Gå til innhold

Tradwife-debatten

Tussi

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, Tussi said:

Nei, det er jeg uenig i. Konservatisme handler ikke om kvinnemishandling, og selv om jeg er konservativ er jeg imot at kvinnen skal tilbake til kjøkkenbenken. Jeg er kvinne selv, og jeg har ikke vasket gulv på over et år, fordi jeg betaler andre for å gjøre det.

Å være hjemme fordi man ønsker det er noe helt annet enn å isoleres av en kontrollerende mann

Eg høyre du seie det, men det er ikkje akkurat representativt av ekteskapet konservative menn er så salige om.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Eg høyre du seie det, men det er ikkje akkurat representativt av ekteskapet konservative menn er så salige om.

Vel, det er en av flere grunner til at jeg aldri har giftet meg, ennå, og jeg er 47 😅

Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Vel, det er en av flere grunner til at jeg aldri har giftet meg, ennå, og jeg er 47 😅

Som veldig mange andre eldre damer har sagt til meg når de spør om jeg er gift og jeg sier at jeg ikke er det: det er et klokt valg, jenta mi. 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Den viktigste utfordringen man står ovenfor, er de lave fødselstallene. En husmor med 3 barn, bidrar mye mer til samfunnet enn ei karrieremor med 1 barn. Det handler om å ha et bærekraftig samfunn som får det til å gå rundt med en nasjonal identitet. Hvem er lykkeligst, en minstepensjonist med egen familie, eller ei som aldri "fant den rette" og sitter der med en pengebinge uten egen familie? I mitt hodet er det ikke tvil om hvem som har mest å være lykkelig for. Mental uhelse som oppstår fordi man ikke stiftet egen familie tidsnok, er ikke en utfordring jeg mener man skal børste under teppet heller, og for en unødvendig realitet. Hadde de med dating-makten valgt partner utifra sannhet og livssyn, enn fasadisk status, så kunne mye ordnet seg her på berget. Men kulturen gjør promiskuøsitet til noe normalt og kult, og bare det fasadisk beste, er godt nok. Da blir det mange som ser på ifra sidelinjen, som ikke føler på tilhørighet til samfunnet. En holdningsendring må til, men denne holdningsendringen er ikke så bekvemmelig for feminister, for det innebærer at man prioriterer familie-tilværelsen høyere enn alt annet.

• Liker 1
Skrevet
Colin. skrev (1 minutt siden):

Den viktigste utfordringen man står ovenfor, er de lave fødselstallene. En husmor med 3 barn, bidrar mye mer til samfunnet enn ei karrieremor med 1 barn. Det handler om å ha et bærekraftig samfunn som får det til å gå rundt med en nasjonal identitet. Hvem er lykkeligst, en minstepensjonist med egen familie, eller ei som aldri "fant den rette" og sitter der med en pengebinge uten egen familie? I mitt hodet er det ikke tvil om hvem som har mest å være lykkelig for. Mental uhelse som oppstår fordi man ikke stiftet egen familie tidsnok, er ikke en utfordring jeg mener man skal børste under teppet heller, og for en unødvendig realitet. Hadde de med dating-makten valgt partner utifra sannhet og livssyn, enn fasadisk status, så kunne mye ordnet seg her på berget. Men kulturen gjør promiskuøsitet til noe normalt og kult, og bare det fasadisk beste, er godt nok. Da blir det mange som ser på ifra sidelinjen, som ikke føler på tilhørighet til samfunnet. En holdningsendring må til, men denne holdningsendringen er ikke så bekvemmelig for feminister, for det innebærer at man prioriterer familie-tilværelsen høyere enn alt annet.

Unnskyld meg gutt men du burde ikke uttale deg om virkeligheten når du ikke vet hvordan den fungerer... Vi snakker om ekte mennesker. Ikke historier på internett. 

• Liker 6
Skrevet
Duriello skrev (1 minutt siden):

Tommel opp for at du ikke nevnte "datingmakten" og "de som har seg med eliten" for en gangs skyld. 👍👌

😂😂

• Liker 3
Skrevet
4 minutes ago, Grønn420 said:

Unnskyld meg gutt

Feminist-bjella ringer, slike herseteknikker hørte jeg mye når jeg måtte snakke med dem.

5 minutes ago, Grønn420 said:

du burde ikke uttale deg om virkeligheten når du ikke vet hvordan den fungerer... Vi snakker om ekte mennesker. Ikke historier på internett. 

Fødselstallene ligger på 1,4. Det er sannheten, ikke noe feminister kan argumentere seg bort ifra.

• Liker 2
Skrevet

100% sikker på at det er flere som er lykkeligere med pengebinge og ingen barn eller partner for fram til dagen dei er på alzheimers avdelingen så kan dei alltids fiksa seg partner om dei virkelig vil.

Mange som forøvrig er blitt gjort for narr. Dei har blitt ljugt til om korleis livet funker. Kven er det? ...mange av dei som sitt i skapet, eller er asexuelle, eller er aromantiske, osv. Folk som har blitt fortalt at slikt og slikt er egentlig livet, også passa dei ikkje A4 fasongen dei blei fortalt dei hadde.

