jeg vil gjerne se mer eksepsjonelle ting bli funnet - noe av det vanskeligste (og beste) du kan finne er krystaller angiveligvis kan brukes av jedier når de skal lage lyssabelen sin, selv om jeg aldri har sett noe til dem.

 

Hvis vi ser på Rifleman eller Carbineer profesjonen, så eksisterer det alt for lite våpen for disse. Carbineers har ikke mye å velge mellom etterhvert som de klatrer opp i skill-treet sitt, og riflemen likeså selv om de har ett par rifler ekstra. Nærkamp er veldig tøft å se på (spesielt stunattack med unarmed), men nærkampsvåpen som sverd og økser er det få variasjoner av. Hvor er vibroblade?

 

Tommelen opp for førsøket på en bra MMORPG.

Tommelen ned for mye kjedelige bugs og til dels tamt innhold. Hvis de trøkker inn mer ting i spillet hadde det vært bra.

Lenke til kommentar
Grafikken er bra, men den er ikke optimalisert i det hele tatt (bruker Sapphire Radeon 9600XT 128MB), ingen jeg kjenner får mer enn maks 30 FPS.

 

Maks fps ER 30.

 

For eksempel når du farter rundt på din speederbike og flyr over vannet, kommer "swimming" ikonet opp på charactern din og speederbiken sakker ned.

 

Det skal være sånn.

 

 

Hvis du vil spille et spill med bedre loot, spill EQ eller noe annet.

Lenke til kommentar
Videre er det alt for få gjenstander i spillet. Alt kan lages av andre spillere, noe jeg synes her helt OK, men det gir til gjengjeld liten grunn til å finne "loot", bortsett fra å skaffe hide/meat/bone til scouts og medics. Jeg vil gjerne se mer eksepsjonelle ting bli funnet - noe av det vanskeligste (og beste) du kan finne er krystaller angiveligvis kan brukes av jedier når de skal lage lyssabelen sin, selv om jeg aldri har sett noe til dem.

Star Wars Galaxies er ikke bygd på "loot". Alt som er i spillet skal kunne skapes av andre spillere, ellers ville ikke økonomien holdt ut i mer enn noen timer. Det er hva hele spillet er bygd på, fordi at håndverkerne faktisk trengs for å kunne bruke nytt og bedre utstyr. Hvis du kan finne noe bedre ute i naturen enn det som kan lages, faller hele håndverkernes livsgrunnlag i fisk.

 

Det jeg kunne likt å se, er skjemaer folk kan finne som lar deg bygge spesielle ting. Dette hadde vært veldig spennende, hvor for eksempel en gjeng eventyrere finner skjemaet til å bygge en spesiell type rustning. De tar den tilbake til byen og får noen til å lage den. Vips - "phat lewt" og håndverkerne er fornøyde.

Lenke til kommentar

Star Wars Galaxies er ikke bygd på "loot". Alt som er i spillet skal kunne skapes av andre spillere, ellers ville ikke økonomien holdt ut i mer enn noen timer. Det er hva hele spillet er bygd på, fordi at håndverkerne faktisk trengs for å kunne bruke nytt og bedre utstyr. Hvis du kan finne noe bedre ute i naturen enn det som kan lages, faller hele håndverkernes livsgrunnlag i fisk.

Ikke få meg til å begynne en diskusjon om økonomien i spillet. DER er det mye som kan diskuteres. Den eneste virkelige måten å få penger på er gjennom missions. Derfor er økonomien på de gamleste serverne bedre stimulert enn de nye europeiske serverne, og en jævlig god grunn til å velge en amerikansk server mot en europeisk server.

 

Du nevner nye skjemaer som en god dropp, jeg er helt enig. Jeg kunne også tenke meg at pirater osv kunne av og til droppe ting som kan brukes i produksjon av gjenstander, som forbedrer den ferdige gjenstand. Det fins jo ting som gun barrels, scopes og slikt "optional" ekstra utstyr man kan sette inn i skjemaet når man produserer en rifle eller en pistol, men ingen gidder bry seg om det fordi den "boosten" våpenet får er kortvarig mens kostnadene for spesielle angrep blir større for alltid.

 

Forøvrig fins det muligheter for å få skjemaer i spillet, men disse er helt lik de du får av profesjonene (og har du ikke profesjonen kan du ikke bruke den) som er ment til bruk i industribygninger (factories - samlebåndsproduksjon av gjenstander).

 

En annen ting jeg reagerer på er at utviklerne bak SWG valgte å implementere AT-ST'n som en "pet" istedet for et kjøretøy, ut ifra spilldesign skjønner jeg at dette var en lettvint løsning. Armerte kjøretøy får vi vel aldri se i spill, bortsett fra romskip i ekspansjonen som er planlagt (eller får vi x-wings og tie-fighters som wingmen/pets der også?).

Lenke til kommentar

Glimrende anmeldelse, veldig enig i alt.

Bortsett fra at man burde gi en soleklar 10'er på Grafikk.. Hallo - makan til naturtro og nydelig grafikk ska man lete lenge etter. I hvert fall i et MMORPG ..

 

Og.. Hvis det er noen som vil joine vår norske PA/Guild, så stikk innom www.swg-nis.com .. NiS - Norges største SWG-guild. :) Se også sign..

 

PS - har finni et par feil i anmeldelsen.. Eks: "selv velge hvilken av Star Wars Galaxies ti planeter du kan begynne på"..

 

- Nope, man kan vel begynne på 4-5 planeter.. Talus, Naboo, Corellia, Tatooine.. Og kanskje Yavin-4 eller Rori? De siste 5 planetene er "forbeholdt" de som er sterke/tøffe/dumme nok til å reise dit alene eller med en gruppe.. :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Djorgen, det er jeg fullt klar over. Det var egentlig bare for å ikke gjøre teksten mer kompleks enn nødvendig. Jeg får frem at spillet har ti planeter, og at du kan spille på disse. Jeg ville ikke gå inn i kjedsomme detaljer hvor jeg forklarer at du bare kan begynne på noen.

 

Men du har naturligvis helt rett.

Lenke til kommentar

VinterUlv, this just in:

 

Many professions have had new items, loot and schmatics added too them on the Test Center, most of this stuff wasnt mentioned on the patch notes.

 

Most of these included new weapons for swordsman and pistoleers, both looted and schmatics, also, new clothing for chefs, as well as rumors of MORE weapons that might be coming too!

 

So prepare to be shocked and amazed, when you see what cool stuff is coming up for you guys in Publish #6!

 

-----------------

Enda en ting:

 

Check out the new dungeon if you get a chance! The Geonosian Bio-Engineer Facility... hidden on Yavin IV. Ask around the mining outpost for whereabouts.

 

Utviklerne hører tydeligvis på folk om hva de vil ha.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...