frohmage Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Absolutt! Lenge siden nå, da.. Trodde det handlet om et annet hvitt pulver da jeg leste tittelen. 1
Satan666 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg kommer fra vestkanten, og har følgelig baset. A-endinger tilhører folket øst for Akerselven.
^fmj Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Har sett folk bli utsatt for denne barbariske handling, selv var jeg for snill til å gjøre slikt med andre. Dette er egentlig litt pussig, et sterkt minne fra barneskolen er noen som ble utsatt for basing utenfor bussen. En eldre elev, selvsagt en jente som ble baset av en gutt. Du tenker kanskje heller på leking i snøen av egen fri vilje? Det ordet kan jo bety begge deler, alt etter hvor man befinner seg i landet. 1
Satan666 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) ^fmj skrev (2 minutter siden): Har sett folk bli utsatt for denne barbariske handling, selv var jeg for snill til å gjøre slikt med andre. Dette er egentlig litt pussig, et sterkt minne fra barneskolen er noen som ble utsatt for basing utenfor bussen. En eldre elev, selvsagt en jente som ble baset av en gutt. Du tenker kanskje heller på leking i snøen av egen fri vilje? Det ordet kan jo bety begge deler, alt etter hvor man befinner seg i landet. Du tenker åpenbart på dynking. Basing er i min bok frivillig hopp og sprett og tjo og hei i mengder med snø. Edit: La til frivillig. Endret 2 timer siden av Satan666 1
^fmj Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Satan666 skrev (Akkurat nå): Du tenker åpenbart på dynking. Basing er i min bok hopp og sprett og tjo og hei i mengder med snø. Vi brukte brukte basing om dynking. 2
Satan666 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden ^fmj skrev (Akkurat nå): Vi brukte brukte basing om dynking. Interessant. Hvor i landet sånn cirka var det? 1
Duriello Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Regner med at det menes snødåp. Har gjort det en del ganger ja, både som barn/ungdom og som voksen. 😃 (Enkelte som trengte å kjøles ned da de hissa seg opp) 1
Gutensin Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden (endret) frohmage skrev (25 minutter siden): Absolutt! Lenge siden nå, da.. Trodde det handlet om et annet hvitt pulver da jeg leste tittelen. Hehe-tenkte på den snøen som kommer ovenfra som nedbør, når det er kaldt nok. Masse myk og løs snø innbød ofte til lek da jeg var barn og ung. 😀 Endret 1 time siden av Gutensin
Gutensin Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Satan666 skrev (9 minutter siden): Du tenker åpenbart på dynking. Basing er i min bok frivillig hopp og sprett og tjo og hei i mengder med snø. Edit: La til frivillig. Å bli baset var sjelden frivillig, sant det. Men man kunne avtale å ha snøballkrig, det innebar garantert at noen fikk snø i fjeset. Altså ble dynket.
:utakt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Base i snø: leke i snø, legge seg ned i den, rulle seg i den, svømme i den. Må ikke forveksles med dynking, som innebærer at andre presser en ned i snøen og stapper inn snø overalt på innsiden av klærne. Det er nok 30 år siden jeg har gjort noen av delene, men ja. 1 1
frohmage Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Gutensin skrev (1 minutt siden): Altså ble dynket. Vi uttalte det med Ø, som i at "hu ble dønka" eller "fikk snødønk". 1
Gutensin Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden frohmage skrev (1 minutt siden): Vi uttalte det med Ø, som i at "hu ble dønka" eller "fikk snødønk". Nettopp. Hvor var det hen?
frohmage Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Gutensin skrev (1 minutt siden): Nettopp. Hvor var det hen? Tønsberg. 1
Gutensin Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Kryning er det også noen som kaller det. Baser litt rundt først, så kaster man seg over noen pg kryner dem 😶🌫️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå