Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva menes med at man ikke skal "åpne seg" for noen fordi de vil bruke det mot deg senere?

Gjest 2d129...f5d

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krig og fred skrev (4 minutter siden):

Men igjen, det er irrelevant når vi snakker om at selvmord og ulykker er et problem.

Men altså selvmord og risikoadferd mener du det er koblet sammen? Den ser jeg ikke. Trafikkulykker ja. 

Krig og fred skrev (4 minutter siden):

Du snakker om gevinst, noe som er fullstendig irrelevant for hva jeg argumenterer. 

Men ikke det jeg argumenterer, og jeg er med i debatten faktisk, evolusjon ikke sant? Du kaller det selvforskyldt jeg kaller risikoadferd genetiske egenskaper som vi hadde nytte av, har nytte av, at noen dør i det moderne liv pga de egenskapene er kanskje bare noe vi må leve med. Det er ikke egenskaper vi vil bli kvitt, tvert i mot. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutes ago, skaftetryne32 said:

Men altså selvmord og risikoadferd mener du det er koblet sammen?

Som jeg skrev/spurte, hvor mange tar livet av seg fordi de gamblet og mistet alt? At folk tar livet av seg fordi de ikke ser noen annen utvei er et velkjent fenomen. Det mest kjente er den store depresjonen, da finansfolk kastet seg ut av vinduer fordi de hadde tapt alt. 

Du kaller det selvforskyldt jeg kaller risikoadferd genetiske egenskaper som vi hadde nytte av, har nytte av, at noen dør i det moderne liv pga de egenskapene er kanskje bare noe vi må leve med. Det er ikke egenskaper vi vil bli kvitt, tvert i mot. 

Homo sapiens. Det som skiller oss fra resten av dyreriket er at vi kan tenke. 

Endret av Krig og fred
  • Liker 1
Skrevet
Krig og fred skrev (8 minutter siden):

Som jeg skrev/spurte, hvor mange tar livet av seg fordi de gamblet og mistet alt?

Og som jeg svarte hvor mange gamblet ikke og vant, antageligvis ekstremt veldig mange flere enn de som mistet alt. 

Krig og fred skrev (9 minutter siden):

Homo sapiens. Det som skiller oss fra resten av dyreriket er at vi kan tenke. 

Det er neppe sant. 

Skrevet
Colin. skrev (15 timer siden):

Trist å høre, men ikke overraskende mtp dette feminist-samfunnet. Det er også noe av det som gjør at jeg tenker det ikke er lurt å starte et forhold her på berget om så muligheten kom. For man vet hvem som vil prioriteres hvis det skulle oppstå uenigheter.

Denne tankegangen er konservativ, ikke feministisk. Du vet, tanken om at mor er den beste omsorgspersonen og bør være hjemme de første årene, og at faren skal være økonomisk forsørger , helst alene. 

Rettssystemet vårt henger igjen i den tiden, mens feministene ønsker likestilling, at far skal ha like mye å si, at selvstendig pappaperm  er viktig... 

Se hvilke partier som ønsker å fjerne pappapermen, KRF, konservativt, FRP. Høres det ut som feministiske partier, eller Konservative som vil gi fedre færre selvstendige rettigheter? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Men altså selvmord og risikoadferd mener du det er koblet sammen? Den ser jeg ikke. Trafikkulykker ja. 

Men ikke det jeg argumenterer, og jeg er med i debatten faktisk, evolusjon ikke sant? Du kaller det selvforskyldt jeg kaller risikoadferd genetiske egenskaper som vi hadde nytte av, har nytte av, at noen dør i det moderne liv pga de egenskapene er kanskje bare noe vi må leve med. Det er ikke egenskaper vi vil bli kvitt, tvert i mot. 

Jeg (som moderne feministisk kvinne) må innrømme at jeg synes nesten de gjør litt vondt i egoet mitt å erkjenne at jeg mener du har fullstendig rett. Jeg tror det gjør litt vondt i egoet for som kvinne er det liksom noe med at en ønsker å understreke at kvinner og menn er stort sett mer lik enn ulik, det er noe jeg virkelig tror på (fordi motstridende argument har blitt brukt i åresvis for å hevde at det ene kjønnet er bedre egnet til ditt/datt grunnet sine forskjeller, samme er også hevdet vedrørende rase btw) men til syvende og sist mener jeg det er noen genetiske forskjeller hos menn og kvinner, mye tror jeg er hormonelt, som gjør eksempelvis at menn har høyere sannsynlighet for å ta en viss type risiko enn kvinner, noe vi som art trenger. Akkurat som at vi trenger at noen er forsiktige nok til å sørge for at vi ikke dreper oss selv over en lav sko også.. 

Endret av mad.cat
  • Liker 1
Skrevet
15 minutes ago, mad.cat said:

Jeg (som moderne feministisk kvinne) må innrømme at jeg synes nesten de gjør litt vondt i egoet mitt å erkjenne at jeg mener du har fullstendig rett. 

Ta det helt med ro. Jeg er ikke feminist, og du tar helt feil. 

men til syvende og sist mener jeg det er noen genetiske forskjeller hos menn og kvinner, mye tror jeg er hormonelt, som gjør eksempelvis at menn har høyere sannsynlighet for å ta en viss type risiko enn kvinner, noe vi som art trenger.

Dette er sant. Men, vi er ikke dyr. Det er komisk at en "moderne feministisk kvinne" bekrefter stereotypiske kjønnsroller.  Er du et troll, eller er du her for å bekrefte mine fordommer mot feminister? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...