Boing 4EVER Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar (endret) Imaginacíon skrev (50 minutter siden): Språket BBC bruker for å beskrive israelske dødsfall er helt annerledes enn for palestinske dødsfall, og israelske dødsfall får 33 ganger så mye dekning som palestinske dødsfall. https://www.thenational.scot/news/24023440.analysis-bbc-coverage-prioritises-israeli-deaths-palestinian/ https://www.jewishvoiceforlabour.org.uk/article/forensic-study-shows-bbc-bias-against-palestinians/ Takk for at du holder barrikadene og fortsetter med faktaopplysninger mot det som prøver å forvrenge ting Endret 15. januar av Boing_80 1
Neptun1 Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Er det ikke mulig å holde seg til temaet - revolusjonen i Iran? Det finnes en dertil egnet tråd å skrive om Israel. Denne tråden er et trist skue med regimetro og ytre venstre i uskjønn forening mot tapre frihetskjempende demonstranter i Iran. 7
Imaginacíon Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar 22 minutes ago, Boing_80 said: Takk for at du holder barrikadene og fortsetter med faktaopplysninger mot det som prøver å forvrenge ting De er de første til å kreve dokumentasjon men de siste til å gi dokumentasjon selv. 2
fredrik2 Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar 1 hour ago, Fatninja said: Jeg syns denne videoen var absolutt gull! Bytt riktignok ut american med norsk og USA med Norge og da mener jeg at vi har en god pekepinn om hva norske politikere bør drive med også. Så det at vi nå har 2 politiske partier som har Palestina som sin viktigste sak, mener jeg er absolutt.... ikke optimalt. Kutt absolutt all støtte til Palestina OG evt. Israel og fokuser kun på innenriks forhold i Norge og når det gjelder utenrikspolitikk bør det kun fokukseres på hva som gavner nordmenn. Bart Eide, vel, jeg håper han blir byttet ut av en politisk realist snart. Trond GIske: Etter en atomkrig, er det to ting som vil overleve. Kakerlakker og Trond Giske. Han har en ekstrem politisk overlevesesevne. Det har jeg stor respekt for! Jeg tror han er en ekstremt mye bedre mann for nordmenn enn Barth Eide. Tyckte det var en merklig video att posta i tråden. Det han sier er ju att USA ska tänka på sig själv först eftersom de har tillräckligt med problem inrikes. Hvorfor skulle det vara intressant att en person med Iransk upprinnelse bara tänker på USA? 2
Boing 4EVER Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar (endret) Imaginacíon skrev (6 minutter siden): De er de første til å kreve dokumentasjon men de siste til å gi dokumentasjon selv. Eller så er det det samme gang på gang: skyld på Hamas, trekk inn houtiene og Iran, legg så til landet som er lovet Guds utvalgte folk, gå i en evig offerrolle, bruk ferdigproduserte argumenter fra kristenkonservative pastorer/MIFF/Frp/KrF/anti-islam, gjør debatten enda mer komplisert ved å trekke inn det ene og det andre, deretter anklag en for å støtte Iran og ikke gidd å høre argumentene, vent på kavaleriet som ikke har noen annet enn islamkritikk å komme med og som blir kreativ for hver gang, snakk om de snille landene som jobber for demokrati i Iran, rapporter til moderator og håp på reaksjonen som garantert kommer - rinse and repeat. Virksom metode de siste 60 årene. Endret 15. januar av Boing_80 1 1
Ballalaika Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Imaginacíon skrev (1 time siden): Språket BBC bruker for å beskrive israelske dødsfall er helt annerledes enn for palestinske dødsfall, og israelske dødsfall får 33 ganger så mye dekning som palestinske dødsfall. https://www.thenational.scot/news/24023440.analysis-bbc-coverage-prioritises-israeli-deaths-palestinian/ https://www.jewishvoiceforlabour.org.uk/article/forensic-study-shows-bbc-bias-against-palestinians/ Den første rapporten er basert på en feilslutning. Den andre trengte man bare lese frem til hit Sitat Led by Israel-based British lawyer and Zionist Trevor Asserson, Så skjønner hvem som skriver.. 3 3
