William_S Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Har en i7 Lenovo laptop jeg har lyst å kaste i veggen. Problemet er at musepekeren random forsvinner og jeg må kanskje restarte 20 ganger før den funker. Også henger musepekeren seg random opp og bare slutter å funke. Dette skjer kun når jeg bruker PCen uten ekstern mus, funker fint med mus kobla til. Såvidt jeg har sett er dette en vanlig feil med Lenovo laptoper men ingenting har funka for å løse det. Dette er dritirriterende på alle mulige måter..
joandreas Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden ikke mer en andre merker mener jeg. Når man har hatt en asus laptop med wifi og driver trøbbel. 1
Mannen med ljåen Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg hadde en Asus der produsenten hadde satt en teip på baksiden av touchpaden. Dette påvirker følsomheten så den var nær ubrukelig. Elendig var den uansett, men ble bedre da jeg fjernet teipen. 1
arne22 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Har en liten samling med Laptopper i fra Lenovo og flere andre produsenter. Har aldri hatt noen problemer med laptoppene i fra Lenovo, som har gått ut over det å sørge for å ha installert riktige drivere. Den eldste er en W530 med en i7-3xxx processor og 32 GB ram, i fra 2012. Den er fortsatt som ny, og kjører Windows 10 og ulike varianter av Linux uten noen form for problem. Hvis man har problemer med en laptop, så nytter det jo ikke å oppgi at den er "i7", for det kan jo for eksempel være en 12-13 år gammel PC. Sannsynligvis så dreier det seg om driverproblemer, og kan man enten bruke et automatisk tool for installasjon av drivere, eller man må opplyse litt mer nøyaktig om hva slags PC det dreier seg om. Endret 19 timer siden av arne22 1
Mannen med ljåen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Kanskje du skulle prøve Linux? Jeg forsøker ikke å rekruttere deg som Linux-bruker, men for feilsøkingens skyld. Da vet du lettere om det er softwarefeil i Windows eller om det feil på touchpaden som gjør at dette oppstår når du bruker maskinen uansett operativsystem.
kremt Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Prøv ny installasjon eller annen OS. Det kan være mange årsaker til dette.
trn100 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden William_S skrev (7 timer siden): Har en i7 Lenovo laptop jeg har lyst å kaste i veggen. Problemet er at musepekeren random forsvinner og jeg må kanskje restarte 20 ganger før den funker. Også henger musepekeren seg random opp og bare slutter å funke. Dette skjer kun når jeg bruker PCen uten ekstern mus, funker fint med mus kobla til. Såvidt jeg har sett er dette en vanlig feil med Lenovo laptoper men ingenting har funka for å løse det. Dette er dritirriterende på alle mulige måter.. Mest sansynlig et driver problem og det finnes en del info om det på nettet 🙂
arne22 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 8 hours ago, Mannen med ljåen said: Da vet du lettere om det er softwarefeil i Windows eller om det feil på touchpaden som gjør at dette oppstår når du bruker maskinen uansett operativsystem. Ja, det er viktig å finne ut av. Har en PC av fabrikat Huawei, og den har fått en fysisk feil med tastaturet, slik at selv om man ikke trykker på noen knapp, så hagler det inn med "falske tegn". Fant ut at det var ganske vanskelig å ta ut tastaturet på denne PC'en. Det som jeg så gjorde det var å finne fram til Windows driverfilen til det interne tastaturet og så rename den til noe annet. Da mistet den forbindelsen til det interne tastaturet, og så kunne jeg koble opp et eksternt tastatur via USB. Bruker den samme laptoppen nå som "kompakt desktop" med ekstern 27 tommer skjerm, mus og tastatur, så buksverdien er bedre enn noen gang, selv om den faktisk har et defekt tastatur. Ellers så er nok erfaringen den at i 99% av tilfllene med denne typer feil, dvs keyboard og musepekere og slikt, så dreier det seg om å få på plass rett driver.
Mannen med ljåen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Ingen driverproblemer med min ThinkPad og IdeaPad. Har du lagt inn drivere fra Lenovo sin hjemmeside? De har en god løsning for dette.
nebrewfoz Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 11 hours ago, William_S said: Har en i7 Lenovo laptop jeg har lyst å kaste i veggen. Problemet er at musepekeren random forsvinner og jeg må kanskje restarte 20 ganger før den funker. Også henger musepekeren seg random opp og bare slutter å funke. Dette skjer kun når jeg bruker PCen uten ekstern mus, funker fint med mus kobla til. Hvis det fungerer med ekstern mus, så er det ikke et OS-problem. Jeg tipper det er et hardware-problem i TouchPad'en eller dens tilkobling til hovedkortet. Hvis du føler deg klar for det kan du jo se om det finnes noen YT-videoer som viser hvordan du kan åpne laptop'en for å sjekke kabling etc., ellers blir det vel å sende den til et serviceverksted for å bytte deler. (jeg antar at den er utenfor garanti, så da vil det koste litt.)
Mannen med ljåen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Sjekk gjerne først om problemet er der i Linux, og med rette Windows-drivere. Kanskje den er i orden, men mangler rett driver.
arne22 Skrevet 4 minutter siden Skrevet 4 minutter siden 8 hours ago, nebrewfoz said: Hvis det fungerer med ekstern mus, så er det ikke et OS-problem. Det kan vel stadig vekk være et driver problem?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå