Spillredaksjonen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Kommentar: Livet har ingen mening Selvfølgelig velger noen av oss spill heller enn livet utenfor. Det finnes få andre valg. Les hele saken på Gamer.no» 1
Erlink Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Halvparten av de store debattene om alt som er galt med ungdommen og samfunnet kunne vært løst med å bare bygge et chillere samfunn rundt oss. Ta ut noe av verdiskapningen i fritid framfor penger. Litt mindre trykk og støy, litt mindre reklame, litt mindre trafikk. Litt mere ålreite gratistilbud. Det er billigere enn å bruke pengene på politi, sykehus og uføretrygd også. En mulig bieffekt er at flere folk er lykkelige 5
Vokteren Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg mener at trådstarter tar feil valg når han i selvmedlidenhet rømmer fra livets realiteter og inn i spilleverdenen. Psykisk uhelse er et stort og voksende samfunnsproblem. Løsningene er godt skissert av Erlink
Han-solo12 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg er en som har falt utenfor etter en sykdom som gjorde meg ufør. Hadde en veldig bra jobb før med god lønn og gode kollegaer. Nå lever jeg et hermitt liv. Der spill er en stor del av livet. Prøver å trene to dager i uken ellers er jeg hjemme. Kuttet all kontakt med venner. Så fort kan det skje. Lev livet ditt mens du kan.
...... Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Bra artikkel, og veldig sant. Kult at dere har slike artikler! Logga noen tusen timer i WoW og Minecraft selv i en periode der jeg var uten jobb etter utdanningen. Det er rart å se tilbake på det nå som man er tilbake i den "vanlige" verdenen igjen, med jobb, kjerring og et barn på vei. Hadde nok kommet meg ovenpå noen måneder tidligere om jeg ikke hadde forsvunnet inn i alle de virituelle verdenene. Det er lett å la være å ta tak i problemene her på planeten vår når man stortrives i Azeroth. Så det er ikke utelukkende positivt. OT: Er det meningen at artikkelteksten er i bold i det nye designet? Det ser feil ut.
Vokteren Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden ...... skrev (30 minutter siden): Bra artikkel, og veldig sant. Kult at dere har slike artikler! Logga noen tusen timer i WoW og Minecraft selv i en periode der jeg var uten jobb etter utdanningen. Det er rart å se tilbake på det nå som man er tilbake i den "vanlige" verdenen igjen, med jobb, kjerring og et barn på vei. Hadde nok kommet meg ovenpå noen måneder tidligere om jeg ikke hadde forsvunnet inn i alle de virituelle verdenene. Det er lett å la være å ta tak i problemene her på planeten vår når man stortrives i Azeroth. Så det er ikke utelukkende positivt. OT: Er det meningen at artikkelteksten er i bold i det nye designet? Det ser feil ut. Ikke veldig kult med trådnavnet som gir et veldig depressivt og negativt signal. Hvorfor ikke brukt noe mer optimistisk og positivt som «Gamingens positive og negative sider» eller «Gaming som egenterapi»?
Fuktig_Kjeller Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Vokteren skrev (2 timer siden): Jeg mener at trådstarter tar feil valg når han i selvmedlidenhet rømmer fra livets realiteter og inn i spilleverdenen. Psykisk uhelse er et stort og voksende samfunnsproblem. Løsningene er godt skissert av Erlink Han? Off topic : Man burde kunne se hvor mange kommentarer en sak har nede i hjørnet fks, uten å måtte trykke inn på den. Men det er kanskje en mening med det så folk må trykke mer? Endret 1 time siden av Fuktig_Kjeller
Nissen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Dette går nok begge veier. Flere jeg kjenner har blitt så hekta på gaming og spill at de har falt utenfor på grunn av sin avhengighet. Typisk i ungdomstid, før konsekvensutredningen er fullstendig utviklet, kan gaming fort medføre både skulk av skole og stryk på eksamen - med de langtidsfølgene det kan få...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå