Klote Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Gjest b82f4...bc1 skrev (26 minutter siden): Trådstarter her igjen. Bare steng denne tråden, moderator. Nå er det bare kaos her.... Anonymous poster hash: b82f4...bc1 Enig, tråden er sporet helt av.
leticia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden skaftetryne32 skrev (7 minutter siden): Vold er vold, psykisk vold leder til fysisk vold, det er ikke mye redelig å utelate det aspektet av vold mellom kvinner og menn, det har bare et formål, fjerne kvinnen fra ligningen. Relevansen til tråden? At kvinner ikke er åpne nok i møtet med fremmede menn? Hvor mange menn er redd for å bli utsatt for psykisk vold av en tilfeldig kvinne de møter utenfor hjemmet? Og hva har dette å gjøre med at kvinner ikke er åpne nok. 3
Satan666 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Gjest b82f4...bc1 skrev (På 11.10.2025 den 12.30): Så at jeg ønsker norske kvinner bør åpne seg opp litt og ikke være så kald mot oppriktige og ærlige menn er feil? Ikke rart debatten om kvinner og menn er så polariserende når du allerede har dømt meg uten å kjenne min personlighet. Anonymous poster hash: b82f4...bc1 Jeg tror ikke din personlighet er noe særlig. Du ser nemlig andre mennesker som objekter hvis oppgave det er å oppfylle dine ønsker. Andre mennesker er noe eget, og er ikke ment å være slik du vil de skal være. 2 1
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden skaftetryne32 skrev (5 minutter siden): Vold er vold, psykisk vold leder til fysisk vold, det er ikke mye redelig å utelate det aspektet av vold mellom kvinner og menn, det har bare et formål, fjerne kvinnen fra ligningen. Jeg ser det ikke som uredelig å diskutere komponenter av et større bilde. Men, jeg tar selvkritikk på å dra inn vold i nære relasjoner i en samtale som tydelig omhandlet interaksjoner mellom fremmede.
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden leticia skrev (16 minutter siden): Relevansen til tråden? Har aldri vært en faktor i dette emnet. Jeg følger bare etter. leticia skrev (18 minutter siden): Hvor mange menn er redd for å bli utsatt for psykisk vold av en tilfeldig kvinne de møter utenfor hjemmet? Mer og mer vanlig, mange menn er redde for å snakke med fremmede kvinner, i tilfelle de blir anklaget for noe. Griever skrev (17 minutter siden): Jeg ser det ikke som uredelig å diskutere komponenter av et større bilde. Problemet er at det er så veldig vanlig å demonisere en mann, og så veldig vanlig å plassere en kvinne i offerrollen, det er en veldig skeiv fordeling av ansvar her. 1
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden skaftetryne32 skrev (3 minutter siden): Problemet er at det er så veldig vanlig å demonisere en mann, og så veldig vanlig å plassere en kvinne i offerrollen, det er en veldig skeiv fordeling av ansvar her. Jeg er helt enig i at destruktive nære relasjoner er langt mer sammensatt og komplisert enn overfall og møte med fremmede. Det er dermed et langt større tema, og ikke hva vi egentlig snakket om. Jeg burde som sagt ikke dratt samtalen i den retningen i det heletatt. 👍 1
Gjest 47472...2f5 Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden Min oppfatning er at samfunnet vårt er kaldere og at man tar mindre kontakt med andre uavhengig av kjønn. Så jeg støtter ikke tankegangen i første innlegg. Dette er et felles ansvar. Hvis man hver for seg lykkes bedre med å snu denne utviklingen så får man det bedre med seg selv. Det bør være mer naturlig å si hei, smile til hverandre, gi komplimenter og være mer til stede i offentligheten og under arrangementer. Anonymous poster hash: 47472...2f5
skaftetryne32 Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden Gjest 47472...2f5 skrev (11 minutter siden): Det bør være mer naturlig å si hei, smile til hverandre, gi komplimenter Men det er det altså ikke, det er ikke naturlig det usaianerne gjør, det er tillært. Det er mer naturlig å holde god avstand til fremmedfolk. Si hva du vil om det usaiske samfunnet, men det er jo fullstendig ødelagt, veldig polarisert, jeg tror de hadde hatt godt av litt norsk temperament.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå