Spillredaksjonen Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Hevder at neste PlayStation og Xbox kommer i 2027 Microsofts konsoll blir angivelig mye kraftigere, men også mye dyrere enn Sonys. Les hele saken på Gamer.no»
Donkey Kong Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Sitat Dermed blir Xboxen visstnok mer som en PC enn en stuekonsoll, som kan prestere langt bedre enn hva Sonys maskin kan. Til gjengjeld kan den ende opp med å koste vel over 8000 kroner Altså billigere enn det Series X er nå? 1 1
Smule8o Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 7 minutes ago, Donkey Kong said: Altså billigere enn det Series X er nå? Bunnsolid oversettelsesjournalistikk 1 1
phraze Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Ser faktisk frem til dette. Dritt lei av å spille spill i 1080p for å få 60fps - på min konsoll hvor det er en 8K-logo på pakken!
Chaos_Niddhogg Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden For satse på det kommer noen kule spill og da.
Milarwen Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Kan være en god strategi å gå for en kraftigere konsoll til en høyere pris, hvis den er rettet mot game pass brukere. Den økte prisen spares inn på at man ikke må betale 800-1000kr for nye spill for å kunne bruke konsollen hvis man har game pass. Om den er vesentlig raskere gjenstår å se. Flertallet mener xbox 360 var den overlegne av xbox 360 og PS3 men jeg mener Cell var bare langt forut for sin tid. Realiteten var at det var få utviklere som forstod arkitekturen og veldig mange PS3 ports er basert på 360 versjonene. I artikkelen ang PS6 så virker det som om de har utviklet en skreddersydd SoC igjen. Får vi se en finpusset moderne Cell som er langt lettere å utvikle for? Kanskje. Er den nye xboxen raskere for å kompensere for optimalisering eller vil de utnytte denne kraften med Forza Horizon 5 nivå av optimalisering? Tanker for framtiden.
Feenyx Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Milarwen skrev: Kan være en god strategi å gå for en kraftigere konsoll til en høyere pris, hvis den er rettet mot game pass brukere. Den økte prisen spares inn på at man ikke må betale 800-1000kr for nye spill for å kunne bruke konsollen hvis man har game pass. Om den er vesentlig raskere gjenstår å se. Flertallet mener xbox 360 var den overlegne av xbox 360 og PS3 men jeg mener Cell var bare langt forut for sin tid. Realiteten var at det var få utviklere som forstod arkitekturen og veldig mange PS3 ports er basert på 360 versjonene. I artikkelen ang PS6 så virker det som om de har utviklet en skreddersydd SoC igjen. Får vi se en finpusset moderne Cell som er langt lettere å utvikle for? Kanskje. Er den nye xboxen raskere for å kompensere for optimalisering eller vil de utnytte denne kraften med Forza Horizon 5 nivå av optimalisering? Tanker for framtiden. Cell var kronglete å utvikle for fordi de hadde distinkte og unike kjerner for forskjellige operasjoner. De fleste PCer på tiden var 1-2 kjerner, og vi med mer penger enn vett hadde 4 kjerner. Utviklere var ikke vant til å skrive programvare som brukte 2 kjerner effektivt på PC engang, langt mindre de 7 som PS3 hadde. Har ingen tro på at PS6 får noe som ligner på Cell, men snarere blir det vel en APU á la PS5 eller moderne laptoper, men kanskje med ekstra shadercores dedikerte til RT eller FSR? (Ekstra i forhold til Zen 5-chipsene du får i laptopper)
MistaPi Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Det spørs om den får noe særlig bedre ytelse i praksis enn PS6. PS6 vil nok ha tynnere, nærmere metallet og lavere overhead API'er og en tynnere og mer lett kjørt OS. Det vil nok være forbedringer her i forhold til en standard PC, som vi allerede ser med den håndholdte Asus "Xbox'en", men likevel. Oppsiden vil være et enormt spillbiblotek og potensielt billigere spill.