Gud bedres det tok meg lang tid før eg fann ut at kjærlighetssanger ikkje overdrev. Det var ikkje at eg hadde gjort noko feil - eg berre har ikkje den type følelse for andre. 😱

Denne var ganske illustrerende.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (2 minutter siden):

100% sikker på at det er flere som er lykkeligere med pengebinge og ingen barn eller partner for fram til dagen dei er på alzheimers avdelingen så kan dei alltids fiksa seg partner om dei virkelig vil.

De fleste som ligger på sykehjem har sjeldent mye besøk av sine nærmeste. Det er et fåtall som er så heldige at de har barn og partner som stiller opp.  

• Liker 1
Skrevet (endret)
Colin. skrev (7 minutter siden):

Feminist-bjella ringer, slike herseteknikker hørte jeg mye når jeg måtte snakke med dem.

Fødselstallene ligger på 1,4. Det er sannheten, ikke noe feminister kan argumentere seg bort ifra.

Fokuset i innlegget ditt var ikke på fødselstallene, men din egen bitterhet. Må du slutte. 😂 Flytt til landet hvor det er høye fødselstall, så er problemet løst for deg. 

Feminist ja, og merkelig nok er jeg den som er mest lykkelig av meg og deg. Og alltid vil være det. 

Endret av Grønn420
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (6 minutter siden):

Mange som forøvrig er blitt gjort for narr. Dei har blitt ljugt til om korleis livet funker. Kven er det? ...mange av dei som sitt i skapet, eller er asexuelle, eller er aromantiske, osv. Folk som har blitt fortalt at slikt og slikt er egentlig livet, også passa dei ikkje A4 fasongen dei blei fortalt dei hadde.

Gud bedres det tok meg lang tid før eg fann ut at kjærlighetssanger ikkje overdrev. Det var ikkje at eg hadde gjort noko feil - eg berre har ikkje den type følelse for andre. 😱

Denne var ganske illustrerende.

Er du også aseksuell?

Skrevet
3 minutes ago, Grønn420 said:

De fleste som ligger på sykehjem har sjeldent mye besøk av sine nærmeste. Det er et fåtall som er så heldige at de har barn og partner som stiller opp.  

Ja, skal ikkje påstå anna. Spesielt alzheimers-avdelingen er ein voldsom påkjenning for alle involverte. 🫠

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Just now, Tussi said:

Er du også aseksuell?

Eg har hverken noko reelt ynskje etter ein partner, ei opplev eg nokon attraksjon etter nokon heller. Å vera romantisk er trivelig, men det fyrer ikkje akkurat peisen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (2 minutter siden):

Eg har hverken noko reelt ynskje etter ein partner, ei opplev eg nokon attraksjon etter nokon heller. Å vera romantisk er trivelig, men det fyrer ikkje akkurat peisen.

Jeg føler akkurat det samme...

• Hjerte 1
Skrevet
6 minutes ago, Grønn420 said:

Fokuset i innlegget ditt var ikke på fødselstallene, men din egen bitterhet. Må du slutte. 😂 Flytt til landet hvor det er høye fødselstall, så er problemet løst for deg. 

Første setning i innlegget mitt.

11 minutes ago, Grønn420 said:

Feminist ja, og merkelig nok er jeg den som er mest lykkelig av meg og deg. Og alltid vil være det. 

Regelmessige besøk hos psykolog forteller meg at man sliter mentalt. Men kanskje du går til psykolog for å spille yatzy, hva vet jeg. Så fort jeg skriver et innlegg som feminister ikke liker å høre, går dere på meg som person. Slår aldri feil. 👍

• Liker 1
Skrevet
6 minutes ago, Tussi said:

Jeg føler akkurat det samme...

Er nok mange som egentlig kjenner på det, men som aldri heilt forsto kva dei var meint å kikka etter. 🫠 Gud til antall flaue augeblikk eg har hatt fordi eg rota i mørket etter ein lysbryter som ikkje var der. 😂

• Hjerte 2
Skrevet
Drunkenvalley skrev (Akkurat nå):

Er nok mange som egentlig kjenner på det, men som aldri heilt forsto kva dei var meint å kikka etter. 🫠 Gud til antall flaue augeblikk eg har hatt fordi eg rota i mørket etter ein lysbryter som ikkje var der. 😂

Det tok en del tid før jeg forstod helt hva det var. Men nå har jeg ingen problemer med å si jeg er aseksuell. Jeg har aldri følt behovet. Jeg blir forelsket i menn, ligger gjerne i en armkroken og ser på film.men det slutter liksom der.... 

Og vi er noen prosent av befolkningen. 

Skrevet
Subara skrev (1 time siden):

Moren min likte ikke håndarbeid og matlaging. Hun ble tvangssendt på husmorskole av sin mor, og ellers sikkert påvirket av feminismen på 70-tallet. Kan ikke si hun heller var så ivrig med hammer og spiker, men så kunne hun ringe etter vaktmesteren.

Siden moren min ikke likte håndarbeid, ble jeg kjempeinteressert i det, for å opponere mot henne.

Jeg kan vaskemaskinen og symaskinen 😉 Synes det er ok å drive med ting og tang på dataen, så der er jeg litt mann.

Ene sønnen min strikker da 😅  På  skolen hadde jeg det bedre i sløyd- timene enn da vi hadde håndarbeid 😄 Som du sa, det handler om interesser 😀 Jeg gjør endel innomhuslige oppgaver også altså - jeg bare liker dem ikke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...