PÃ¥inter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden VifteKopp skrev (4 minutter siden): Noen får ikke muligheten til å ta i mot budskapet. Feks. hinduer i en avsidesliggende landsby i India som aldri har hørt om Jesus. Hva skjer med dem? Hvordan vet du at ikke disse får høre budskapet?
VifteKopp Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) PÃ¥inter skrev (2 minutter siden): Hvordan vet du at ikke disse får høre budskapet? Fordi det er mange mennesker som lever så isolert at de aldri får høre om Jesus og Kristendommen. Spesielt før i tiden, da kristendommen bare var en religion rundt Middelhavet. Hva skjer med disse uvitende sjelene når de dør? Endret 2 timer siden av VifteKopp 2
Jobs Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden VifteKopp skrev (17 minutter siden): Men jeg lurer på hva som skjer med alle de som ikke har hørt om Jesus når de dør? Det finnes jo millioner av dem, rundt om. Les Romerbrevet 11,og det står i Bibelen at den som holder ut til enden skal bli frelst.
VifteKopp Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jobs skrev (Akkurat nå): Les Romerbrevet 11,og det står i Bibelen at den som holder ut til enden skal bli frelst. Men Johannes 14:6 sier: "Ingen kommer til Faderen uten meg".
PÃ¥inter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden VifteKopp skrev (2 minutter siden): Fordi det er mange mennesker som lever så isolert at de aldri får høre om Jesus og Kristendommen. Det er vel derfor det finnes flust av misjonærer.
VifteKopp Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden PÃ¥inter skrev (Akkurat nå): Det er vel derfor det finnes flust av misjonærer. Men misjonærene når ikke alle i verden. Hva skjer med disse uvitende sjelene når de dør? 1
Jobs Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden VifteKopp skrev (3 minutter siden): Men Johannes 14:6 sier: "Ingen kommer til Faderen uten meg". Ja men husk på at Jesus kommer tilbake en dag,og det er en grunn til at vi skal leve med Ham er på jorden i tusenårsriket .
VifteKopp Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jobs skrev (1 minutt siden): Ja men husk på at Jesus kommer tilbake en dag,og det er en grunn til at vi skal leve med Ham er på jorden i tusenårsriket . Hva skjer i mellomtiden?
PÃ¥inter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden VifteKopp skrev (4 minutter siden): Men misjonærene når ikke alle i verden. Hvordan vet du det?
VifteKopp Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden PÃ¥inter skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du det? Ta North Sentinel Island i det Indiske Hav. Fullstendig isolert fra omverdenen, de lever slik de har gjort i hundrevis, kanskje tusener av år. Det er forbudt for fremmede å ta seg til øya. Disse menneskene har ikke hørt om Jesus eller Kristendommen. Hva skjer med disse sjelene når de dør uten å ha fått Bibelens budskap? 2
Jobs Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden VifteKopp skrev (2 minutter siden): Hva skjer i mellomtiden? Det står ikke direkte i Bibelen, men slik jeg forstår det lever vi flere liv her på jorden .De som blir frelst går til himmelen . Og de som går fortapt går kroppen og sjelen fortapt men ånden går tilbake til Gud. Er du ikke varm nok vil Han spytte deg ut igjen og det blir ned på jorden. For elles kan ikke Rom 11 gå i oppfyllelse.
VifteKopp Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jobs skrev (1 minutt siden): Det står ikke direkte i Bibelen, men slik jeg forstår det lever vi flere liv her på jorden .De som blir frelst går til himmelen . Og de som går fortapt går kroppen og sjelen fortapt men ånden går tilbake til Gud. Er du ikke varm nok vil Han spytte deg ut igjen og det blir ned på jorden. For elles kan ikke Rom 11 gå i oppfyllelse. Hva er forskjell på ånd og sjel? 2
PÃ¥inter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden VifteKopp skrev (4 minutter siden): Det er forbudt for fremmede å ta seg til øya. Disse menneskene har ikke hørt om Jesus eller Kristendommen. Hvorfor tror du det smugles bibler inn der det er forbudt?
Griever Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Dette er grunnen til at jeg unngår debatt om religion med religiøse. Det er ikke noe man kan si for å overprøve en gud, og all argumentasjon vil alltid gå tilbake til denne guden som er hevet over menneskets forståelse og universets lover. Når jeg da ikke aksepterer gud som virkelighet er det lite rom for enighet eller fremdrift i debatten. Jeg sier ikke at det er noe galt, hverken med religiøse eller debatten, jeg sier bare at sjansen for at den vil føre noe sted er tilnærmet null 🤷♂️ 2
VifteKopp Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden PÃ¥inter skrev (Akkurat nå): Hvorfor tror du det smugles bibler inn der det er forbudt? Svar på spørsmålet mitt, er du snill. Hva skjer med med mennesker som dør før de får vite om Jesus og Kristendommens lære? Går de til himmelen, til helvete eller et annet sted? 2
Dragavon Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Jobs skrev (26 minutter siden): Det står ikke direkte i Bibelen, men slik jeg forstår det lever vi flere liv her på jorden .De som blir frelst går til himmelen . Og de som går fortapt går kroppen og sjelen fortapt men ånden går tilbake til Gud. Er du ikke varm nok vil Han spytte deg ut igjen og det blir ned på jorden. For elles kan ikke Rom 11 gå i oppfyllelse. Og hvilke fakta underbygger du dette med? Endret 2 timer siden av Dragavon
PÃ¥inter Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) VifteKopp skrev (30 minutter siden): Svar på spørsmålet mitt, er du snill. 👇🏼 VifteKopp skrev (37 minutter siden): Det er forbudt for fremmede å ta seg til øya. Disse menneskene har ikke hørt om Jesus eller Kristendommen. Det er en grunn til at det smugles inn bibler der kristendom er forbudt! Hint… de skal få høre budskapet… Jeg gjentar profetien: Men den som holder ut til enden, skal bli frelst. 14 Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme. Endret 1 time siden av PÃ¥inter
Jobs Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Dragavon skrev (5 minutter siden): Og hvilke fakta underbygger du dette med? Bibelen,alt jeg har skrevet finner du i Bibelen. Søk og let selv.
Duriello Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jobs skrev (Akkurat nå): Bibelen,alt jeg har skrevet finner du i Bibelen. Søk og let selv. Men du sier jo selv at det; Jobs skrev (37 minutter siden): Det står ikke direkte i Bibelen, 🤷 1
Dragavon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jobs skrev (2 minutter siden): Bibelen,alt jeg har skrevet finner du i Bibelen. Søk og let selv. Bibelen er ikkje fakta. Det som står i bibelen er det en tilfeldig steinalderstamme i midt-østen fabulerte seg fram til om kveldene rundt leirbålet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå