Gå til innhold

Dell Inspiron 8600


Anbefalte innlegg

Du sparer også mye på å velge vekk 3 års på stedet service (som er default "Anbefalt av Dell")...

 

Og gjett om jeg gjorde det 'a!

...Angrer kanskje litt nå, men jeg satser på at Dell har gode stabile maskiner...

-

Jeg jobber på Dells support (Dimension, Optiplex og Precision vel og merke) og vil vel påstå at det ikke er særlig lurt å velge vekk Next-Business-Day (NBD) Obs.. jeg prater ikke på vegne av Dell men utifra et personlig synspunkt.

-

Hvis du har 1 års CAR (Collect-And-Return) så betyr det at hvis noe går alvorlig galt med maskinen så blir den hentet inn på verksted og sent tilbake når den er klar. Det tar i snitt ca 2 uker. Det vil si at du er 2 uker uten maskinen.

Etter et år får du stå for kostnadene selv.

-

Har man 3 års NBD derimot så ringer man inn på vanlig måte og feilmelder systemet. Blir det funnet en feil på hardware så blir det sent en tekniker med riktige deler hjem til deg dagen etter. Det vil si, minimalt med pes og man har maskinen oppe og går dagen etter.

-

CompleteCare er noe man kan legge på som en ekstra "forsikring". Det vil si at alt dekkes uansett hva du gjør med maskinen. Miste den i bakken, i vannet. Uansett hvordan den har gått i stykker så får man en ny maskin eller alt blir reparert (avhengig av skader). Eneste kravet er at du faktisk leverer maskinen tilbake til Dell. (Kan bli vanskelig hvis du mister den i vannet på 30 meters dybde.)

-

Tro meg... NBD er verdt alle pengene HVIS noe går galt.

Complete Care er helt supert, men hvis man ikke er en total kløne eller har skikkelig uflaks så kan man fint klare seg uten dette.

-

Håper jeg har forklart de forskjellige garantiene forståelig for alle :w00t:

-

Lykke til med din nye datamaskin.

-

 

--

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='23/01/2004 : 15:56']
Du sparer også mye på å velge vekk 3 års på stedet service (som er default "Anbefalt av Dell")...

 

Og gjett om jeg gjorde det 'a!

...Angrer kanskje litt nå, men jeg satser på at Dell har gode stabile maskiner...

-

Jeg jobber på Dells support (Dimension, Optiplex og Precision vel og merke) og vil vel påstå at det ikke er særlig lurt å velge vekk Next-Business-Day (NBD) Obs.. jeg prater ikke på vegne av Dell men utifra et personlig synspunkt.

-

Hvis du har 1 års CAR (Collect-And-Return) så betyr det at hvis noe går alvorlig galt med maskinen så blir den hentet inn på verksted og sent tilbake når den er klar. Det tar i snitt ca 2 uker. Det vil si at du er 2 uker uten maskinen.

Etter et år får du stå for kostnadene selv.

-

Har man 3 års NBD derimot så ringer man inn på vanlig måte og feilmelder systemet. Blir det funnet en feil på hardware så blir det sent en tekniker med riktige deler hjem til deg dagen etter. Det vil si, minimalt med pes og man har maskinen oppe og går dagen etter.

-

CompleteCare er noe man kan legge på som en ekstra "forsikring". Det vil si at alt dekkes uansett hva du gjør med maskinen. Miste den i bakken, i vannet. Uansett hvordan den har gått i stykker så får man en ny maskin eller alt blir reparert (avhengig av skader). Eneste kravet er at du faktisk leverer maskinen tilbake til Dell. (Kan bli vanskelig hvis du mister den i vannet på 30 meters dybde.)

-

Tro meg... NBD er verdt alle pengene HVIS noe går galt.

Complete Care er helt supert, men hvis man ikke er en total kløne eller har skikkelig uflaks så kan man fint klare seg uten dette.

-

Håper jeg har forklart de forskjellige garantiene forståelig for alle :w00t:

-

Lykke til med din nye datamaskin.

-

 

--

Mvh

Christian

Heller 2uker uten pc enn å betale 2000,-.

En ting til med den pc`n Touchpaden er ubrukelig.

