Gå til innhold

Canada forbyr fotobokser

otnokes

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 11/5/2025 at 7:17 PM, otnokes said:

Geofencing høres ut som en perfekt løsning.

Hvis man ikke klarer å se noen problemer med Geofencing, så har jeg gode nyheter.  Chatgtp med flere er gode på å komme med tilbakemeldinger om du spør om dette er en perfekt løsning.   Nå skal jeg ikke dumpe en (veldig) lang liste med innvendinger her, men det er ikke en perfekt løsning.

Jeg kjører bil med soft geofencing og det er mye feil og mangler i systemet.  Å gi myndighetene enda mer makt over folk er erfaringsmessig ekstremt dumt.  Det blir alltid misbrukt.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 hours ago, HF- said:

Nye biler piper når du kjører over fartsgrensa. Du kan skru det av, men dette må gjerast kvar gang du starter bilen.

Heldigvis en smal sak å reparere på de fleste nyere biler.

Skrevet
5 hours ago, Snylter said:

Heldigvis en smal sak å reparere på de fleste nyere biler.

Tinnitus maximus, permanent. Ja, det er vel bare rett og rimelig at pasienter som har er diagnosert med lidelsen skal slippe å lide alene. Forutsatt at poenget ble "missforstått" :shrug:

Skrevet
Cyrio skrev (På 16.11.2025 den 14.18):

Hva skjer hvis du faktisk MÅ kjøre over fartsgrensen pga akutt sykdom hos en passasjer eller lignende? 

Hvor ofte er noen i en slik situasjon, tror du?

Ellers bør man vel veie fordelene med automatisk kontroll mot ulempene. Kjempefint om politiet kan ha fysisk fartskontroll på alle veier til enhver tid, men det finnes det selvfølgelig ikke økonomi til. Om ett kamera kan redde noen liv hvert år, så må kanskje folk finne seg i irritasjonen det medfører.

Skrevet

Kjenner ikke et menneske (i hvertfall ikke som er mann) som ikke ligger 10 over til enhver tid - alltid! Så med mindre det legges inn litt slingringsmonn her,så vil det bli mye syting. For i hvertfall her jeg bor er du helt idiot,dersom du faktisk følger fartsgrensen,og ikke ligger 10 over. Da er du en som "hindrer trafikken" og dermed en komplett idiot.

Men for en som hverken er noe sykt interessert i hverken bil,eller bilkjøring (Jeg ser nytten,og det er det) Så er jeg for elektriske fartsbegrensere jeg,men dette VIL det bli bråk av. Faktisk sjokkerende at såpass var positiv til det her inne. Vanligvis er de verste av de verste i sosiale medier.

Skrevet
17 minutes ago, freedomseeker said:

Kommer garantert ikke til å bygge så mange fartsdumper som det er i Norge, for de er overalt her.

Heldigvis har vi stort sett holdt oss til fartshumper i Norge, fartsdumper er nemlig ikke så kult.

Skrevet
Snylter skrev (1 time siden):

Heldigvis har vi stort sett holdt oss til fartshumper i Norge, fartsdumper er nemlig ikke så kult.

Du foretrekker fartshumper i stedet for fartsdumper, godt å vite. I det minste bra at du skjønte hva jeg mente, for det kunne jo fort blitt misforstått.

Skrevet

Kan vi ha fotobokser som tar de som kjører for sakte? For eksempel de som må legge seg 10 under, bare for å være på den sikre siden. Eller de som nærmest sover bak rattet og kompenserer med lavere fart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...