Gå til innhold

Skyte blink på ekorn. For rekreasjonens skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snylter skrev (1 minutt siden):

Det vil trolig ikke bli reduksjon i ulovlig jakt og fangst om så all jakt og fangst skulle blitt totalforbudt

Det rare er at når jakt et så tilgjengelig, at noen likevel ikke synes det er nok

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minute ago, Sovna said:

Dette er vel ikke ny kunnskap heller. Der våpen og dreping står på øverst på interesse lista hos en vedkommende er ofte ikke alvorlig/farlig diagnosen langt unna.

Du mener da altså at et sted mellom 500000 og 1000000 nordmenn har alvorlig/farlig-diagnoser rett rundt hjørnet?

Har du fått med deg at det stilles krav for å få kjøpe våpen i Norge og at vi i all hovedsak har et svært uproblematisk våpenhold i Norge? 

Jeg tenker jeg forventer at diskusjonen tar en mer saklig retning fra deg nå.

Skrevet
2 minutes ago, Tussi said:

Det rare er at når jakt et så tilgjengelig, at noen likevel ikke synes det er nok

Det er så rart, uansett hva det gjelder..

Hvis penger er tilgjengelig er det noen som ikke synes det er nok og tilrøver seg penger fra andre..

Hvis de får lov til å ta en sjokolade fra bøtta mi på halloween er det noen som ikke klarer å nøye seg med en..

Det gjelder på alle områder, enkelte mennesker klarer ikke innordne seg etter et regelverk.

Jakt er ikke sånn veldig tilgjengelig, for mange er det nærmest håpløst å få muligheten til annet enn litt fuglejakt.. Storviltjakt krever ofte at man klarer å innynde seg på et etablert jaktlag.

Skrevet

Mange røverhistorier her nå fra Sovna. Dette er klassisk taktikk for å sette en hel gruppe lovlydige borgere i dårlig lys, og dessverre typisk fra ekstremister. 

(Jeg vet egentlig bedre enn å begynne å diskutere med slike tullinger, for det blir bare nye tullete påstander og røverhistorier..)

Når du kommer med slike påstander du fremmer bør du også kunne backe opp dette med kilder. Jeg ser helt klart agendaen din og det håper jeg andre oppegående personer som leser gjennom dette også ser.

At kompisen din finner flust av fotsakser i skauen er bare sprøyt, jeg har sikkert 150 døgn i skog og mark i året, og vanker i miljø hvor de fleste andre også er mye ute. Jeg har ikke hørt om noen som har funnet en oppspent og klargjort fotsaks, noengang.  Tull og vas. Hvorfor går han ikke til politi, eller media???

Du beskriver mye ulovligheter, i Norge er nok jegerne kanskje den mest lovlydige befolkningsgruppen vi har. Vet du hva som skjer hvis noen med våpen blir tatt i å utføre en kriminell handling? Da blir det forvaltningsvedtak (uten bevisbyrde) med tilbakekall av våpenkort.

At det finnes råtne epler blant jegere, ja det gjør det, slik som i alle andre grupper i samfunnet. Og ja det finnes syke folk i samfunnet, disse bør få hjelp..

Skrevet

Drapslysten min begrenser seg til å drepe det jeg eller familie / venner spiser og selv det syns jeg er veldig ubehagelig.  Men jeg har forståelse for "luking" av faunaen.  Hvis det er faglige grunner til å skyte ekorn, så må det være greit tenker jeg.  De færreste er f.eks imot å drepe rotter, men de er ikke søte.

• Liker 1
Skrevet
Snylter skrev (4 minutter siden):

Du mener da altså at et sted mellom 500000 og 1000000 nordmenn har alvorlig/farlig-diagnoser rett rundt hjørnet?

Har du fått med deg at det stilles krav for å få kjøpe våpen i Norge og at vi i all hovedsak har et svært uproblematisk våpenhold i Norge? 

Jeg tenker jeg forventer at diskusjonen tar en mer saklig retning fra deg nå.

Jeg har ikke generalisert. Jeg sa "ofte"... ikke alle. Ulovlig besittelse av våpen, våpen som smugles inn til landet. Fordi om vi har en lovgivning på papiret er det ingenting som hindrer det kreative mennesket å forbigå det.

Jeg har for å sagt det ikke betvilt din mere seriøse side av egen benyttelse av lisensen. Men å være talerør for at jakt skal være tilgjengelig for flere over en lav sko. Nei!!

Og skyting, dreping av dyr for rekreasjon og flotte opplevelser? Mest patetiske jeg hører. Og når det er norske myndigheter som viser en slik holdning og tar slike uttrykk i bruk på dette temaet kan jeg ikke annet enn å si at det er passe katastrofe. Det er et dårlig signal. Og som kan oppfattes som ren reklame overfor en passe mentalt syk sjel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...