Gå til innhold

"Aliens"-Disclosure 2026

Er "aliens" virkelig?  

24 stemmer

1. 1. Er "aliens" virkelig?

• Ja
      16
    • Nei
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
PÃ¥inter skrev (5 minutter siden):

Nå brukes konspirasjonskortet igjen🤭👇🏼

Ja, det er fascinerende. Det minner om AI som er programmert til å stanse hvis man kommer inn på visse temaer. Det er "hit, men ikke lenger".

Skrevet
PÃ¥inter skrev (5 minutter siden):

Det er vel egenskaper eller behov de kunne forbedret/finjustert eller? Slossing, biting, spising av eget avkom hierarki ordning eller forbedre redskaper feks. 

Ja, sikkert mange andre ting vi mennesker kan gjøre også. Ingen er perfekte, og det er alltid potensial for forbedring.

• Liker 1
Skrevet
Orake1et skrev (1 minutt siden):

Ja, det er fascinerende. Det minner om AI som er programmert til å stanse hvis man kommer inn på visse temaer. Det er "hit, men ikke lenger".

Det er tydeligvis ubehagelig når fundamentet man har bygget rundt egen virkelighetsoppfatning blir utfordret. 

Skrevet
RosaGnom skrev (Akkurat nå):

Ja, sikkert mange andre ting vi mennesker kan gjøre også. Ingen er perfekte, og det er alltid potensial for forbedring.

Da kan vi gå tilbake til det opprinnelige spørsmålet👇🏼

PÃ¥inter skrev (42 minutter siden):

Ja aper er fascinerende skapninger. Men vil det si at aper om ca 10-12 millioner år vil nå menneskenes intelligens nivå? (Iogmed moderne aper «oppstod» for rundt 8-10 millioner år siden)

Skrevet
PÃ¥inter skrev (2 minutter siden):

RosaGnom skrev (33 minutter siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor aper nødvendigvis skulle nå samme intelligensnivå som mennesker. Det er jo et litt rart utgangspunkt, særlig siden evolusjon ikke har noe bestemt mål. Den “jobber” ikke for å gjøre arter smartere, men favoriserer det som til enhver tid gir best sjanse for å overleve og få avkom i et bestemt miljø. Høy intelligens er bare én av mange mulige løsninger – og i tillegg koster den mye energi.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
MrL skrev (1 time siden):

Evolusjonteorien er en teori, og den beviser vel ikke såvidt jeg vet hvorfor mennesket er ekstremt mye mer intelligent og utviklet sinnsykt mye raskere enn alle andre på jorden - den gjetter. Den motbeviser ikke at mennesket har fått hjelp.

Her viser du jo at du ikke forstår dette begrepet innen naturvitenskapen, når noe i vitenskapen får status som teori så er det fordi den er så ekstremt grundig bevist at den regnes som nesten i praksis bevist, og ikke glem at ingenting er noensinne 100% bevist i naturvitenskapen, det er ikke en hypotese, som er ordet du muligens tenker på. En vitenskapelig teori er en ekstremt godt bevist hypotese, altså en ide, den gjetter ja, men gjetninger får ingen plass, ikke før det er bevist. 

Skrevet
Orake1et skrev (43 minutter siden):

Det er en ubetydelig del av historien til en planet som er 4,5 mrd år.

Da regner jeg med at du mener vi har bygninger og annen teknologi som viser at det var noe annet intelligent på jorden i løpet av denne perioden hvor menneskene ikke var her?

Eller er alle de teknologiske funnene gjort i perioden menneskene kunne ha funnet på dette selv?

Orake1et skrev (45 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg vil ikke bli overasket hvis det er vi som besøker denne planeten. Det vil være en enorm "plot twist", men det er ikke uforenlig med det vi vet

Det er totalt uforenlig med det vi vet.

Vi har ingen beviser for at mennesker i fortiden har vært smartere.

Det ville være null poeng om vi ble dummere over tid. Samt null poeng i å gjemme vekk alt dette. For så å begynne som huleboere.

Orake1et skrev (22 minutter siden):

fantastic cave paintings and elaborate graves

Maling ble først kjent for 400 tusen år siden.

De tidligste spesielle gravene vi har er fra over 100 tusen år siden.

Så begge de motsier jo artikkelen din.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (4 minutter siden):

Om det var slik at alt på jorden utviklet seg på samme måte, burde ikke alt liv på jorden være akkurat det samme? Ingen variasjoner, ingen mennesker med blå eller grønne øyne, osv. Kun en grå klump?

Eller viser evolusjonsteorien at det blir et stort mangfold med ulike løsninger når man holder på med slike forandringer over tid?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Du vet bevisbyrden ligger på deg, det er du som kommer med påstandene, det er du som burde dokumentere dine påstander.

Men her har du en. 

https://factcheck.afp.com/doc.afp.com.42LQ7G3

Det var en test. Jeg ville se om du ville vise til Zahi Hawass og sannelig. 

