Gå til innhold

Trond Giske er tilbake på Stortinget

Anbefalte innlegg

Skrevet
Karltorbj skrev (7 timer siden):

Vet naa ikke jeg. Naar en ser hvordan de skrudde og blaaste opp den restaurantepisoden, nar de jentene, paa eget initiative, stilte opp til bilde, saa vet jeg nesten ikke hva jeg kan stole paa.

Det var noen, som hadde lyst paa nestledervervet der.

Den episoden ble helt klart brukt av motstanderne hans i partiet ja. Men samtidig vitnet det om en ekstremt dårlig dømmekraft fra fyren at han klarte å sette seg i den posisjonen mens Me2-saken mot ham raste. Hvis du har fått ord på deg for å tafse på unge damer på fylla, er kanskje ikke det lureste å gjøre å dra på byen og la deg avbilde sammen med unge damer...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
WiiBoy skrev (9 timer siden):

Vi har ikke et problem med politikerne våre, vi har et problem med velgerne. 

Det er VI som skal vise Høyre at det er uakseptabelt med en politisk ledelse som ser gjennom fingrene med innsidehandel.
Det er VI som skal vise Frp at det er uakseptabelt med en politisk ledelse som ser gjennom fingrene med narkotikahandel så lenge det er en av "deres".
Det er VI som skal vise AP at det er uakseptabelt med en politisk ledelse som ser gjennom fingrene med MeToo saker.
Osv..

Vi får ikke bedre politikere enn de vi velger frem.,

Men hvem har VI igjen å velge når VI sier ifra til alle partiene som har noe snusk i rekkene. Er det noen partier som "går fri"? 

• Liker 1
Skrevet

Det er forutsigbart det her. Så fort noen starter en tråd om Trond Giske  blir det opptil 10 eller titalls sider med den for lengst utdebaterte MeeToo-saken og slikt og lite eller nada om politikken; fordi snusk og sladder er mer interessant for mange å diskutere; folk som ikke er så spesielt interessert i politikken men synes snusk er mer interessant. Nå var vel dette en storm i vannglass som en del av en kampanje med bakgrunn i prosesser mot partiets venstreside, med støtte fra en del sladderjounralister men jeg lar det ligge her men sier heller litt om selve saken som jeg tror var poenget hos trådstarter.

Jeg fortsår egentlig ikke hva han regner med å oppnå i AP nå. Noe "grasrotopprør i AP er umulig da partiet ikke har noe reelt partidemokrati og ledelsen vil gjenvelge seg selv uansett hvor upopulær den er. Jeg trodde, da Giske startet "Nidaros sosialdemokratiske forum" at han la opp til et opprør for masseutmeldelse og etablere et eget parti; "Norges sosialdemokratiske parti" eller noe; et parti som sikkert ville ha fått en del oppslutning(for de som er mer interessert i politikk enn i dyneløfting og sladder)og som ville finne mer tilbake til APs røtter og vanlige folks bekymringer. Men det ser ut til at det han siktet mot var stortingsplass. Så muligens var det prosjektet hans "hopium". Kanskje han bare er en kynisk maktspiller likevel. Ta over AP vil han ikke lykkes med om det er målet hans.

Skrevet (endret)
1 hour ago, Morromann said:

Det er forutsigbart det her. Så fort noen starter en tråd om Trond Giske  blir det opptil 10 eller titalls sider med den for lengst utdebaterte MeeToo-saken og slikt og lite eller nada om politikken; fordi snusk og sladder er mer interessant for mange å diskutere; folk som ikke er så spesielt interessert i politikken men synes snusk er mer interessant. Nå var vel dette en storm i vannglass som en del av en kampanje med bakgrunn i prosesser mot partiets venstreside, med støtte fra en del sladderjounralister men jeg lar det ligge her men sier heller litt om selve saken som jeg tror var poenget hos trådstarter.

