Gå til innhold

fins det noe tørrfór til katt med "appetit-garanti"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker det er en forskjell på katter man er usikker på om har et hjem, de bør man følge opp, ta vare på, legge ut på nabolagsgrupper på Facebook etc. Men hvis du VET katten har en eier og ser fin ut, så blir det ganske dumt, for plutselig vil ikke katten hjem igjen 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tussi skrev (17 minutter siden):

for plutselig vil ikke katten hjem igjen 

ingen slike tendenser på rakker'n som er innom her. 

Men jeg ser selvsagt faren for denslags, hvis katter tilfeldigvis skulle komme i kontakt med noen som "omfavner" de som babyer og behandler de som en eiendel nærmest.

katta her er maks inne time/halvannen time, da er den fornøyd å går til døra. Jeg mistenker han har et program/timeplan rundt i området, har sett trynet på'n andre steder når jeg har vært ute å kjørt bil. Så han midt ute på et jorde når jeg ruslet en tur forleden, men da holdt han plutselig lav profil å latet som han ikke kjente meg. :p

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Mr.M said:

hvis alle fulgte det rådet slavisk, ville en god del katter rett og slett sultet i hjel. I kommunen jeg bor er det ganske mye hytter, og enkelte bare reiser jo ifra dyra sine etter ferie, eller hvis de ikke er på plass når de skal dra. Det er jo et nasjonalt problem forsåvidt.

Nei, katter klarer seg faktisk ganske så fint ute i naturen også.. Det er et av få vanlige kjæledyr i Norge som kan klare seg i det fri uten hjelp fra mennesker.

De vil bli tynnere, så vil jakten ta seg opp.

Åpenbart hjemløse katter skal man hjelpe, men ikke katter som har en eier som bryr seg. Det er relativt lett å se forskjell på disse to kategoriene.

Jeg forstår at du vil rettferdiggjøre det du driver med, du kan heller ta med deg noen sekker kattemat og besøke Dyrebeskyttelsen.. De tar gladelig imot hjelp, du kan også engasjere deg som frivillig for Dyrebeskyttelsen.

1 hour ago, Mr.M said:

ingen slike tendenser på rakker'n som er innom her. 

Men jeg ser selvsagt faren for denslags, hvis katter tilfeldigvis skulle komme i kontakt med noen som "omfavner" de som babyer og behandler de som en eiendel nærmest.

katta her er maks inne time/halvannen time, da er den fornøyd å går til døra. Jeg mistenker han har et program/timeplan rundt i området, har sett trynet på'n andre steder når jeg har vært ute å kjørt bil. Så han midt ute på et jorde når jeg ruslet en tur forleden, men da holdt han plutselig lav profil å latet som han ikke kjente meg. :p

At det ikke er slike tendenser enda betyr ikke at det ikke kommer.

En fyr jeg kjente for mange år siden hadde aldri fått noen seksuelt overførbare sykdommer så han mente det var tull å bruke kondom.. Gjør man det hyppig nok øker risikoen, det forstod han ikke før han stod med en positiv test for en kjønnssykdom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...