For å gå rett på mål: Jeg og alle andre som er interessert i temaet er veldig klar over at Zahi Hawass & co kjemper med nebb og klør mot at noen skal undersøke pyramidene. 

Det er derfor de brukte satelitt-teknologi. Det gjør at man kan se hva som er under uten å få tillatelse av Hawass (for slik tillatelse får man ikke).

Det neste som vil skje er at teknologien vil brukes flere steder på jorden og finne flere slike strukturer. Deretter vil folkekravet om å grave bli så stort at det vil skje, mot viljen til "the gatekeepers" / en håndfull arkeologer.  

Det vil synliggjøre for alle at Hawass & co ikke har jobbet for å avdekke vår historie. Han har jobbet for å hindre at den blir avdekket. 

Det går fint om du ikke tro på dette nå, men vi er kun få måneder unna at det er umulig å tro noe annet. 

Skrevet
RosaGnom skrev (41 minutter siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor aper nødvendigvis skulle nå samme intelligensnivå som mennesker. Det er jo et litt rart utgangspunkt, særlig siden evolusjon ikke har noe bestemt mål. Den “jobber” ikke for å gjøre arter smartere, men favoriserer det som til enhver tid gir best sjanse for å overleve og få avkom i et bestemt miljø. Høy intelligens er bare én av mange mulige løsninger – og i tillegg koster den mye energi.

👇🏼😉

RosaGnom skrev (12 minutter siden):

Så aper har forbedret seg om ca 10 millioner år?

Skrevet (endret)
PÃ¥inter skrev (4 minutter siden):

👇🏼😉

Så aper har forbedret seg om ca 10 millioner år?

Jeg har desverre ikke noen spåkule. Det er det ingen av oss som har. Med det sagt, så er det flere muligheter.

Endret av RosaGnom
  • Liker 1
Skrevet
Orake1et skrev (2 minutter siden):

Det var en test. Jeg ville se om du ville vise til Zahi Hawass og sannelig. 

Heller enn å fokusere på ett stykk egyptolog så bør du se på at det er AFP fact Check det kommer fra, du sier veldig mye, men ordene har ingen verdi, du skal få lov til å ha trua di, men det er også alt det er, en tro, for bevis har du ikke, og konfrontert med bevis så kommer unnskyldningene, men ingen dokumentasjon, vi får se i 2027 hva slags unnskyldninger du har da. 

Skrevet
RosaGnom skrev (1 minutt siden):

Jeg har desverre ikke noen spåkule. Det er det ingen av oss som har.

Nettopp. Men hvis du tat det du har lært på skolen om evolusjon så gir vel det deg en fin pekepinn, eller?

Skrevet
PÃ¥inter skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Men hvis du tat det du har lært på skolen om evolusjon så gir vel det deg en fin pekepinn, eller?

Ja, det er klart. Det er derfor jeg la til at det er mange muligheter. Gitt at vi mennesker ikke ødelegger planeten før den tid.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 minutt siden):

Ja. Om verden forandrer seg slik at apene trenger å forandre seg for å tilpasse seg området dem lever i, uten å dø ut over denne perioden, så vil dem tilpasse seg.

Hvordan dem tilpasser seg avhenger av hvordan verden rundt forandrer seg.

For eksempel er det mulig dem blir mindre og søtere, da kun de små og søte får mat fra mennesker.

• Liker 1
Skrevet (endret)
RosaGnom skrev (10 minutter siden):

Ja, det er klart. Det er derfor jeg la til at det er mange muligheter. Gitt at vi mennesker ikke ødelegger planeten før den tid.

Jo flere muligheter (eller tid) man legger til jo større sjanse er det for å treffe blink. Hvor mange dyrearter kan du ramse opp som er i stand, eller har vært i stand til, å utslette sin egen planet?

Endret av PÃ¥inter
Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 minutt siden):

Jo flere muligheter (eller tid) man legger til jo større transport er det for å treffe blink. Hvor mange dyrearter kan du ramse opp som er i stand, eller har vært i stand til, å utslette sin egen planet?

Igjen, det blir uklart hva du egentlig diskuterer. Vi gikk fra å snakke om hvor aper er om 10 millioner år til utslettelsen av vår egen planet.

• Liker 3
Skrevet
RosaGnom skrev (2 minutter siden):

Igjen, det blir uklart hva du egentlig diskuterer. Vi gikk fra å snakke om hvor aper er om 10 millioner år til utslettelsen av vår egen planet.

Nei, jeg stilte det spørsmålet her👇🏼. Du svarte vel at vi ikke kan vite. 

PÃ¥inter skrev (1 time siden):

Ja aper er fascinerende skapninger. Men vil det si at aper om ca 10-12 millioner år vil nå menneskenes intelligens nivå? (Iogmed moderne aper «oppstod» for rundt 8-10 millioner år siden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...