rakk1 Skrevet lørdag kl 08:43 Skrevet lørdag kl 08:43 Hei Mobilen min holder på å ta kvelden, så må ha ny. prisene bruker være skrudd opp nå før Black week/Friday greiene, så tenkte å prøve å vente til da, og bare kjøpe en som var mest mulig rabattert. Dette siden jeg ikke vil bruke mer enn max 6000 ish Men, så tenkte jeg på å kjøpe brukt, fra f.eks der jeg har abb. Men er usikker, batteriet kan ha tapt seg opp til 20%. Jeg vil da få råd til en Samsung som gjør at jeg kan kjøpe deres sporings brikke.... Noen innspill eller erfaringer?
Nepa Skrevet lørdag kl 10:24 Skrevet lørdag kl 10:24 rakk1 skrev (1 time siden): Jeg vil da få råd til en Samsung som gjør at jeg kan kjøpe deres sporings brikke.... Noen innspill eller erfaringer? Samsung pleier å være et greit kjøp, også brukt. Kjøpte en Samsung Galaxy på Finn.no, og det var en odør som satt i dekselet en tid. En kombinasjon av tigerbalsam og parfyme. Men det er borte nå. Og jeg sparte tross alt noe på å kjøpe en brukt telefon. 1
Zeph Skrevet lørdag kl 12:32 Skrevet lørdag kl 12:32 Du kan spare mykje på å kjøpe brukt. Det er lite innovasjon og endringar mellom nye modellar og dei som er nokre år gamle. Batteri kan ev. skiftast så har du ein telefon med 100%. 1
Føniks Skrevet lørdag kl 13:57 Skrevet lørdag kl 13:57 Bortsett fra Iphone som holder seg så godt i pris at du like gjerne kan kjøpe nytt. 1
joandreas Skrevet lørdag kl 14:27 Skrevet lørdag kl 14:27 Finnes nok ennå folk som bytter ut modellen etter 1 år. Personlig kaller det bortkastet grunnet den uansett er utdatert om ca 5 år. bare unngå modeller som ikke får oppdateringer. 2
rakk1 Skrevet lørdag kl 20:02 Forfatter Skrevet lørdag kl 20:02 Ok, så det har faktisk noe for seg. Jeg vet egentlig at spørsmålet er teit. Men av de gamle modellene, er det noen som skiller seg ut som gode kjøp? Samsung s23? Andre mer ukjente merker eller modeller? Har ikke fulgt med på noen år... Jeg bryr meg om kamera som kan ta bilder av ungene som nekter å sitte stille, god batterikapasitet og det er vel egentlig det. Bruker mobil til sosiale medier, lese aviser, høre musikk, jobb apper og tar bilder All tips mottas med takk
Zeph Skrevet i går, 07:01 Skrevet i går, 07:01 Føniks skrev (17 timer siden): Bortsett fra Iphone som holder seg så godt i pris at du like gjerne kan kjøpe nytt. Ikkje einig. Spesielt sidan det er små forskjellar på nye og fleire år gamle modellar.
Nepa Skrevet i går, 07:16 Skrevet i går, 07:16 rakk1 skrev (11 timer siden): Samsung s23? Andre mer ukjente merker eller modeller? Har ikke fulgt med på noen år... Kjøpte selv en i Samsung s-serien, uten å vite at det fantes en noe billigere a-serie. Det står at s-serien er noe flottere, på flere punkter. Bl.a. kan s-telefonene lades på en alternativ måte. En trådløs lading i tillegg til muligheten for vanlig lading med usb-kabel. En smart-telefon overvåker eieren mer enn en Doro-telefon. Det står faktisk hos Elkjøp at telefonen lærer en å kjenne og vet hva som er ens behov... Men jeg blåste i det denne gangen.
