Boing_80 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Jeg registrerer at de som forsvarer terroriststaten Israel gjør det med så sterke følelser at de overser lidelsene og drapene på palestinerne. Ordene deres er så følelsesladde og man skulle tro at samtlige har folk med jødisk bakgrunn i slekten, og føler seg personlig berørt. Med dette i mente forstår ikke disse folka hvorfor så mange forsvarer palestinerne. De virker helt ute av stand til å skjønne at Israel er blitt så mektig at det kan utslette palestinerne for godt, og at styrkeforholdet er ekstremt ujevnt. Det er steiner mot granater. Israel lobbyen har vært flittige og jobbet godt for sine interesser. Det får meg til å tenke på fotballklubben Liverpool og Hillsborough tragedien. Dette skjedde ca. på 80-tallet og ofrene har enda ikke fått beklagelse fra myndighetene. Men fans i dag (særlig unge) lar seg bli berørt av noe de ikke har spesielt kjennskap til. Det er nærmest blitt en dogme at dersom du heier på Liverpool så må du stå sammen med Hillsborough ofrene (ikke noe galt med det, men vet man hvorfor man gjør det?). På puber i den røde delen av Liverpool går det bøssebærere som samler inn penger til ofrene og folk bidrar hjertelig. Jeg tipper at ganske mange ikke egentlig vet hvorfor. Det samme om temaet i denne tråden. Israel lobbyen skjønner ikke hvorfor noen tåper forsvarer palestinerne. De fikk jo som fortjent, ikke sant? Endret 13 timer siden av Boing_80 1 2
Donkey Kong Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Boing_80 skrev (13 minutter siden): Israel lobbyen har vært flittige og jobbet godt for sine interesser. Er dette oppgulpet nødvendig i en tråd som handler om et terrorangrep i Australia? For øvrig litt ironisk at du føler trang til å forfekte palestinernes lidelser og kritiserer andre for å overse lidelser og drap, i en tråd som handler om at uskyldige sivile er drept i Australia. Endret 13 timer siden av Donkey Kong 8 1
Boing_80 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Donkey Kong skrev (1 minutt siden): Er dette oppgulpet nødvendig i en tråd som handler om et terrorangrep i Australia? Det er et perspektiv. Om du ikke liker det så er det jo leit. Men jeg tror at folk må få meningsmotstand i denne tråden. For ellers er det kun en retning den vil bevege seg mot. Endret 13 timer siden av Boing_80 3
Donkey Kong Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Boing_80 skrev (Akkurat nå): Det er et perspektiv. Om du ikke liker det så er det jo leit. Det er interessant at du vil dele dette perspektivet i denne tråden. Gå ut og trekk frisk luft. Det kan også være sunt å ikke bli oppslukt i et tema, jf. profilbildet ditt. 6
Boing_80 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Donkey Kong skrev (3 minutter siden): Det er interessant at du vil dele dette perspektivet i denne tråden. Gå ut og trekk frisk luft. Det kan også være sunt å ikke bli oppslukt i et tema, jf. profilbildet ditt. Enkelte bør få hodene sine ut av sanden. Endret 13 timer siden av Boing_80 3
DukeNukem3d Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden (endret) Boing_80 skrev (18 minutter siden): Ordene deres er så følelsesladde og man skulle tro at samtlige har folk med jødisk bakgrunn i slekten Skulle gjerne hatt jøder i slekta mi og hadde vært stolt om jeg hadde hatt det. De eldre i slekta mi er vel mer Rødt og hardcore-propalestinere som tror på alt som sies på NRK. Men hos den yngre garde så gror det vesentlig bedre, de ser igjennom idiotien til de eldre akkurat her. Endret 13 timer siden av DukeNukem3d 5
DukeNukem3d Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden Boing_80 skrev (1 minutt siden): Enkelte bør få ut hodene sine ut av sanden. Ja, du f.eks. 7
fredrik2 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Tycker det er tragiskt at en tråd om ett terrorangrepp har flest inlägg om Israel vs Palestina som försöker förklara hvorfor terroristerna sköt civila. Såg det samma efter mordet på Kirk. En väldigt massa inlägg om hur fæl Kirk var. Terror og mord er fel men Israel ... 500 ord ... 5
Vokteren Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Tussi skrev (4 timer siden): Men jeg har ikke sagt noe annet, har jeg? Jeg har spesifikt i denne tråden tatt avstand fra drap på tilfeldige palestinere og påpekt hatet som ligget bak Mens jeg har tatt avstand fra enhver dreping, både av jøder og av muhammedanere…. 1
jjkoggan Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Tussi skrev (4 timer siden): Nei, det blir som om du drepte naboen hans. Bare hvis vedkommende tror naboen er en god venn som støtter gjerningsmannen 1
jjkoggan Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden fredrik2 skrev (17 minutter siden): Tycker det er tragiskt at en tråd om ett terrorangrepp har flest inlägg om Israel vs Palestina som försöker förklara hvorfor terroristerna sköt civila. Såg det samma efter mordet på Kirk. En väldigt massa inlägg om hur fæl Kirk var. Terror og mord er fel men Israel ... 500 ord ... Og hur fæl George Floyd var … 3 1
fredrik2 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 23 minutes ago, jjkoggan said: Og hur fæl George Floyd var … Er vel ikke så mye om han i denna tråden? 3
jjkoggan Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden fredrik2 skrev (3 minutter siden): Er vel ikke så mye om han i denna tråden? Det er like relevant som Kirk 2 1
DukeNukem3d Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Flere i denne tråden er eksempel som dras frem i denne kronikken. "Det er først og fremst fra nye aktivister jeg frykter at vi etter angrepet i Australia vil kunne høre: «De kan egentlig bare skylde seg selv, disse jødene.»" De nye aktivistene 4 1
jjkoggan Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden DukeNukem3d skrev (4 minutter siden): Flere i denne tråden er eksempel som dras frem i denne kronikken. "Det er først og fremst fra nye aktivister jeg frykter at vi etter angrepet i Australia vil kunne høre: «De kan egentlig bare skylde seg selv, disse jødene.»" De nye aktivistene Vis oss innleggene her inne som sier at «de kan egentlig bare skylde seg selv « 1 1
VifteKopp Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden jjkoggan skrev (19 timer siden): Flere massemordere har slaktet uskyldige uten hat mot de uskyldige. Det er problemet. Ja, vi har blant annet masseskyteren i klokketårnet i Texas på sekstitallet som hadde en hjernesvulst som endret personligheten hans dramatisk. Du skal altså vente på obduksjonen av hjernene til disse skytterne før du vil si noe om de hatet jøder eller ikke. Det er greit, gjør som du vil, for oss andre holder de faktaene som ligger på bordet nå. 6
fredrik2 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 4 minutes ago, jjkoggan said: Det er like relevant som Kirk Nu var Kirk et eksempel på en annan tråd med samma retorik. Tycker vel faktiskt också at det er mer relevant at personen de tog i bilen var kriminel och gick på droger än at den mørdade stod och diskuterade åsikter som inte alla liker. Men jag orkar ikke med detta längre. Debatten er så polariserad och når folk ikke ens kan stå samman och fördömma terror handlingar utan men ... Så kan jag ikke ta dere seriöst längre. Du er på nivån att hvis någon behandlar dig lite forskjellig eftersom du er amerikansk så skriker du rasism samtidigt som du alltså må ha alla detaljer för att kunna viska rasism i detta fallet. 3 1 1
jjkoggan Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden VifteKopp skrev (Akkurat nå): Ja, vi har blant annet masseskyteren i klokketårnet i Texas på sekstitallet som hadde en hjernesvulst som endret personligheten hans dramatisk. Du skal altså vente på obduksjonen av hjernene til disse skytterne før du vil si noe om de hatet jøder eller ikke. Det er greit, gjør som du vil, for oss andre holder de faktaene som ligger på bordet nå. Du lyver. Jeg trenger bare litt mer enn etnisitet har jeg sagt flere ganger 2
DukeNukem3d Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Da var det "jjkoggan" sin tur til å trolle tråden? Hvorfor er det alltid en slik konto som holder på om gangen? Skulle tro det var avtalt 6 1
jjkoggan Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden fredrik2 skrev (1 minutt siden): Nu var Kirk et eksempel på en annan tråd med samma retorik. Tycker vel faktiskt också at det er mer relevant at personen de tog i bilen var kriminel och gick på droger än at den mørdade stod och diskuterade åsikter som inte alla liker. Men jag orkar ikke med detta längre. Debatten er så polariserad och når folk ikke ens kan stå samman och fördömma terror handlingar utan men ... Så kan jag ikke ta dere seriöst längre. Du er på nivån att hvis någon behandlar dig lite forskjellig eftersom du er amerikansk så skriker du rasism samtidigt som du alltså må ha alla detaljer för att kunna viska rasism i detta fallet. Du lyver, jeg har aldri skrek rasisme mot noen om meg, vi har det samme hudfargen. jeg trenger bare litt mer enn bare etnisitet, ikke detaljer 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå