Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ja, uføre kan få seg kjæreste

Gjest 6d083...fa1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gjest 3f057...b85 skrev (På 12.10.2025 den 20.56):

Å finne dame i dagens samfunn er ikke lett. De får 100 meldinger på dating apper, konkurransen er ekstrem. Er man uføre så må det jo være 10x vanskeligere, men mulig er det vel sikkert. 
Personlig sliter jeg, ennå med 1 mill i årslønn. Jeg har vært med en god del damer, men aldri funnet en jeg kan stifte familie med. Drømmen var å stifte familie før 30, jeg har 1-1.5 år igjen på meg nå, og sansynligheten er da nærmest 0🤣

fest fyll ons er det som trumfer i dagens samfunn, en ekkel søppelkultur. 

Anonymous poster hash: 3f057...b85

Klarer folk å få seg jobb, klarer de å få seg dame også. Det er flere om beinet i arbeidsmarkedet enn på Tinder.

• Liker 1
Skrevet
Colin. skrev (På 13.10.2025 den 13.48):

Ja, du får fortelle det til alle de single i midten av livet som sløste bort sin viktige tid på tull og fjas og som ikke har en realistisk sjanse til å stifte egen familie, fordi de ventet for lenge. Men i simpens ånd, så går du nok stille i dørene der gitt. 😉 

Det viser seg at dette i størst grad gjelder menn. Og dette vet du godt, selv om du later som alt dette handler om er kvinner som velger og velger bort.

• Liker 4
Skrevet
Drunkenvalley skrev (På 13.10.2025 den 14.29):

Forøvrig ser eg liten eller ingen grunn til at nokon burde få hets for å ha møtt ei i utlandet. Intet problem så lenge det er eit forhold bygd på å like kvarandre og ynskje forbli med kvarandre, og at du ikkje berre importerer ei brud.

Det blir bare lett gjennomskuelig når "utlandet" alltid betyr langtvekkistan og et fattig U-land. Det er ikke som om man snakker om det slik hvis man plukket opp noen fra en britisk overklassefamilie, for å si det sånn. Det er systematisk hykleri at "utlandet" bare begrenser seg heeeelt magisk og "tilfeldig" til Thailand og Filippinene. Hvis det er den tredje verden man sikter mot, kan man i alle fall kalle det det - og ikke "utlandet".

Det er finurlig at de det gjelder ikke får en følelse av at de blir brukt. Noen her har sikkert møtt på unge jenter på fredagskveldene som har vært veldig hyggelige når de skal ha deg til å kjøpe alkohol for dem. Å tro at disse thai-damene liker mennene bare de kan forsørge, er som å tro at den småbrisne 18-åringen liker deg og at det bare er "tilfeldig" at hun vil ha deg til å handle noe greier på polet. Jeg savner at man ikke legger igjen selvrespekten i sikkerhetskontrollen.

• Liker 3
Skrevet
BadCat skrev (På 13.10.2025 den 13.59):

Det er hårklips med sløyfe.

Kvinner er dyre i drift. Man hører stadig kvinner si at det er uhørt å bli bedt ut på en kopp kaffe, det må minst en bedre middag og en helaften til. At hun skulle orke å bruke timer og hundrevis av kroner i sminke på å ordne seg for en kaffekopp.

Vi velger selv hvem vi går etter. Dette er jo kvinner som sikkert vil ha en forsørgermann og selv dille med kjevle og instagrammen i normal arbeidstid. Det er nok av kvinner som overhodet ikke er "dyre i drift" fordi de ikke har den type verdier du sikter til og heller vil ta en topptur som date enn å sitte på restaurant.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Griever skrev (6 timer siden):

Unnskyld, jeg leste innleggene dine i et langt mer aggressivt toneleie enn det nok var ment. Jeg ser også poenget med å tydeliggjøre editen. Det stiller seg annerledes når jeg leser det på nytt nå. Det var svakt av meg. 

Jeg regnet med at du kanskje leste dem annerledes enn det var ment. Det går fint 🙂

Skrevet
knopflerbruce skrev (9 minutter siden):

Det er nok av kvinner som overhodet ikke er "dyre i drift" fordi de ikke har den type verdier du sikter til og heller vil ta en topptur som date enn å sitte på restaurant.

Det er vel heller ikke så vanlig lenger når man går på restaurant at mannen skal betale for hele daten, slik som @BadCat her insinuerer. 

Kvinner tjener egne penger og kan betale sin egen mat. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (2 minutter siden):

Det er vel heller ikke så vanlig lenger når man går på restaurant at mannen skal betale for hele daten, slik som @BadCat her insinuerer. 

Kvinner tjener egne penger og kan betale sin egen mat. 

Det er det jeg og mener. Vi er forbi den tiden da det ble et stort selling point å dra folk ut på dyre restauranter. I dag blir det gjerne sett på som tryharding og showoff. Hvis det er sommer er det jo mye mer ålreit å grille i hagen til noen enn å sitte på Egon...

• Liker 1
Skrevet (endret)
29 minutes ago, knopflerbruce said:

Det blir bare lett gjennomskuelig når "utlandet" alltid betyr langtvekkistan og et fattig U-land. Det er ikke som om man snakker om det slik hvis man plukket opp noen fra en britisk overklassefamilie, for å si det sånn. Det er systematisk hykleri at "utlandet" bare begrenser seg heeeelt magisk og "tilfeldig" til Thailand og Filippinene. Hvis det er den tredje verden man sikter mot, kan man i alle fall kalle det det - og ikke "utlandet".

Det er finurlig at de det gjelder ikke får en følelse av at de blir brukt. Noen her har sikkert møtt på unge jenter på fredagskveldene som har vært veldig hyggelige når de skal ha deg til å kjøpe alkohol for dem. Å tro at disse thai-damene liker mennene bare de kan forsørge, er som å tro at den småbrisne 18-åringen liker deg og at det bare er "tilfeldig" at hun vil ha deg til å handle noe greier på polet. Jeg savner at man ikke legger igjen selvrespekten i sikkerhetskontrollen.

I kontekst av den posten tenkte eg egentlig meir på nokon som møtte nokon online, forøvrig. Sjokkerende mange som møter nokon via World of Warcraft, Final Fantasy 14, eller andre online spill eller platformer. 👀

Edit: Eg er tydeligvis bra forvirret i kveld, for om det var kva eg ville fram til der så har eg jaggu meg ikkje sagt det bra. Trur migrene tar meg igjen når eg roter med korta slikt. 🤣

Endret av Drunkenvalley
Skrevet
6 hours ago, Drunkenvalley said:

Kanskje fleste av disse forholdene går ok.

Personlig hugse eg egentlig berre to menn eg møtte - eine hadde hentet thai dama fordi han trengte hjemmehjelp i praksis. Han var blind og elles ganske sjuk. Andre var ein type som var... rar. I retrospekt var han ein fæl mann med ein rekke røde flagg. 🫠

Så fordi du kjenner til et fåtall tilfeller der du mener noe ikke oppfylte din definisjon av kjærlighet, så skal du sitte der dømmende over mange forhold du ikke kjenner, og kalle folk som bare har et ønske om et eget langvarig forhold og egen familie, for kvalmende? Fordi de reiser ned til noen som ikke er så økonomisk privilegert som deg selv? Jaja, dobbeltmoraliserende mens du vifter med dét flagget ditt. Du er ikke det grann bedre en folk som du kritiserer for å følge sin tro.

7 hours ago, Griever said:

Jeg tror de fleste er lei av å være ensomme, og de ser en mulighet til å hjelpe noen som virkelig trenger hjelp, og få noe de sårt trenger i retur. De forstår at det ofte ikke er brennende kjærlighet eller deres rasende flotte ytre som gjør at kvinnene gifter seg med dem.

Poenget mitt er at jeg ikke ser så "firkantet" på mennene som drar ned dit som jeg gjorde før, og ekskluderer man forferdelige mennesker så fører disse tingene ofte mye godt med seg.

Hvorfor kan det ikke være "brennende kjærlighet"? Hvis man gifter seg med noen pga rasende flott ytre, hva forteller det om personens karakter ifra starten av?

Det er virkelig ingenting kvalmende med å søke etter forhold som på sikt kan føre til egen familie. Tenker dette handler om sjalusi, der man sitter selv i et ulykkelig tatt til takke med forhold, og kaster stein i glasshus, fordi man i sin egen råtne tankegang, vurderer parforhold utifra det ytre for om det er et forhold basert på kjærlighet.

27 minutes ago, knopflerbruce said:

Det viser seg at dette i størst grad gjelder menn. Og dette vet du godt, selv om du later som alt dette handler om er kvinner som velger og velger bort.

Har lest nok på SoMe til å forstå at et slikt utsagn som han kommer med, ikke er eksklusivt gjeldende for den eller den. Hvem det gjelder mest eller ikke, er ikke poenget knooters.

• Liker 2
Skrevet
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Det er det jeg og mener. Vi er forbi den tiden da det ble et stort selling point å dra folk ut på dyre restauranter. I dag blir det gjerne sett på som tryharding og showoff. Hvis det er sommer er det jo mye mer ålreit å grille i hagen til noen enn å sitte på Egon...

Se om du klarer å lage to dobbeltkommentarer til. You-can-do-it

Skrevet
Drunkenvalley skrev (2 timer siden):

I kontekst av den posten tenkte eg egentlig meir på nokon som møtte nokon online, forøvrig. Sjokkerende mange som møter nokon via World of Warcraft, Final Fantasy 14, eller andre online spill eller platformer. 👀

Edit: Eg er tydeligvis bra forvirret i kveld, for om det var kva eg ville fram til der så har eg jaggu meg ikkje sagt det bra. Trur migrene tar meg igjen når eg roter med korta slikt. 🤣

Det er jo en ganske legitim måte å finne noen på. Felles interesse, og det er lite trolig at man havner borti disse "fattig kvinne + forsørgermann uten felles språk"-settingene via gaming.

• Liker 1
Skrevet
Martelè skrev (1 time siden):

Se om du klarer å lage to dobbeltkommentarer til. You-can-do-it

Jeg svarer en og en. Vet du blir overbelastet, men hvis du kanaliserer litt av energien du bruker på å bytte profilbilde til å lese folks poster klarer du å håndtere både lengre tekster og at samme bruker har to poster på rad :)

• Liker 2
Skrevet
knopflerbruce skrev (9 minutter siden):

Jeg svarer en og en. Vet du blir overbelastet, men hvis du kanaliserer litt av energien du bruker på å bytte profilbilde til å lese folks poster klarer du å håndtere både lengre tekster og at samme bruker har to poster på rad :)

Det er mye bedre og ryddigere om du bruker multisiterings funksjonen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...