fflex_InnleggNO Skrevet i går, 10:32 Skrevet i går, 10:32 Hei. Hvilken størrelse er det du ønsker? Hvis du ikke foretrekker en mer kompakt ala den minste i Samsung S serien så kan jeg anbefale Xiaomi 15T på det sterkeste. God ytelse, batteri og ikke minst kamera. https://www.computersalg.no/i/24810409/xiaomi-15t-5g-smarttelefon-dobbelt-sim-ram-12-gb-internminne-256-gb-oled-display-6-83-2772-x-1280-piksler-120-hz-3x-bakkamera?utm_source=prisjaktno&utm_medium=5065-it-elektronik-telefoni-gps-mobiltelefoner&utm_campaign=xiaomi&utm_content=96&pjclid=6f4769a9-0bd5-44c7-abc8-68c674e641bc_d5e6516373834e7d&fwd=1
Sharpings Skrevet i går, 11:06 Skrevet i går, 11:06 (endret) Jeg kjøper aldri ny telefon lenger. Nå kan det nok argumenteres at jeg er litt gjerrig, men slik prisene har blitt på mobiltelefoner ser jeg ikke noe glede i å kjøpe nytt lenger. Jeg synes det koster mye mer enn det smaker. Fjorårets modell er som regel 90% like god som årets, og er du heldig er ikke batteriet så slitt heller. Og kanskje kan du spare så mye som 5-6.000 kr. Jeg synes det er mer bang for your buck som det heter. Nå er ikke jeg heller den som skal sitte med mobilen i hånda 24 timer om dagen slik mange gjør nå, så kanskje ikke alle vil kjenne seg igjen i min filosofi der. Men jeg kjøper alltid brukt. Neste sommer skal jeg til Tokyo og der er det masse flott bruktbutikker som selger telefoner i meget god stand og ofte noen modeller vi aldri se i Norge. Så nå sparer jeg opp en del kroner til å slå meg litt løs der neste år. Min trofaste iPhone 13 Pro Max vil uansett holde bra i minst 2 år til. Endret i går, 11:07 av Sharpings
rakk1 Skrevet i går, 11:21 Forfatter Skrevet i går, 11:21 fflex_InnleggNO skrev (47 minutter siden): Hei. Hvilken størrelse er det du ønsker? Hvis du ikke foretrekker en mer kompakt ala den minste i Samsung S serien så kan jeg anbefale Xiaomi 15T på det sterkeste. God ytelse, batteri og ikke minst kamera. https://www.computersalg.no/i/24810409/xiaomi-15t-5g-smarttelefon-dobbelt-sim-ram-12-gb-internminne-256-gb-oled-display-6-83-2772-x-1280-piksler-120-hz-3x-bakkamera?utm_source=prisjaktno&utm_medium=5065-it-elektronik-telefoni-gps-mobiltelefoner&utm_campaign=xiaomi&utm_content=96&pjclid=6f4769a9-0bd5-44c7-abc8-68c674e641bc_d5e6516373834e7d&fwd=1 Det var den jeg hadde sett meg ut først 😁 eneste grunnen var vel at jeg aldri hadde hatt en Samsung, og at de har best sporings brikke. Men du er fornøyd?
rakk1 Skrevet i går, 11:22 Forfatter Skrevet i går, 11:22 Sharpings skrev (15 minutter siden): Jeg kjøper aldri ny telefon lenger. Nå kan det nok argumenteres at jeg er litt gjerrig, men slik prisene har blitt på mobiltelefoner ser jeg ikke noe glede i å kjøpe nytt lenger. Jeg synes det koster mye mer enn det smaker. Fjorårets modell er som regel 90% like god som årets, og er du heldig er ikke batteriet så slitt heller. Og kanskje kan du spare så mye som 5-6.000 kr. Jeg synes det er mer bang for your buck som det heter. Nå er ikke jeg heller den som skal sitte med mobilen i hånda 24 timer om dagen slik mange gjør nå, så kanskje ikke alle vil kjenne seg igjen i min filosofi der. Men jeg kjøper alltid brukt. Neste sommer skal jeg til Tokyo og der er det masse flott bruktbutikker som selger telefoner i meget god stand og ofte noen modeller vi aldri se i Norge. Så nå sparer jeg opp en del kroner til å slå meg litt løs der neste år. Min trofaste iPhone 13 Pro Max vil uansett holde bra i minst 2 år til. Hvilke firmaer i Norge er best/minst tull med, om du har noen erfaringer å dele?
