Gå til innhold

Ny gamingstol med høy komfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er på utkikk etter en ny gamingstol med høy komfor(myk å sitte i), men sliter med å finne den riktige.

Tenkte derfor jeg skulle spørre her om noen kunne anbefalt en?

Er 189cm og 111kg, er villig til å betale 3-6 tusen kroner

De jeg har sett på så langt er

https://www.komplett.no/product/926429/gaming/gaming-utstyr/gamingstoler/svive-phoenix-tier-3-gamingstol-sort

https://www.komplett.no/product/1136492/gaming/gaming-utstyr/gamingstoler/arozzi-vernazza-soft-fabric-light-grey#reviews

Har også sett på stoler fra secretlab, men de ser litt hard ut av en eller annen grunn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker stressless nå, veldig god å sitte i for oss som har lange dager forran skjerm! kanskje noe over budsjett men om du finner deg en lett brukt eller utstilling på godt salg er det ikke så langt unna! Jeg har tokyo:

Vi kjører storopprydding i Stressless-avdelingen vår. En mengde lenestoler,  kontorstol, spisebord og spisestoler skal ut. Her får du fantastisk komfort  og god kvalitet til ekstra gode priser.

Skrevet

Stressless hadde vel vært drømmen, men tror kanskje det blir vanskelig å finne en med høye nok armlener så man kan bruke tastaturet/mus?

Glemte å nevne at jeg bor i ingenmannsland så har neppe noen fysisk butikk jeg kan finne noe i, så må bestille på nett, så gjerne legg med nettside om du/dere husker hvor dere har kjøpt ifra :)

Skrevet
KerNord skrev (9 minutter siden):

Stressless hadde vel vært drømmen, men tror kanskje det blir vanskelig å finne en med høye nok armlener så man kan bruke tastaturet/mus?

Glemte å nevne at jeg bor i ingenmannsland så har neppe noen fysisk butikk jeg kan finne noe i, så må bestille på nett, så gjerne legg med nettside om du/dere husker hvor dere har kjøpt ifra :)

Ja det er nok en utfordring, her hviler jeg armene på pulten når jeg skriver/muser(kan man si slikt?) :)

Skrevet

"gamingstoler" er bygget uten noen form for ergonomiske betraktninger. Basert på sikkerhetsutstyr i racerbiler som skal støtte føreren som kjører 230km/t gjennom finske skoger mens de klamrer seg til et ratt. Ikke helt de samme ergonomiske kravene som hjemmekontoret. De slites også ut fort dersom de brukes mye.

Anebfaler å se på brukte møbler fra kontorer. Kjøpte selv en RH Mereo brukt for 3k for 5 år siden, og det er en stol jeg kommer til å ha i 20 år til. Det vises ikke at den er brukt, mens den like dyre ikeastolen min var utslitt etter samme tid.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kan befalle disse. Dyre stoler. Har 8106/8107 på kontoret og brukes daglig.

• HÅG Capisco 8106 – klassisk variant, relativt tilgjengelig.

• HÅG Capisco 8107 – litt nyere modell med høyere rygg.

• HÅG Capisco Puls 8010 – en enklere / rimeligere variant.

• HÅG Capisco 8126 – modell med “rett sete” istedenfor sadelsete, kan være aktuelt hvis du foretrekker

Endret av spetter
Skrevet
22 minutes ago, spetter said:

Kan befalle disse. Dyre stoler. Har 8106/8107 på kontoret og brukes daglig.

• HÅG Capisco 8106 – klassisk variant, relativt tilgjengelig.

• HÅG Capisco 8107 – litt nyere modell med høyere rygg.

• HÅG Capisco Puls 8010 – en enklere / rimeligere variant.

• HÅG Capisco 8126 – modell med “rett sete” istedenfor sadelsete, kan være aktuelt hvis du foretrekker

Vi har en del av disse på jobb med sadel sete, veldig få som liker dem, syns de er helt jævlig å sitte i men kanskje er noe man blir vant med.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Sånne "sadel-stoler" syntes jeg typisk er helt grusomme å sitte i, men veit at det er enkelte som liker dem. 

I lignende tråder jeg har sett så har bl.a den her blitt anbefalt av folk rundt størrelsen til OP (pluss/minus 190cm / 100kg)

https://integro.no/cesar-kontorstol-svart-inkl-armlener-nettingrygg-og-nakkestotte.html

Jeg er på utkikk etter en ny stol sjøl. Har en trofast, gammal sak som nå nærmer seg 20 år og jeg er livredd for den dagen den takker for seg. 

Endret av Wheeljack
Skrevet

Min erfaring med slike "ergonomiske" stoler er at en bare får vondt i rumpa. De er nok gode for ryggen da en er litt mer aktiv ift at de ikke har så god støtte men det fører også til mer press på rumpa. No go for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...