Milarwen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) 50 minutes ago, Feenyx said: 3 hours ago, Milarwen said: Kan være en god strategi å gå for en kraftigere konsoll til en høyere pris, hvis den er rettet mot game pass brukere. Den økte prisen spares inn på at man ikke må betale 800-1000kr for nye spill for å kunne bruke konsollen hvis man har game pass. Om den er vesentlig raskere gjenstår å se. Flertallet mener xbox 360 var den overlegne av xbox 360 og PS3 men jeg mener Cell var bare langt forut for sin tid. Realiteten var at det var få utviklere som forstod arkitekturen og veldig mange PS3 ports er basert på 360 versjonene. I artikkelen ang PS6 så virker det som om de har utviklet en skreddersydd SoC igjen. Får vi se en finpusset moderne Cell som er langt lettere å utvikle for? Kanskje. Er den nye xboxen raskere for å kompensere for optimalisering eller vil de utnytte denne kraften med Forza Horizon 5 nivå av optimalisering? Tanker for framtiden. Expand Cell var kronglete å utvikle for fordi de hadde distinkte og unike kjerner for forskjellige operasjoner. De fleste PCer på tiden var 1-2 kjerner, og vi med mer penger enn vett hadde 4 kjerner. Utviklere var ikke vant til å skrive programvare som brukte 2 kjerner effektivt på PC engang, langt mindre de 7 som PS3 hadde. Har ingen tro på at PS6 får noe som ligner på Cell, men snarere blir det vel en APU á la PS5 eller moderne laptoper, men kanskje med ekstra shadercores dedikerte til RT eller FSR? (Ekstra i forhold til Zen 5-chipsene du får i laptopper) Ja tror ikke de blåser støv av Cell, men at de går i retning en arkitektur som er langt mer tilpasset en spillekonsoll. De fleste PC-er i dag kjører en form for x86/x64, og det samme gjør PS5 og Series S/X. Disse CPU-ene har en bred og utvidet støtte til operasjoner man sjeldent eller aldri benytter seg av i gaming. Fordelen med dette er ene og alene at veldig mange kan denne strukturen. Cell er ikke kronglete. Utviklere var bare ikke villig til å investere tid/penger på å lære. Den trenden ser ut til å øke ekspansjonselt. Jeg føler jeg ser optimalisering som vanligste klager ang spill i dag. Endret 9 timer siden av Milarwen
Cappo Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Milarwen skrev (1 time siden): Feenyx skrev (2 timer siden): Milarwen skrev (4 timer siden): Kan være en god strategi å gå for en kraftigere konsoll til en høyere pris, hvis den er rettet mot game pass brukere. Den økte prisen spares inn på at man ikke må betale 800-1000kr for nye spill for å kunne bruke konsollen hvis man har game pass. Om den er vesentlig raskere gjenstår å se. Flertallet mener xbox 360 var den overlegne av xbox 360 og PS3 men jeg mener Cell var bare langt forut for sin tid. Realiteten var at det var få utviklere som forstod arkitekturen og veldig mange PS3 ports er basert på 360 versjonene. I artikkelen ang PS6 så virker det som om de har utviklet en skreddersydd SoC igjen. Får vi se en finpusset moderne Cell som er langt lettere å utvikle for? Kanskje. Er den nye xboxen raskere for å kompensere for optimalisering eller vil de utnytte denne kraften med Forza Horizon 5 nivå av optimalisering? Tanker for framtiden. Expand Cell var kronglete å utvikle for fordi de hadde distinkte og unike kjerner for forskjellige operasjoner. De fleste PCer på tiden var 1-2 kjerner, og vi med mer penger enn vett hadde 4 kjerner. Utviklere var ikke vant til å skrive programvare som brukte 2 kjerner effektivt på PC engang, langt mindre de 7 som PS3 hadde. Har ingen tro på at PS6 får noe som ligner på Cell, men snarere blir det vel en APU á la PS5 eller moderne laptoper, men kanskje med ekstra shadercores dedikerte til RT eller FSR? (Ekstra i forhold til Zen 5-chipsene du får i laptopper) Ja tror ikke de blåser støv av Cell, men at de går i retning en arkitektur som er langt