Gå til innhold

Vinter OL 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette har jeg i grunn ikke dvelt ved før, men altså;

CUMehnR.png

1 gull + 2 sølv mens ingen fikk bronsemedaljen. hun som har tredjebest tid "ble" nr.4

jeg har ikke googlet reglementet, for det finnes så klart, men antar logikken bak, er at en av sølvvinnerne kunne fått "et hundredel" etc. dårligere tid og dermed lagt beslag på bronse.

Det kan jo bli ulike konstellasjoner med denslags.

Hva med hvis to utøvere har lik bestetid? 2 gull og 1 bronse, men ingen sølv?

eller, to utøvere har lik tredjebest-tid, det deles ut 2 bronsemedaljer?

hvordan resonnerer andre her? (uten å sjekke reglene først)

Skrevet
1 minute ago, Mr.M said:

dette har jeg i grunn ikke dvelt ved før, men altså;

CUMehnR.png

1 gull + 2 sølv mens ingen fikk bronsemedaljen. hun som har tredjebest tid "ble" nr.4

jeg har ikke googlet reglementet, for det finnes så klart, men antar logikken bak, er at en av sølvvinnerne kunne fått "et hundredel" etc. dårligere tid og dermed lagt beslag på bronse.

Jeg tror du resonnerer riktig. Klarer ikke se hvordan det skulle være annerledes.

Skrevet
Imaginacíon skrev (9 minutter siden):

Klarer ikke se hvordan det skulle være annerledes.

de kunne jo valgt å delt ut bronsemedalje også til tredjebeste tid (i det omtalte tilfelle), men kan vel i teorien bli kaotisk med antall medaljer hvis mange utøvere mot formodning skulle ende på lik tid.

Skrevet
Imaginacíon skrev (4 minutter siden):

Snør det så hardt at det er en fordel å kjøre først? Oppsiktsvekkende dårlug kjøring.

Ja, dette ligner veldig på storslalomen, der kjørerne kom langt bak Lucas, som var milelangt foran alle andre. Men tror ikke det er snøens skyld..

Skrevet
27 minutes ago, SilverShaded said:

Ja, dette ligner veldig på storslalomen, der kjørerne kom langt bak Lucas, som var milelangt foran alle andre. Men tror ikke det er snøens skyld..

Utrolig mange som kjører ut. Det må da være snøen? Spørsmålet er om det blir verre etter hvert. Skulle tro det.

Skrevet
Imaginacíon skrev (3 minutter siden):

Utrolig mange som kjører ut. Det må da være snøen? Spørsmålet er om det blir verre etter hvert. Skulle tro det.

Utover i konkurransen blir løypa selvsagt oppkjørt, men mest av alt : kjørerne blir dårligere og dårligere. Det er bare sånn slalom er.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Mr.M said:

Man kan få følgende komboer: 1,2,3 - 1,1,1 - 1,1,2 - 1,2,2 eller 1,2,3,3 

Blir enda mer komplisert hvis tre stykker har nøyaktig samme tid/poengsum etter en vinner, men tror ikke det har skjedd noen gang (uten at jeg har undersøkt).

Skrevet
Imaginacíon skrev (2 minutter siden):

Fargerik klatt av utøvere så langt.

Ja, dette er gøyalt ! Nå får vi se utøvere som vi vanligvis aldri ser, for de kommer omtrent aldri til 2.omgang under mer normale forhold. Men masse skiglede her, det er flott !

• Liker 1
Skrevet (endret)
Mr.M skrev (3 timer siden):

de kunne jo valgt å delt ut bronsemedalje også til tredjebeste tid (i det omtalte tilfelle), men kan vel i teorien bli kaotisk med antall medaljer hvis mange utøvere mot formodning skulle ende på lik tid.

Det blir jo meningsløst å gi bronse når tre utøvere er bedre.

Heia Atle! (Og Henrik, Timon og Eirik)

edit:Glemte sistemann

Endret av frohmage
  • Liker 2
Skrevet
Imaginacíon skrev (15 timer siden):

Har Norge sjans til å gå videre?

Ja, Norge kan gå videre. Trur dei har tre seire og to tap 

• Liker 1
Skrevet
Wheeljack skrev (27 minutter siden):

Man kan få følgende komboer: 1,2,3 - 1,1,1 - 1,1,2 - 1,2,2 eller 1,2,3,3 

vet ikke om du har skrevet feil(?) men hvorfor ikke 1,2,1  hvis man kan få  1,2,2 ?

Skrevet (endret)
6 minutes ago, Mr.M said:

et ikke om du har skrevet feil(?) men hvorfor ikke 1,2,1  hvis man kan få  1,2,2 ?

Hvorfor får man 1,2,1? Det ville i såfall blitt 1,1,2 (Altså to gull og et sølv)

Tunge i rett munn her nå... 1,1,3 ville det blitt. (To gull og en bronsje)

Endret av Wheeljack

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...