Jeg fortsår egentlig ikke hva han regner med å oppnå i AP nå. Noe "grasrotopprør i AP er umulig da partiet ikke har noe reelt partidemokrati og ledelsen vil gjenvelge seg selv uansett hvor upopulær den er. Jeg trodde, da Giske startet "Nidaros sosialdemokratiske forum" at han la opp til et opprør for masseutmeldelse og etablere et eget parti; "Norges sosialdemokratiske parti" eller noe; et parti som sikkert ville ha fått en del oppslutning(for de som er mer interessert i politikk enn i dyneløfting og sladder)og som ville finne mer tilbake til APs røtter og vanlige folks bekymringer. Men det ser ut til at det han siktet mot var stortingsplass. Så muligens var det prosjektet hans "hopium". Kanskje han bare er en kynisk maktspiller likevel. Ta over AP vil han ikke lykkes med om det er målet hans.

Dersom vi antar at han er en idealist som vil forbedre samfunnet, så synes han vel at det er kjekt å ha tilgang til Stortingets talerstol?  Komitearbeid kan være bonus.

Endret av lada1
Skrevet (endret)
Hugo_Hardnuts skrev (8 timer siden):

Den episoden ble helt klart brukt av motstanderne hans i partiet ja. Men samtidig vitnet det om en ekstremt dårlig dømmekraft fra fyren at han klarte å sette seg i den posisjonen mens Me2-saken mot ham raste. Hvis du har fått ord på deg for å tafse på unge damer på fylla, er kanskje ikke det lureste å gjøre å dra på byen og la deg avbilde sammen med unge damer...

Kanskje han var dum, men var det saa enkelt da?

En hyggekveld paa by'n, alle var i godt lag. Skulle han ha vaert avvisende og negativ? Vanskelig aa ta paa sparket, der og da.

Noe maatte de finne paa, naar det  gikk opp for ulveflokken, hvor uskyldig, det var. Da kom den, at han kunne vaere saa dum regla, som har blitt gjentatt og gjentatt saa mye, at det har naermest utviklet seg til et haedtslaaende argument, i mot ham. Blaase opp og overdramatisere.

I den situasjonen, oppfoerte han seg bra, ihvertfall.

Endret av Karltorbj
Skrevet
33 minutes ago, Karltorbj said:

En hyggekveld paa by'n, alle var i godt lag. Skulle han ha vaert avvisende og negativ? Vanskelig aa ta paa sparket, der og da.

Noe maatte de finne paa, naar det  gikk opp for ulveflokken, hvor uskyldig, det var. Da kom den, at han kunne vaere saa dum regla, som har blitt gjentatt og gjentatt saa mye, at det har naermest utviklet seg til et haedtslaaende argument, i mot ham. Blaase opp og overdramatisere.

I den situasjonen, oppfoerte han seg bra, ihvertfall.

Et slags (vellykket) politisk attentat ja 🙂

• Liker 1
Skrevet
Karltorbj skrev (4 timer siden):

Jeg er helt enig i at det isolert sett var en ikke-sak, og at det da ble en sak som ble blåst opp og unyttet for å spenne beina for ham politisk av motstanderen hans internt i Ap.

Men poenget mitt er at en fyr som søker seg mot den politiske toppledelsen i landet - en fyr som trolig ønsker seg statsministerposisjonen - virkelig burde ha en vurderingsevne som tilsa at han ikke havnet i en slik posisjon. Han stod midt i en mediestorm knyttet til varslingssaker om seksuell trakassering av unge kvinner i partiet under "hyggekvelder" tidligere, også ender han opp med å la seg avbilde i hva som godt kan fremstå som en identisk situasjon. Det er rett og slett dum oppførsel, og gjør at jeg stiller store spørsmålstegn ved hvor sårbar fyren eksempelvis kan være mtp. fremmede etterretningstjenester som har spesialisert seg på å sette maktpersoner i den typen situasjoner for å presse dem for informasjon, bedre kjent som "honningfeller".

Han burde rett og slett ikke vært på byen på det tidspunktet, og han burde hvert fall ikke latt seg avbilde sammen med to unge jenter mens han var det, men heller høflig avvist forespørselen.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ingen overdrivelse at det er flere historier om Giske. Synd han er tilbake, trodde han var borte fra Stortinget for godt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...