mer tilpasset en spillekonsoll. De fleste PC-er i dag kjører en form for x86/x64, og det samme gjør PS5 og Series S/X. Disse CPU-ene har en bred og utvidet støtte til operasjoner man sjeldent eller aldri benytter seg av i gaming. Fordelen med dette er ene og alene at veldig mange kan denne strukturen. Cell er ikke kronglete. Utviklere var bare ikke villig til å investere tid/penger på å lære. Den trenden ser ut til å øke ekspansjonselt. Jeg føler jeg ser optimalisering som vanligste klager ang spill i dag. Det ville vært veldig dumt å gå tilbake til mer tilpasset spillkonsoller. Da får du hele Cell situasjonen om igjen. Hvor bare first party Sony titler utnytter det fullt ut. Du snakker om optimalisering som vanligste klager idag. Hvis utviklere ikke "gidder" bruke penger på å optimalisere nå, så må du ikke tro det blir bedre av å gjøre at de må bruke enda mer penger på det. Endret 7 timer siden av Cappo
Chaos_Niddhogg Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Milarwen skrev: Kan være en god strategi å gå for en kraftigere konsoll til en høyere pris, hvis den er rettet mot game pass brukere. Den økte prisen spares inn på at man ikke må betale 800-1000kr for nye spill for å kunne bruke konsollen hvis man har game pass. Om den er vesentlig raskere gjenstår å se. Flertallet mener xbox 360 var den overlegne av xbox 360 og PS3 men jeg mener Cell var bare langt forut for sin tid. Realiteten var at det var få utviklere som forstod arkitekturen og veldig mange PS3 ports er basert på 360 versjonene. I artikkelen ang PS6 så virker det som om de har utviklet en skreddersydd SoC igjen. Får vi se en finpusset moderne Cell som er langt lettere å utvikle for? Kanskje. Er den nye xboxen raskere for å kompensere for optimalisering eller vil de utnytte denne kraften med Forza Horizon 5 nivå av optimalisering? Tanker for framtiden. At neste Xbox blir en Gamepass + andre abo-masjin sier seg selv egentlig. Vi ser det jo nå. Og PS3 hadde jo halvparten av minnet til 360 som en del utviklere, som Bethesda når de nevnte problemene med Skyrim, hadde nevnt. Avd det je hørte iaffal.
MistaPi Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Chaos_Niddhogg skrev (2 minutter siden): Milarwen skrev (4 timer siden): Kan være en god strategi å gå for en kraftigere konsoll til en høyere pris, hvis den er rettet mot game pass brukere. Den økte prisen spares inn på at man ikke må betale 800-1000kr for nye spill for å kunne bruke konsollen hvis man har game pass. Om den er vesentlig raskere gjenstår å se. Flertallet mener xbox 360 var den overlegne av xbox 360 og PS3 men jeg mener Cell var bare langt forut for sin tid. Realiteten var at det var få utviklere som forstod arkitekturen og veldig mange PS3 ports er basert på 360 versjonene. I artikkelen ang PS6 så virker det som om de har utviklet en skreddersydd SoC igjen. Får vi se en finpusset moderne Cell som er langt lettere å utvikle for? Kanskje. Er den nye xboxen raskere for å kompensere for optimalisering eller vil de utnytte denne kraften med Forza Horizon 5 nivå av optimalisering? Tanker for framtiden. Ekspander At neste Xbox blir en Gamepass + andre abo-masjin sier seg selv egentlig. Vi ser det jo nå. Og PS3 hadde jo halvparten av minnet til 360 som en del utviklere, som Bethesda når de nevnte problemene med Skyrim, hadde nevnt. Avd det je hørte iaffal. Både PS3 og Xbox360 hadde 512MB med minne. Xbox360 hadde riktignok 10MB eDRAM i tillegg og PS3 hadde delt minne, 256MB til CPU og 256MB til GPU, men GPU'en kunne låne av CPU minnet, noe den ofte gjorde.
Zeth Skrevet 7 minutter siden Skrevet 7 minutter siden phraze skrev: Ser faktisk frem til dette. Dritt lei av å spille spill i 1080p for å få 60fps - på min konsoll hvor det er en 8K-logo på pakken! den logoen er bare gimmick
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå