Gå til innhold

Anmeldelse: Pokémon Legends: Z-A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror barn vil digge spillet. Men vi som er eldre Pokefans vil nok ta frem den gamle Gameboy konsollen og spille der i stedet.

Jeg syntes virkelig dette er så sinnsykt usmakelig spill for eldre pokemon fans. Palworld føles mer som et pokemon spill en Pokemon i dag...

Håper seff eldre pokemon fans vil digge spillet men dette føles ikke ut som pokemon.

• Liker 4
Skrevet

Hele poenget med "opprøret" på nett er at fansen som over flere tiår har spytta så mye penger inn i Pokemon fortjener bedre. Så veldig mye bedre. Det har nådd et nivå der Gamefreak ser ut til å gi blanke faen i kvaliteten og innovasjon fordi de vet at alle kommer til å kjøpe det uansett. Respektløst.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Problemet med Nintendo er at de ikke kommer til å ta det til seg med mindre de virkelig får høre.

Pokémon Z-A er allerede et vinn for de på grunnlag av et latterlig lavt budsjett på et så etterspurt spill, og der er hvor problemet ligger så lenge de kan bruke lite og vinne stort vill ikke du utnytte det så lenge de kan? 

Er ikke det at Pokémons Z-A er et dårlig spill i seg selv, er at når det kommer til industri giganter som Nintendo så er hva man skal ha rett å forventer høyere en de valgte å levere her.

Så er det jo oppførsel til Nintendo som spiller inn å, istedenfor for å ta kritikk og utfordringer så lukker de ørene, og om du våger å lage noe som har litt likhet på deres spill da hiver de inn store summer for å saksøke deg til månen og tilbake.

Endret av RealTinyMono
Skrevet
Runis skrev (27 minutter siden):

Hele poenget med "opprøret" på nett er at fansen som over flere tiår har spytta så mye penger inn i Pokemon fortjener bedre. Så veldig mye bedre. Det har nådd et nivå der Gamefreak ser ut til å gi blanke faen i kvaliteten og innovasjon fordi de vet at alle kommer til å kjøpe det uansett. Respektløst.

Over flere tiår? Var ikke det litt overdrevet?

Ellers er jeg saktens enig når det gjelder dette spillet. Jeg vil innerst inne heller skylde på Nintendo. Jeg tror nok det er mer Nintendos gjøren at de får så lave budsjett og bare fokuserer på å pøse ut nye spill.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
SuperGiant skrev (1 time siden):

Jeg tror barn vil digge spillet. Men vi som er eldre Pokefans vil nok ta frem den gamle Gameboy konsollen og spille der i stedet.

Jeg syntes virkelig dette er så sinnsykt usmakelig spill for eldre pokemon fans. Palworld føles mer som et pokemon spill en Pokemon i dag...

Håper seff eldre pokemon fans vil digge spillet men dette føles ikke ut som pokemon.

Er det ikke lovt å innovere eller forsøke å gjøre noe annerledes?

Skrevet (endret)
41 minutes ago, Nimrad said:

Ellers er jeg saktens enig når det gjelder dette spillet. Jeg vil innerst inne heller skylde på Nintendo. Jeg tror nok det er mer Nintendos gjøren at de får så lave budsjett og bare fokuserer på å pøse ut nye spill.

"Flere tiår" er vel ikke så overdrevet når de har gitt ut så og si det samme spillet siden Pokemon Red og Blue, som ble utgitt i 1996. Det er vel straks 30 år siden. Pokemon-spillene har stått på stedet hvil.

At Nintendo heller ikke ser ut til å bry seg er jo litt ironisk (dog fullstendig forventet), i og med at de alltid prøver å brande seg selv som "innovatører", der innovasjon de siste årene stort sett har bestått av å bruke utgammel maskinvare og spillmekanikk som ble forlatt på historiens søppelhaug i 2012.

Endret av Snøspade
Skrevet

Skal vi virkelig skryte av at spillet som grafisk henger etter 20 år kjører i 60 fps på en flett ny nintendo-konsoll? Ja, scarlet/violet kjørte drit på switch, men der hadde man hvertfall en stor verden å utforske med forskjellige miljøer og 400 pokemon. Z-a har en knøttliten by med halvparten av monstre å fange.

Man kan jo håpe at gamefreak tok noen enkle grafiske løsninger her for å fokusere mer på neste hovedspill, men etter den siste leaken så blir vel det litt som å tro på julenissen.

Skrevet (endret)
Nimrad skrev (1 time siden):

Har ikke GameFreak eget budsjett?? Jeg tror heller at «problemet» er Nintendo som ikke kvalitet sikrer spillet slik de pleide å gjøre før i tiden 🤔 Jeg vil sei at omtrent samtlige Pokémon fram til ca 2010 tallet var godt innenfor av det vi kan forvente.

Endret av svenka
Skrevet
svenka skrev (27 minutter siden):

Har ikke GameFreak eget budsjett?? Jeg tror heller at «problemet» er Nintendo som ikke kvalitet sikrer spillet slik de pleide å gjøre før i tiden 🤔 Jeg vil sei at omtrent samtlige Pokémon fram til ca 2010 tallet var godt innenfor av det vi kan forvente.

Jeg trodde de var et datterselskap av Nintendo, men det er de visst ikke. Da kan jeg være med på at Game Freak må ta en stor bit av skylden her.

• Liker 1
Skrevet

Koser meg masse med Legends Z-A! :) Historien er bra nok, Pokemon ser nydelig ut og jeg elsker det nye kampsystemet. Gamefreak prøver med de siste spillene noe nytt, og for min del føles det deilig etter x antall år med nøyaktig lik formel i altfor mange pokemon spill. Nei Z-A er ikke perfekt grafisk, men det har da ingen Pokemon spill vært heller. Nærmeste var Legends Arceus som hadde en egen spesiell stil. Håper at Gamefreak tar med seg det gode fra Z-A når de lager neste hovedspill. 

• Hjerte 1
Skrevet
svenka skrev (2 timer siden):

Dette er must watch om dere ikke allerede har sett 😂 

Sett videoen. Tenker at man har rett i et par punkter, dog bærer videoen preg av å aktivt finne feil uten å trekke en balansert vurdering om både positive og negative sider av spillet.

Per nå har jeg 16 timer bak meg og har sikkert 15 timer igjen før jeg anser meg ferdig med spillet og historien til spillet. 

I og med siste spill jeg har spilt var Sun/Moon, så opplever jeg at jeg er tilfreds selv om man har rettskaffent poeng som man kan kritisere spillet for. 

Historien tenker jeg er god nok. Kampsystemet er interessant men trengs nok noe finpolish. Dialogene er humoristiske og oppleves som tro til hva de originale spillene fra 90-tallet hadde. Savner fra kritikken her at man ikke nevner at det er for mye fokus på Alpha pokemon, som fordrer til å droppe helt starter pokemon så raskt du begynner å få samlet opp på dem. 

At grafikken er noe gammeldags sett i forhold til budsjett, ja enig, men om det ødelegger opplevelsen av spillet (?) gjør det ikke for min del i alle fall. Helt enig dog i for lang introduksjon før man kan dra på egne oppdagelser i byen. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...