Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trodde jeg var glad i dama

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, Vokteren said:

Hvis dette ikke er trolling, bør du kontakte psykolog.
Denne typen egoisme og kjærlighetssorg over en ting, finner man bare hos de prepubertale….

Absolut alt avhenger av om dette var med vilje og om hun viste betydningen av gjenstanden.

1. Forhold der den ene parten velger å fysisk ødelegge ting som hevn for en krangel/diskusjon/uenighet er et forhold som UDISKUTABELT bør avsluttes.
2. Forhold hvor den ene parten angriper og ødelegger noe som er ugjenoppretting og har en sentimental verdi er et forhold som UDSIKUTABELT bør avsluttes.

Dersom dette var et uhell så var det nettopp det, et uhell. Uhell kan skje og du må takle at det også skjer med ting du er gald i. 
Du har ingen rett til å klandre partneren for et uhell. 

Ps. Det er nok også en fordel for deg om du ikke knytter deg så hardt til ting, men fokuserer mer på minner. Ting kan gå i stykker, bli borte, bli stjålet,++ 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kall meg gjerne kynisk, men symbolsk verdi er alt annet enn uerstattelig. Det er ikke slik at dine minner og opplevelser med din bestemor vil forvitre fordi du har mistet et krystallglass.

Jeg har også mange gjenstander med sentimentalverdi, noen av dem 100% umulige å erstatte, men jeg ser ikke noe større tap i de objektene en at jeg mister en sjelden mulighet til å fortelle en god historie. Historien lever likevel i meg.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

- Ble et glass knust med uhell?
- Ble et tilfeldig glass knust med vilje?
- Ble et dette glasset knust med vilje?
- Ble dette glasset knust med vilje vell vitende om affeksjonsverdien?

De to første kan man la fly, spørs på forholdet ellers. Den 3. er mer diskutabel. Den 4. er brudd.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer sterkt på at det «kjæreste du har» ble knust — særlig når det har emosjonell verdi for deg og henger sammen med familiehistorie. Men det kan være nyttig å reflektere litt over hva som faktisk skjedde før du konkluderer med at hele forholdet bør avsluttes.

Hvis det var et uhell, så sier det egentlig mer om et uheldig øyeblikk enn om hele relasjonen deres. Alle kan gjøre feil, og et forhold på 5-6 år har jo langt større verdi enn et enkelt glass. En slik hendelse kan faktisk være en anledning til å snakke om hvordan dere forstår hverandres verdier og følelser — og til å styrke kommunikasjonen.

Hvis det derimot var et bevisst valg fra hennes side (f.eks. at hun tok akkurat det glasset for å provosere), så sier det noe om grensesetting og respekt som dere bør ta opp i en rolig samtale, gjerne med konkret forklaring på hvorfor du ble så såret.

Men uansett hva som faktisk skjedde:

Prøv å ta en runde med deg selv før du bestemmer skjebnen for et langt forhold. Det kan være forskjell på en impulsiv reaksjon og et varig mønster.

Snakk med henne om hvordan du opplevde det — uten anklager, men med jeg-budskap (“Jeg ble veldig lei meg fordi …”).

Hvis dette handler om mer enn glasset — for eksempel underliggende frustrasjoner hos dere begge — så er det verdt å utforske det grundigere før du gir opp.

Et langvarig forhold er som regel mer komplekst enn én enkelt hendelse. Det kan være verdt å bruke det som en mulighet til å lære mer om hverandre, i stedet for å slutte at det ikke betyr noe basert på én tabbe.

• Liker 2
Skrevet
nomore skrev (6 timer siden):

Er det noen grunn til at disse glassene ikke var i en bankboks - eller i det minste pakket bort?

Bankboks er dessverre lagt ned da de mener folk kan ha safe hjemme.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...