Lenke til kommentar
Hva mener Samcki med at touchpadden er ubrukelig? Er det en veldig subjektiv mening???

Touchpaden er meget ubehagelig, og den "lagger".

Derfor vil jeg si den er nesten "ubrukelig"

Jeg synes den er meget behagelig. Du er også den første jeg hører som klager...

Dette problemet ditt taes heller ikke opp i en eneste test. De fleste er nok enig i at touchpad'en er god.

Lenke til kommentar

Kabinettet skal vist være klumpete og knirkete. :(

Noen som kan bekrefte dette?

 

 

Man kan ikke se de forskjellige fargene på hjemmesiden til Dell. man kan bare velge.

Noen som vet hvor man kan se de?

 

Skal bestille meg en multimedia pc om ett par dager, så jeg vil vite hva jeg får tilsendt ;)

Lenke til kommentar
Hva mener Samcki med at touchpadden er ubrukelig? Er det en veldig subjektiv mening???

Touchpaden er meget ubehagelig, og den "lagger".

Derfor vil jeg si den er nesten "ubrukelig"

Jeg synes den er meget behagelig. Du er også den første jeg hører som klager...

Dette problemet ditt taes heller ikke opp i en eneste test. De fleste er nok enig i at touchpad'en er god.

Vel i forhold til min Fujitsu siemens s-6010 så er touchpaden ubrukelig.

Behagelig er den heller ikke, for det første så er den mega følsom og man trenger pinne fingre for at muspekeren ikke flyger over skjermen. I tillegg til dette så er den meget "grov" og man kjenner det i fingrene etter en stund, touchpaden burde også ha mere funksjoner enn den på dell maskina har.

Og om du leser på forkjellige forumer så ser du at flere er missfornøyde med touchpaden

Lenke til kommentar

Touchpad'en på min D500 er ikke ubrukelig! Vet ikke om det er samme pad'en som sitter i I8600.

 

-Min lagger ikke.

-Den sliter ikke på fingeren min.

-Jeg synes ikke det er noe feil med følsomheten, men jeg har justert den da...

-Touchpad'en min har forward/back og scroll alle 4 veiene og er programmerbar i hjørnene, savner ikke noe utover det.

-Har ikke lest noen andre poster om folk som er misfornøyd med touchpad'en til dell.

 

Ting som "ingen funksjonalitet" og "lagger" høres ut som et driverproblem.

 

Knut

Endret av enemigo
Lenke til kommentar
Touchpad'en på min D500 er ikke ubrukelig! Vet ikke om det er samme pad'en som sitter i I8600.

 

-Min lagger ikke.

-Den sliter ikke på fingeren min.

-Jeg synes ikke det er noe feil med følsomheten, men jeg har justert den da...

-Touchpad'en min har forward/back og scroll alle 4 veiene og er programmerbar i hjørnene, savner ikke noe utover det.

-Har ikke lest noen andre poster om folk som er misfornøyd med touchpad'en til dell.

 

Ting som "ingen funksjonalitet" og "lagger" høres ut som et driverproblem.

 

Knut

Kan si at du snakker om en helt annen pc.

Les andre forumer en denne.

 

http://forums.us.dell.com/supportforums/bo...scending&page=1

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=98484

Lenke til kommentar

Leste du "din side" testen?

 

"OPPDATERT: Her er ingen tilleggsknapper for skrollfunksjonalitet, men fra Dell får vi opplyst at dette skal være mulig i selve pekeplaten ved å installere riktige drivere."

 

Ser det er en som klager over mus i diskusjonen nede på siden. Men det kan jo umulig gjelde alle maskinene siden jeg ser så få klage over det...

 

K

Lenke til kommentar
Leste du "din side" testen?

 

"OPPDATERT: Her er ingen tilleggsknapper for skrollfunksjonalitet, men fra Dell får vi opplyst at dette skal være mulig i selve pekeplaten ved å installere riktige drivere."

 

Ser det er en som klager over mus i diskusjonen nede på siden. Men det kan jo umulig gjelde alle maskinene siden jeg ser så få klage over det...

 

K

Vel jeg har erfaring med pc`n jeg har prøvd den og jeg har prøvd MANGE bærbare pc`er (Husker fortsatt p75 fra toshiba). Og denne er en av de mest ubehaglige padene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...