Gå til innhold

Dell Inspiron 8600


Anbefalte innlegg

kommer til å gå fra xga til wuxga......

 

ble bare så lei av å lukke å åpne vinduer etc. samt å skrive og sitere fra tekster når en må enten kopiere teksten over til word, eller memorisere det.

 

samt at på dell forum har flere klagd over kvaliteten på lcd panelene lavere enn wuxga.

 

så ga .. å bestillte det største, ble bare så forundret over prisen på oppsettet hehe.

 

så som en ser valgte en riktig tidspunkt, hvis de ikke endrer ring igjen om et par dager

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå tilpasset I8600 slik at den endte på en pis av ca. 22000. Det jeg da lurer på er om jeg bør vente litt med å bestille ettersom prisen nå ligger ca. 2000-3000 høyere enn for et par dager siden? Har jo selvfølgelig lyst til å få data'n så billig som overhode mulig.

 

--

<b>Min tilpassede i8600:</b>

1 års standar-garanti.

Mobile Intel® Pentium® M processor - 1.7 GHz

15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200)

Spesialtilbud: 512Mb 333MHz DDR RAM

Spesialtilbud: 80GB Ultra DMA/ATA 100

Dell TrueMobile™ 1400 WLAN 802.11a/b/g Mini-PCI

Dell Truemobile 2300 Wireless Router 802.11 b/g

Bluetooth Wireless Network Card

Dell Combination Auto /Air Power Adapter

Ekstra batteri - 6 cell til Media Bay

--

 

Lurer også på å spørre dem om de kan endre fra 5400 80GB som følger med til 7200 60GB uten ekstra kostnad. Har lyst på en rask HDD slik at kopiering av filmer o.l. på LAN skal gå fort. Tror dere de vil gå med på dette? Vil det minke batteri-tiden min ved å gå fra 5400 til 7200? Vil jeg få mye igjen for dette i forhold til tid det tar å kopiere?

 

Takker på forhånd for alle svar. : )

Lenke til kommentar

ingen vet om du skal vente eller ikke når det kommer til dell. Har sett etter widescreen bærbar i 3 uker, sett på priser etc. Vært på dell sine sider nesten hver dag. Og det forandrer seg hele tiden, men jeg viste selvf ikke da om multimedie tilbudet.

 

så ingen vet hvilke priser dell kommer med.

 

80G som følger med er 4200, litt rart men var det som selgeren som la inn ordren for meg sa.

 

jeg fikk ikke noe bedre hd, men du kan vel være flinkere å prute.

ville heller ha blåtann og sånn farge lokk.

Men han nevnte heller ikke at maskinen skulle settes opp med 1500kr 10 timer senere så...

 

men du kan ko spare på å ikke velge Dell TrueMobile? 1400 WLAN 802.11a/b/g Mini-PCI, liten vits med det synes jeg. Heller sette inn sjøl senere hvis en skal overføre store filer trådløst

 

7200 går utover batteritiden såvidt jeg vet

Lenke til kommentar

syntes bare å lese at det var problemer med Dell TrueMobile? 1300. Derfor jeg ikke oppgraderte fra b.

men nå er jeg usikker... kanskje ringe dell personen i morgen å få det lagt til ordren hvis det er mulig.

 

Men blir litt dumt hvis det ikke funker på univ. Var vist noe med at broadcom ikke passet med noe

Lenke til kommentar
hum.. sitter å vurdere om jeg skal ringe eller bestille via nett. la da merke til at de "spesial-tilbudene" har teksten: "Kjøp online og få..". Betyr dette at dersom jeg ringer inn for å bestille får jeg ikke lenger disse tilbudene?

nei, jeg satt på nettet samtidig som jeg snakket med en selger.

Han la inn alt å ga meg referanse nr. bankonto nr etc - samme pris.

Lenke til kommentar

w3p: for å få den på eksport, og da slippe mva, så er det bare å be dell sende med et utførselsskjema med maskinen. dette tar du med i tollen på gardermoen, innen 30 dager, og får stemplet. så sender du skjemaet til dell, som betaler ut mva på kontoen din. blir 5k spart det med tanke på beløpet du skal bruke på den maskinen.

 

ang service o.l., hvis man ikke kjøper den superservicepakken av dell, så har man 1 års garanti. men du har fremdeles 2 års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven, og den kan de ikke snike seg unna. hvis maskinen konker etter det første året, så er de fremdeles pliktige til å reparere den, med mindre du har herpa den selv.

Endret av veggiss
Lenke til kommentar

Lurer på om noen kan gi meg et helt konkret svar på hvor mange RPM det er på 80GB HDD som følger med i8600 hvis man bestiller med multimedia-instillinger? Da får man jo 80GB, men hvis dette er en 4200-disk på jo dette være ekstremt tregt? Er det stor forskjell mellom 5400 og 4200?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Lurer på om noen kan gi meg et helt konkret svar på hvor mange RPM det er på 80GB HDD som følger med i8600 hvis man bestiller med multimedia-instillinger? Da får man jo 80GB, men hvis dette er en 4200-disk på jo dette være ekstremt tregt? Er det stor forskjell mellom 5400 og 4200?

Tipper det er en 4200. Det er ganske stor forskjell mellom 4200 og 5400 rpm.

Lenke til kommentar

det er en 4200 den 80G, ihvertfall det selgeren fortalte meg. Snakket med han i dag igjen og min maskin skal være i produksjon.

 

prøvde å mase meg til raskere hd, men til ingen nytte. Men klager ikke siden jeg fikk med 1.7m i forhold til i dag.

 

men du kan alltids selge 80g å kjøpe 60GB 5400rpm psdata tar f.eks 1800 for den,

og 2127 for den 80G. er en heldig så trenger en ikke å gå med tap.

Lenke til kommentar
Med centrino så følger det med Wlan internt i maskina. Standarmodellen har vel det dårligste kortet. (a) Men jeg vil da anbefale å skaffe seg a/b/g med en gang :p

Rett meg hvis jeg har feil....

ringte inn i dag for å prøve å forandre til tm 1300 kort, men for sent.

helsikkes kor effektive de er. Uansett, kommer vel aldri til å bruke g på lang tid.

 

Og når en gjør det er vel intels b/g kort rimeligere så en kan beholde centrino merket på maskina hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...