Gå til innhold

Dataprogram: Regnskapsføring for enkeltmannforetak (gratis)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan anbefale et gratis regnskapsføringsprogram på pc? Jeg vet at Excel kan benyttes, men jeg trenger å lære meg regnskapsføring og trenger noe som allerede er utviklet og som jeg kan ta utgangspunkt i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må uansett betale noe. Du ser, myndighetene i sin kloke forstand, krever elektronisk næringsoppgave/skattemelding for alle selskapsformer, og adgang til å kunne levere denne er kun gitt til selskaper som tar betaling.

Så selv om du velger noe gratis, så vil du alltid måtte betale for å kunne levere næringsoppgave/skattemelding - som er en vesentlig del av normale regnskap.

(korriger meg gjerne om jeg tar feil - er på jakt etter det samme nemlig, men dette er skjæret jeg har støtt på så langt)

• Liker 1
Skrevet
rozon skrev (1 time siden):

Så selv om du velger noe gratis, så vil du alltid måtte betale for å kunne levere næringsoppgave/skattemelding

Det ser ut for meg som ar personlig næringsdrivende/enk fremdeles kan levere gratis på skatteetatens nettsider.

Er det slutt fra og med neste runde skattemelding?

Skrevet
geir__hk skrev (6 timer siden):

Er det sånn å forstå at regneark-programmer (alternativer til excel) som løsning er utelukket ?

Ja, siden jeg må lære meg ulike poster som inngår i et regnskap og pr. i dag er jeg helt blank. Har jo alltid vært ansatt og er først nå at jeg starter ENK.

Skrevet
15 hours ago, mobile999 said:

Det ser ut for meg som ar personlig næringsdrivende/enk fremdeles kan levere gratis på skatteetatens nettsider.

Er det slutt fra og med neste runde skattemelding?

Det vet jeg ikke noe om. Jeg ser bare at alle gratisprogrammer tar ekstra betalt for akkurat dette. 

Bas21 som du nevner er jo ikke oppdatert det siste året.

Skrevet

Til dere som anbefalte meg Bas21; jeg har installert det på maskinen min og lurer på om dere kan anbefale en grundig innføring i det? Eller tutorial som det heter på engelsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...