Svein M Skrevet i går, 11:43 Skrevet i går, 11:43 (endret) Om du skal ha ny Samsung. A56 priser fra ca 4100 S24 priser fra ca 7000 S23 FE S24 FE Kanskje en av S utgavene kan komme ned på 6000 på tilbud? Endret i går, 11:45 av Svein M 1
bbios Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) rakk1 skrev (På 8.11.2025 den 9.43): Hei Mobilen min holder på å ta kvelden, så må ha ny. prisene bruker være skrudd opp nå før Black week/Friday greiene, så tenkte å prøve å vente til da, og bare kjøpe en som var mest mulig rabattert. Dette siden jeg ikke vil bruke mer enn max 6000 ish Men, så tenkte jeg på å kjøpe brukt, fra f.eks der jeg har abb. Men er usikker, batteriet kan ha tapt seg opp til 20%. Jeg vil da få råd til en Samsung som gjør at jeg kan kjøpe deres sporings brikke.... Noen innspill eller erfaringer? Hvis det ikke er helt hast, Og det er Samsung det gjelder, Power bruker i blant å ha god deal på Samsung telefoner. Kjøpte en Samsung galaxy s24 i fjor for 5490kr, og en s25 i år til samme pris .. på s25 hadde de en Mobilpant kampanje ( fikk 3000kr for en galaxy s3 med knust glass)! rakk1 skrev (21 timer siden): Samsung s23? Andre mer ukjente merker eller modeller? Har ikke fulgt med på noen år.. Når det gjelder S23 , hvis du har telefoner lenge,kanskje hoppa over denne, mener å huske den har 5 år med oppdateringer kontra 7 år på s24 og nyere. ( gjerne rette på den hvis æ huska fei ) Endret 21 timer siden av bbios
rakk1 Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden bbios skrev (1 time siden): Hvis det ikke er helt hast, Og det er Samsung det gjelder, Power bruker i blant å ha god deal på Samsung telefoner. Kjøpte en Samsung galaxy s24 i fjor for 5490kr, og en s25 i år til samme pris .. på s25 hadde de en Mobilpant kampanje ( fikk 3000kr for en galaxy s3 med knust glass)! S23 hvis du har telefoner lenge,kanskje hoppa over denne, mener å huske den har 5 år med oppdateringer kontra 7 år på s24 og nyere. ( gjerne rette på den hvis æ huska fei ) Tror og håper den kan vare noen uker til. Har aldri hatt noen Samsung, men leste bare at 23 var bedre enn 22 pga varme og batteri? Og så s23 Plus så ut som en fin telefon. Men er egentlig åpen for alt som er bra
leticia Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden rakk1 skrev (På 8.11.2025 den 9.43): Hei Mobilen min holder på å ta kvelden, så må ha ny. prisene bruker være skrudd opp nå før Black week/Friday greiene, så tenkte å prøve å vente til da, og bare kjøpe en som var mest mulig rabattert. Dette siden jeg ikke vil bruke mer enn max 6000 ish Men, så tenkte jeg på å kjøpe brukt, fra f.eks der jeg har abb. Men er usikker, batteriet kan ha tapt seg opp til 20%. Jeg vil da få råd til en Samsung som gjør at jeg kan kjøpe deres sporings brikke.... Noen innspill eller erfaringer? Jeg ville ikke kjøpt brukt. Men Telia har f.eks rentefri avdragsordning og mange ulike modeller å velge i, hvis du sliter med å skaffe til veie nok penger nå for en ny mobil. 1
Svein M Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Om en vil ha noe som er under 6000 nytt, og bra så f.eks Xiaomi 14T eller 15T. Eller Samsung A56. Kan være andre enn disse også. 1
torbjornhb Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Kan tipse om at Samsung bruker å ha ganske hissige kampanjer under BW. I fjor kjøpte jeg Galaxy S24 til modern, og betalte vel rundt 5k for 256gb. Det var jo da den nyeste utgaven også ettersom S25 kom i januar/februar. For øvrig bestilte jeg S25 til 7500 kr inkludert Galaxy Buds 3 Pro ved lansering, så det gjelder bare å følge med på kampanjene🙂 1
Svein M Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) For Samsung rekken S22, S23, S24, S25 så er der forbedringer for hver versjon. På S24 kom også dette med 7 versjons oppdateringer istedet for 4. Så S24 er bedre enn de tidligere. Endret 5 timer siden av Svein M 1
Boing_80 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) rakk1 skrev (På 8.11.2025 den 9.43): Hei Mobilen min holder på å ta kvelden, så må ha ny. prisene bruker være skrudd opp nå før Black week/Friday greiene, så tenkte å prøve å vente til da, og bare kjøpe en som var mest mulig rabattert. Dette siden jeg ikke vil bruke mer enn max 6000 ish Men, så tenkte jeg på å kjøpe brukt, fra f.eks der jeg har abb. Men er usikker, batteriet kan ha tapt seg opp til 20%. Jeg vil da få råd til en Samsung som gjør at jeg kan kjøpe deres sporings brikke.... Noen innspill eller erfaringer? Hvorfor stikker du ikke innom nettsidene til for eks. Elkjøp, Komplett, NetOnNet, Proshop osv. og tar en titt på demovare seksjonen deres? Der kan du få tak i mye bra til en rimelig pris med full garanti. Om du søker etter telefonen på Prisjakt kan du også se om butikkene har tilbud på telefoner ut fra bruksgraden. Endret 4 timer siden av Boing_80 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå