Gå til innhold

Personopplysninger på avveie etter Discord-innbrudd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de får tak i bare navn er ikke så ille. Men når de kan få ut personlige identitetsdokumenter blir det noe helt annet. Hva tenkte de på da de bestemte dette??

• Liker 1
Skrevet
Abigor skrev (35 minutter siden):

Aldri gi ekte navn. På playstation het jeg Donald duck med addresse Andeby. Den ble også hacket, ikke noe problem for meg.

Fungerer ikkje om du må verifisere alderen med dokumentasjon, ref. artikkelen:

Sitat

Flere steder i verden ruller i disse dager ut aldersverifisering for nettjenester, deriblant Discord. Prosessen krever at brukere for eksempel laster opp gyldig legitimasjon for å bevise at de er gamle nok til å bruke tjenesten. Mange har imidlertid uttrykt bekymring for hvorvidt informasjonen deres er trygg – bekymring som dette innbruddet trolig bare vil forsterke.

Tiltak for å sikre alder og identitet ved registrering har fleire ulemper, som demonstrert i dette tilfellet.

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, Zeph said:

Fungerer ikkje om du må verifisere alderen med dokumentasjon, ref. artikkelen:

Tiltak for å sikre alder og identitet ved registrering har fleire ulemper, som demonstrert i dette tilfellet.

Det er jo blitt et mye større problem de siste årene. Først tlf/sms verifisering, da er anonymiteten kastet ut vinduet. Og nå identitet!?? Før var det nok med en epostadresse. Fortrinnsvis en midlertidig en.

Skrevet
Helt ok for min del. Denne appen er kreft for dataspillverdenen. Utviklere som legger ut spill i EA henviser konstant til denne dritt appen for å dele informasjon osv. De bruker sjeldent eller aldri Steam forumene der spillet faktisk er kjøpt. Håper hele appen ryker til helvetet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...