fredrik2 Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar 23 minutes ago, Neptun1 said: Denne tråden er et trist skue med regimetro og ytre venstre i uskjønn forening mot tapre frihetskjempende demonstranter i Iran. Snarare at de flesta helt enkelt hållit sig borte. Tror inte det er noen av alla palestina aktivisterna som har sagt noe positivt om demonstrationerna (en er vel lite uklar, blandar en massa pro regime propaganda med naiv tro på reformer, den andra har en meltdown). 7
Imaginacíon Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar 15 minutes ago, Ballalaika said: Den første rapporten er basert på en feilslutning. Den andre trengte man bare lese frem til hit Så skjønner hvem som skriver.. Du har det med å komme med påstander uten å forklare hva du mener eller ha noe som helst dokumentasjon. Når det er godt nok for Jewish Voice for Labour tenker jeg det holder for oss også. 2
Imaginacíon Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar 24 minutes ago, fredrik2 said: Snarare at de flesta helt enkelt hållit sig borte. Tror inte det er noen av alla palestina aktivisterna som har sagt noe positivt om demonstrationerna (en er vel lite uklar, blandar en massa pro regime propaganda med naiv tro på reformer, den andra har en meltdown). Grunnen til at de holder seg borte er vel like gjerne at det er så mange sure og gretne sionister i slike tråder. 2
Ballalaika Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Du har det med å komme med påstander uten å forklare hva du mener eller ha noe som helst dokumentasjon. Når det er godt nok for Jewish Voice for Labour tenker jeg det holder for oss også. Er blitt gjort oppmerksom på at dette er på feil tråd. 1
Imaginacíon Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Just now, Ballalaika said: Er blitt gjort oppmerksom på at dette er på feil tråd. Ok. Legger den død. Får fortsette i Israel Hamas-tråden. Eventuelt. 1
Boing 4EVER Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar (endret) Imaginacíon skrev (32 minutter siden): Grunnen til at de holder seg borte er vel like gjerne at det er så mange sure og gretne sionister i slike tråder. Hersketeknikker funker alltid. Og fakta svir nok for de fleste. Jeg blir glad når det kommer "gode karakteristikker" for da vet jeg at jeg i alle fall har egne meninger, og ikke er så opptatt av å bli akseptert og likt av alle. Endret 15. januar av Boing_80 1
fredrik2 Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar 14 minutes ago, Imaginacíon said: Grunnen til at de holder seg borte er vel like gjerne at det er så mange sure og gretne sionister i slike tråder. Så vänstern håller sig borta fra en tråd om en revolution i ett prestestyrt islamistiskt land för att det är så många sionester i tråden? Ja, mycket ska man höra ... Det det handlar om är fiendens fiender er ens vänner oberoende av vad fiendens fiende faktiskt gör. Men jag förstår ju hur vanskligt det er för er ekstreme anti - sionister på forumet. Inom bara några dagar och efter bara kanske några hundra inlägg med en massa inlägg med Israel hat i tråden som handlade om terrorn i Australien så kom moderaterna omedelbart och moderararede i tråden. 4
Imaginacíon Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar (endret) 6 minutes ago, fredrik2 said: Så vänstern håller sig borta fra en tråd om en revolution i ett prestestyrt islamistiskt land för att det är så många sionester i tråden? Ja, mycket ska man höra ... Det det handlar om är fiendens fiender er ens vänner oberoende av vad fiendens fiende faktiskt gör. Men jag förstår ju hur vanskligt det er för er ekstreme anti - sionister på forumet. Inom bara några dagar och efter bara kanske några hundra inlägg med en massa inlägg med Israel hat i tråden som handlade om terrorn i Australien så kom moderaterna omedelbart och moderararede i tråden. Flere 100 innlegg med Israel hat i tråden om Terroren i Sydney. Det var nytt for meg. Spesielt siden tråden totalt er på 562 innlegg. Endret 15. januar av Imaginacíon 2
