Spillredaksjonen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Kommentar: Kunsten å skrive Fem lærdommer og en advarsel fra et innmari bra skrevet spill. Les hele saken på Gamer.no»
LInnommable Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg mener det ikke nødvendigvis negativt, men jeg synes ofte at du underkommuniserer hvordan og hvorfor noe er bra. Man kan gjerne si at Disco Elysium er det beste spillet som er skrevet, men på dette tidspunkt serverer du bare en klisjé om noe som er allment akseptert. Man må gjerne gå i bresjen for en sunn kunstnerisk prosess, og å skrive om å skrive kan være særdeles nyttig, men hvis du bare føler at noe er sånn går poengene ofte tapt i oversettelsen. Angående Disco Elysium var det underholdende nok, men det led virkelig av verbal diaré, og var ikke spesielt økonomisk utformet. Det blir litt slitsomt for meg når det emosjonelle forsvinner i evige utbroderinger om samfunnsspørsmål, og alt er en senkapitalistisk vits. Det fungerer jo i sin kontekst, så jeg skal være forsiktig med å si at det ikke er bra, men det var ikke min type fortelling i det hele tatt. Har du lest Dune-serien? Blir ofte litt nysgjerrig på det siden den tydeligvis handler om alt annet enn det jeg får den til å handle om. En ting er iallfall sikkert: Den handler ikke om Paul Artreides. Det virker som et spor fra Joseph Campbells innflytelsesrike The Hero's Journey å lese verk med mythos-aspekter som heltefortellinger, og Dune (1) har mange av elementene sine derfra, men hvis du forventer sagaen om Paul Artreides er du definitivt på feil sted.
Zeph Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden Eg runda nyleg Beyond: Two Souls, og makan til elendig skriving har eg sjeldan vore borti. Handlingen, dialogen, det var så mykje dårleg at eg vart heilt oppgitt. I etterkant las eg litt om David Cage og hans "greie", som kanskje forklarte deler av det, men likevel. Spelet verka på mange måter gjennomført. Dei hadde til og med hyrt inn skodespelarar som Ellen/iot Page og Willem Dafoe, men det er lite hjelp når det er så dårleg. God skriving er kunst og veldig merkbart i spel, så det er ei glede når eg kjem over spel der dei har lagt sjela ned i det. Pentiment er eit anna spel eg prøvde meg på, der det meste strengt tatt er dialog, og dei hadde absolutt prioritert skrivinga.
Espressivo Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden Kvaliteten på screenplayet må til en viss grad vurderes relativt til sjanger og stil. Krangelen om hva som er "dårlig" og "bra" gidder jeg ikke lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå