Gå til innhold

"Den store utskiftningen" blir tatt opp i NRK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye av bistandsmidlene går vel til naturkatastrofer og helse? Problemer andre steder i verden vil påvirke oss også. Det så vi under pandemien. Klimaflyktninger er et nytt begrep. 

Det er bare to land i Afrika som ikke har vært kolonier, noe jeg ikke har vært klar over! I dag brukt som søppelplass for vestlige lands overforbruk:

Kvart sekund hamnar ein søppelbil med brukte klede på søppelfyllingar i afrikanske land. https://www.nrk.no/urix/her-kan-dei-brukte-kleda-dine-ende-opp-1.16855658

Ellers er verden blitt "mindre enn før" bla. på grunn digital kommunikasjon. Folk reiser mer og langt avgårde og det er forholdsvis vanlig å gifte seg på tvers av nasjoner, slik at hvite folk helt frivillig er med på den konspiratoriske utskiftningen. Det kalles for kjærlighet.

En utvikling som har kommet for å bli. Den blir vanskelig å stoppe.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
leticia skrev (1 time siden):

Ja. Det starter med å frigjøre seg fra religion. 

Ja, eller bare reformere den slik vi gjorde det i vesten. Altså cherrypicke det beste og bare ignorere det dårlige.

Endret av DukeNukem3d
Skrevet
DukeNukem3d skrev (5 minutter siden):

Ja, eller bare reformere den slik vi gjorde det i vesten. Altså cherrypicke det beste og bare ignorere det dårlige.

Men vi har ikke blitt kvitt alt det dårlige da. En reformasjon er ikke bra nok. Kristendommen er fremdeles kvinnefiendtlig og homofobisk. Visse steder i vesten (som f.eks USA er de dårlige sidene i fremgang). 

De humanistiske sidene ved kristendommen som nestekjærlighet i Jesu ånd, må man gjerne beholde, men strengt tatt så får man dette i humanismen,  man trenger ikke religionen i tillegg. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Subara skrev (22 minutter siden):

Mye av bistandsmidlene går vel til naturkatastrofer og helse? Problemer andre steder i verden vil påvirke oss også. Det så vi under pandemien. Klimaflyktninger er et nytt begrep. 

Det er bare to land i Afrika som ikke har vært kolonier, noe jeg ikke har vært klar over! I dag brukt som søppelplass for vestlige lands overforbruk:

Kvart sekund hamnar ein søppelbil med brukte klede på søppelfyllingar i afrikanske land. https://www.nrk.no/urix/her-kan-dei-brukte-kleda-dine-ende-opp-1.16855658

Ellers er verden blitt "mindre enn før" bla. på grunn digital kommunikasjon. Folk reiser mer og langt avgårde og det er forholdsvis vanlig å gifte seg på tvers av nasjoner, slik at hvite folk helt frivillig er med på den konspiratoriske utskiftningen. Det kalles for kjærlighet.

En utvikling som har kommet for å bli. Den blir vanskelig å stoppe.

Angående klimaflyktninger, så er det nordmenn  også i en grad  som er dette. Kronisk syke nordmenn og pensjonister som f.eks stikker til spesielt Spania / Thailand i vinterhalvåret pga varmen fordi det er bedre for helsa. 

Endret av leticia
for mange ord 😅
Skrevet
leticia skrev (7 minutter siden):

Angående klimaflyktninger, så er det nordmenn  også i en grad  som er dette. Kronisk syke nordmenn og pensjonister som f.eks stikker til spesielt Spania / Thailand i vinterhalvåret pga varmen fordi det er bedre for helsa. 

Ja, det har du rett i 🙂

• Liker 1
Skrevet
Subara skrev (5 timer siden):

Av nysgjerrighet: hvor mange tusen utgjør dette i året?

Skrevet
kremt skrev (På 26.11.2025 den 22.30):

Dette kommer til å bli dagligdags etterhvert. Folk fra en annen kultur har et totalt forskjellig syn på lover og regler. Det er overraskende mye "oss mot dem" det handler om, hvis de blir for lovlydige og integrert kan de bli utstøtt og forfulgt av sine landsmenn. 

Vis skjult innhold

dailymail.thumb.PNG.d160d2acb8f984d23a2623689291eefc.PNG

Her i landet vill det blitt en saftig strafferabatt der tror jeg, og selvsagt prøvetid etter 2/3 av tiden, hvis de hadde blitt fengsel i det hele tatt.

Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (16 timer siden):

Av nysgjerrighet: hvor mange tusen utgjør dette i året?

Reiser for å finne kjæreste i utlandet? Jeg er ikke en av dem, men har fått med meg at noen på forumet reiser til Thailand eller Filippinene i et slikt ærend. Jeg har også sett en dansk TV-serie om det. Om relasjonen blir en match, bidrar nordmenn helt uavhengig av politikk til et fargerikt felleskap, som TS ser ut til å være i mot. Da jeg var barn var å reise så langt som til Asia eller til andre verdensdeler veldig uvanlig.

Og det kan bli barn av det. Det handler altså om at folk flytter mer på seg/reiser mer enn før og over lengre avstander og plutselig har de møtt sin fremtidige i et annet land/ kultur og vice versa.

kremt skrev (På 30.11.2025 den 10.07):

RDT_20251130_0957118410121634221809488.thumb.jpg.ad6967f95235fdd1d64738c41a2e88fc.jpg

Jeg kjenner ikke godt nok til konspirasjonsteorien, men Støre, sosialistene eller eliten? er ikke ute etter å utrydde hvite folk og å lage et brunt Norge. Det er en helt normal utvikling, fordi folk på tvers av kulturer og nasjoner kommuniserer mer og har mer kontakt enn før. Arbeidsinnvandring, student - og forskerutveksling og vestlige, rike lands bidrag ved å ta i mot flyktninger og asylsøkere ved kriser i verden. Det er ellers kontinuerlige diskusjoner om antall flyktninger og asylsøkere man skal ta i mot. Og jeg tenker at lite blir vedtatt uten noen grad av egennytte.

Endret av Subara
  • Liker 2
Skrevet
Subara skrev (31 minutter siden):

Reiser for å finne kjæreste i utlandet? Jeg er ikke en av dem, men har fått med meg at noen på forumet reiser til Thailand eller Filippinene i et slikt ærend. Jeg har også sett en dansk TV-serie om det. Om relasjonen blir en match, bidrar nordmenn helt uavhengig av politikk til et fargerikt felleskap, som TS ser ut til å være i mot. Da jeg var barn var å reise så langt som til Asia eller til andre verdensdeler veldig uvanlig.

Og det kan bli barn av det. Det handler altså om at folk flytter mer på seg/reiser mer enn før og over lengre avstander og plutselig har de møtt sin fremtidige i et annet land/ kultur og vice versa.

Jeg kjenner ikke godt nok til konspirasjonsteorien, men Støre, sosialistene eller eliten? er ikke ute etter å utrydde hvite folk og å lage et brunt Norge. Det er en helt normal utvikling, fordi folk på tvers av kulturer og nasjoner kommuniserer mer og har mer kontakt enn før. Arbeidsinnvandring, student - og forskerutveksling og vestlige, rike lands bidrag ved å ta i mot flyktninger og asylsøkere ved kriser i verden. Det er ellers kontinuerlige diskusjoner om antall flyktninger og asylsøkere man skal ta i mot. Og jeg tenker at lite blir vedtatt uten noen grad av egennytte.

Det er fint. Har ingenting imot kvinner og menn finner kjærligheten i utlandet og henter de hit, men hvor mange tusen er det snakk om i året?

Skrevet
DukeNukem3d skrev (8 minutter siden):

Det er fint. Har ingenting imot kvinner og menn finner kjærligheten i utlandet og henter de hit, men hvor mange tusen er det snakk om i året?

Vet ikke.

Men har fått med meg at det diskuteres og telles. Ikke bare her på forumet, men blant politikere nasjonalt og internasjonalt. For meg er mennesker mer enn ett tall. Og som sagt overlater jeg til Støre eller om det hadde blitt Erna (etterfølgeren) å avgjøre dette.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (52 minutter siden):

Har ingenting imot kvinner og menn finner kjærligheten i utlandet og henter de hit, men hvor mange tusen er det snakk om i året?

Det er iallefall snakk om en 3 - 4 tusen. 

Men da har du kanskje ikke noe imot at norske kvinner finner "kjærligheten" med  muslimske menn og henter de til Norge? Eller var det bare sånn at det er Asiatiske kvinner som er ok? 🤔

• Liker 2
Skrevet
Subara skrev (1 time siden):

Det er akkurat slike naive forestillinger som har ødelagt Vest-Europa - ideen om at det ikke finnes grenser i Vest-Europa og at alle som vil fritt må få reise fra sine fattige land i sør og øst og ta del i vår kostbare velferdssystem. Under dekke av alt det du listet opp. 

Dette handler om folkevandring fra MENA og Afrika til Vest-Europa!
Noe som til nå har foregått så og si uten noen restriksjoner. Når alle problemene dette medfører ikke lengre lar seg skjule så begynner til og med mediene som har støttet dette betingelsesløs å våkne.
Antagelig er det for sent å reversere den negative utviklingen uten omfattende remigrasjon av velferdsmigranter. Noe som selvsagt vil møte massiv motstand, spesielt i land som Norge.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Det er bedre at en nordmann finner en snill dame fra Thailand eller Filippinene og tar henne med til Norge, enn at vi slipper inn farlige menn fra krigsområder. Førstnevnte blir som regel produktive borgere og skader ingen. Sistnevnte, derimot...

Det bør være enklere å hente snille jenter fra Sørøst-Asia, og vanskeligere for krigsskadde menn fra ukulturer å komme hit. Eller å bli her. Terskelen for å kaste disse mennene ut igjen må være ekstremt lav.

• Liker 2
Skrevet
Markiii skrev (5 minutter siden):

Det er bedre at en nordmann finner en snill dame fra Thailand eller Filippinene og tar henne med til Norge, enn at vi slipper inn farlige menn fra krigsområder. Førstnevnte blir som regel produktive borgere og skader ingen. Sistnevnte, derimot...

Det bør være enklere å hente snille jenter fra Sørøst-Asia, og vanskeligere for krigsskadde menn fra ukulturer å komme hit. Eller å bli her. Terskelen for å kaste disse mennene ut igjen må være ekstremt lav.

Absolutt helt enig :) 

Skrevet
leticia skrev (43 minutter siden):

Det er iallefall snakk om en 3 - 4 tusen. 

Men da har du kanskje ikke noe imot at norske kvinner finner "kjærligheten" med  muslimske menn og henter de til Norge? Eller var det bare sånn at det er Asiatiske kvinner som er ok? 🤔

Okey, har du noe statistikk på det?

Skrevet (endret)
leticia skrev (1 time siden):

Men da har du kanskje ikke noe imot at norske kvinner finner "kjærligheten" med  muslimske menn og henter de til Norge?

Det er deres valg, men det pleier jo ende dårlig da kvinnesynet gjerne ikke er det helt store. Så lenge det er kvinnen han skal leve på og ikke Norge A/S så har jeg ikke noe imot det

Endret av DukeNukem3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...