Boing 4EVER Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar (endret) Imaginacíon skrev (17 minutter siden): Flere 100 innlegg med Israel hat i tråden om Terroren i Sydney. Det var nytt for meg. Spesielt siden tråden totalt er på 562 innlegg. Det jeg ikke helt skjønner; er det meningen at kun et syn skal gjelde i denne debatten og at ALLE skal ha det synet, og ikke tenke egne tanker? Så hvis noen sier at IRAN = FY FY så skal ALLE godta det uten å ha egne meninger? Hvorfor blir enkelte så provoserte over at det eksisterer flere innfallsvinkler i denne debatten? Det er jo for svingende geopolitikk og da er det aldri et rett svar! Jeg er aktiv i denne debatten og den andre rett og slett fordi jeg har gått lei av meninger som noen andre har tenkt ut og som det forventes at vi ukritisk tar til oss. Endret 15. januar av Boing_80 2
fredrik2 Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar 26 minutes ago, Imaginacíon said: Flere 100 innlegg med Israel hat i tråden om Terroren i Sydney. Det var nytt for meg. Spesielt siden tråden totalt er på 562 innlegg. Nu skrev jag faktiskt at moderering kom efter 100 inlägg och några dagar og en massa inlägg handlade om Israel ikke att alla hundra handlade om det. Du och några andra han definitivt skriva om Israel i den tråden i rätt många inlägg innan moderatorerna gjorde noe som helst. Rart föresten att det alltså var fler fra venstern som vågade trotsa alla sionister i en tråd som handlade om terror mot jøder än vad det er i en tråd som handlar om demonstrationer mot en islamisk diktatur hvis man följer ditt tidigare resonemang. 4
fredrik2 Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar 18 minutes ago, Boing_80 said: Det jeg ikke helt skjønner; er det meningen at kun et syn skal gjelde i denne debatten og at ALLE skal ha det synet, og ikke tenke egne tanker? Så hvis noen sier at IRAN = FY FY så skal ALLE godta det uten å ha egne meninger? Hvorfor blir enkelte så provoserte over at det eksisterer flere innfallsvinkler i denne debatten? Det er jo for svingende geopolitikk og da er det aldri et rett svar! Jeg er aktiv i denne debatten og den andre rett og slett fordi jeg har gått lei av meninger som noen andre har tenkt ut og som det forventes at vi ukritisk tar til oss. Speciellt aktiv eller tydlig i debatten om revolutions försöket i Iran har du ikke varit så förstår överhuvudtaget ikke vad du vill fram till. 4
fredrik2 Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Må si att jag har problem med att förstå hur de som uppenbart er mest emot revolutionen och mest för dagens regim i tråden er de som tror de sitter på en massa fakta och påstår att vi andra er desinformerade. Så man ska enligt dem vara för regimenet i et islamistiskt prestestyrt diktatur? 7
Neptun1 Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar (endret) fredrik2 skrev (57 minutter siden): Må si att jag har problem med att förstå hur de som uppenbart er mest emot revolutionen och mest för dagens regim i tråden er de som tror de sitter på en massa fakta och påstår att vi andra er desinformerade. Så man ska enligt dem vara för regimenet i et islamistiskt prestestyrt diktatur? Just presis. Tror ikke vi skal begi oss inn på å forsøke å forstå dem. Verste er hvor åpenbart norske nyhetskilder nedtoner det som skjer i Iran. Endret 15. januar av Neptun1 5
Imaginacíon Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar 53 minutes ago, fredrik2 said: Må si att jag har problem med att förstå hur de som uppenbart er mest emot revolutionen och mest för dagens regim i tråden er de som tror de sitter på en massa fakta och påstår att vi andra er desinformerade. Så man ska enligt dem vara för regimenet i et islamistiskt prestestyrt diktatur? På ingen måte. Mine fakta var for å rette opp i et skjevt bilde som ble skapt. Om man skal være for eller mot regimet er opp til enhver å bestemme selv. Som Boing nevner så kan det være geopolitiske grunner til å være for. Eller man kan være mot kaoset og borgerkrigen som kan oppstå. All sunn debatt har argumenter for og mot, men det kan virke som dere ikke vil ha det. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå