Gå til innhold

Akseptere/ta i mot Jesus som sin frelser?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
leticia skrev (8 minutter siden):

Nei, tvert om. Hvorfor er ateister underrepresentert i fengsel i forhold til sin andel av befolkningen? Fordi de har dårligere moral? Absolutt ikke. det tyder vel heller på at ateister har bedre moral enn religiøse. 

Har du kilder på dette? 🤔

Altså, ser man på amerikanske fengsler så er det jo ikke helt tvilsomt, men.. 🫣

Endret av Duriello
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jobs skrev (På 22.10.2025 den 8.43):

Les bruksanvisningen (Bibelen) så finner du ut dette.

...Eller bedre la det være.. Bare eventyr.

• Liker 2
Skrevet
Duriello skrev (30 minutter siden):

Har du kilder på dette? 🤔

Altså, ser man på amerikanske fengsler så er det jo ikke helt tvilsomt, men.. 🫣

Finner ikke link til selve undersøkelsen nå, men kan lete litt mer. 

Utdrag fra resultat er gjengitt her.

The Federal Bureau of Prisons released an April 2013 survey of 218,167 prisoners that reports 0.07% of prisoners call themselves atheists. You read that right. Not 7%, or even 0.7 percent, but 0.07% of American prisoners are atheists. 

https://ffrf.org/fttoday/august-2013/articles-august-2013/survey-tiny-percentage-of-inmates-identify-as-atheists/

• Liker 1
Skrevet (endret)
Fatninja skrev (1 time siden):

I tråd med sekulariseringen av samfunnet har aksepten for senere og senere aborter økt OG omfavnelsen og aksepten for liberalisering med tanke på når aktiv dødshjelp er akseptabelt.

Riktig, og det er ikke alle som får bestemme selv heller. 

Jeg ble engasjert i abortdebatten som veldig ung,  og jeg sa at når de eldre blir for mange ift unge, da kommer kravet om aktiv dødshjelp. 

Og man frremstiller det som selvbestemmelse og noe godt,  men mitt i min verste psykiske uhelse ville jeg fått det i Nederland,  og jeg var ikke helt klar i toppen for å si det sånn. 

I tillegg har flere land begynt å regne på hvor mye de kan spare på dette, særlig ift at den største utgiften ved helse i et liv kommer de siste 6 levemnd som regel.

Dette hadde ikke skjedd i et samfunn sterkt preget av kristen, eller muslimsk, tro

Det minner meg om bibelvers som sier noe ala at de skal kalle ondt godt, og godt ondt

Endret av Tussi
  • Liker 3
Skrevet
Tussi skrev (22 minutter siden):

Dette hadde ikke skjedd i et samfunn sterkt preget av kristen, eller muslimsk, tro

Ðette kan du gjerne dokumentere, i form av noe annet enn løse påstander. Hvorfor kunne ikke dette skjedd? 

Land preget av sterk kristen eller muslimsk tro er ikke akkurat så veldig greie mot sine innbyggere. Eksempel: USA,  Iran, Afghanistan... som alle praktiserer dødsstraff.  

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (1 time siden):

Finner ikke link til selve undersøkelsen nå, men kan lete litt mer. 

Utdrag fra resultat er gjengitt her.

The Federal Bureau of Prisons released an April 2013 survey of 218,167 prisoners that reports 0.07% of prisoners call themselves atheists. You read that right. Not 7%, or even 0.7 percent, but 0.07% of American prisoners are atheists. 

https://ffrf.org/fttoday/august-2013/articles-august-2013/survey-tiny-percentage-of-inmates-identify-as-atheists/

Blir litt spinkelt kun med konklusjonen ja. 😉

Skrevet
Tussi skrev (2 timer siden):

Jeg mener ihvertfall at det har vært et fall i aktelsen for menneskelivet i seg selv, og sårbare grupper særlig ( ikke bare ufødte), i tråd med sekulariseringen av samfunnet 

Kan du gi meg noen eksempler på sårbare grupper vi ikke har så høy aktelse for livet til?

Tussi skrev (2 timer siden):

Men som artikkelen jeg henviste til sa, ofring og drap av spedbarn var jo vanlig i Amerika inntil Kristne kom dit også

Primitive samfunn er nå gjerne primitive. Fint at de lærte dem at ofring var galt, men hva mer gjorde de kristne med de innfødte? Jeg tillater meg å sitere Columbus fra når han kom til amerika. Han var jo svært opptatt av å spre kristendommen.

"None of them, as I have already said, are possessed of any iron, neither have they weapons, being unacquainted with, and indeed incompetent to use them, not from any deformity of body (for they are well-formed), but because they are timid and full of fear. (...)

As soon however as they see that they are safe, and have laid aside all fear, they are very simple and honest, and exceedingly liberal with all they have; none of them refusing anything he may possess when he is asked for it, but on the contrary inviting us to ask them. They exhibit great love towards all others in preference to themselves: they also give objects of great value for trifles, and content themselves with very little or nothing in return. (...)

On my arrival at that sea, I had taken some Indians by force from the first island that I came to, in order that they might learn our language, and communicate to us what they knew (...)

what I conceive to be the principal wish of our most serene King, namely, the conversion of these people to the holy faith of Christ (...)

I believe that they would be excellent servants. With fifty men, we could subjugate them all and make them do whatever we want"

Videre fulgte som kjent vold, slaveri, sykdom, og døden til millioner av mennesker i amerika.

Så jeg ville vel ikke klappet de kristnes moralske ankomst sånn fryktelig mye på skulderen. 🤷‍♂️ 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...