Mr.Duklain Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober kremt skrev (8 minutter siden): Høres ut som ditt område er lite rammet. Her er E6 stengt, 60 tusen av nettselskapets 250 tusen kunder er strømløse, de fleste over 12 timer allerede. Flere timer av dagen har mobilnett vært omtrent helt utilgjengelig. Nå er jeg ikke noe stormekspert, men synes det er rart at det bare er en vanlig høsstorm på Vestlandet og Sørlandet, men mye flom og skader i Trøndelag og Østlandet. Skulle tro det hadde vært motsatt, siden de førstnevnte landsdelene der stormen slo til først.
Trestein Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober Det er vel ikke så store skader? Husker jula 2011 og jeg skulle opp til ålesund. Da lå det naust å fløt over alt der oppe. Husker at jeg så rullebanen ut sidevindu ved landing. Opplevde også storm i 2004 ombord i en ferje. Mener vinden var oppe i 70knop. Uansett stormen på midten av 90 tallet var enda værre. 2
Vokteren Skrevet søndag kl 07:32 Skrevet søndag kl 07:32 (endret) Tussi skrev (15 timer siden): Ja, jeg har ladet opp powerbanker, masse tepper, jeg har vann, noe mat som kan brukes. Det mest presserende. Men ingen varmekilde Har både strøm, Internett og telefon nå Har du vurdert gassovn ? https://www.sunwind.no/alle-produkter/varme/gassovn Endret søndag kl 07:34 av Vokteren 2
Frank Olsen Skrevet søndag kl 14:52 Skrevet søndag kl 14:52 Mr.Duklain skrev (20 timer siden): Nå er jeg ikke noe stormekspert, men synes det er rart at det bare er en vanlig høsstorm på Vestlandet og Sørlandet, men mye flom og skader i Trøndelag og Østlandet. Skulle tro det hadde vært motsatt, siden de førstnevnte landsdelene der stormen slo til først. Vest- og Sørlandet er vant til mer vær enn Østlandet og Trøndelag (fra sørøst) så det skal mer til at det blir skader der.
Dubious Skrevet søndag kl 16:12 Skrevet søndag kl 16:12 Ser ut som at det er mange dårlige byggere i Trøndelag. De har rett og slett ikke bygd for storm. 1
Dubious Skrevet søndag kl 16:16 Skrevet søndag kl 16:16 Jeg fant ut at alle batteriene mine var halvfulle når jeg hadde behov for de, så etter at strømmen kom tilbake så har jeg ladet alle. Var ikke noe stort problem, men greit å være forberedt om strømmen blir borte lengre. Og veldig kjekt at det skjedde mens det var plussgrader ute, da jeg ikke har noen alternativ varmekilde. Kan ta aggregatet jeg har i lastebilen, og i det minste få varme. Ellers så har jeg dieselvarmer i bilen. Den dagen leiligheten blir pusset opp så skal jeg få installert vedovn, kun for nød. Så vi slipper feieavgift, som er grunnen til at pipen ble plombert.
Jarmo Skrevet søndag kl 17:14 Skrevet søndag kl 17:14 (endret) Ifølge NVE var flere titusen kunder uten strøm søndag ettermiddag, om lag halvparten av disse i Trøndelag. Det kan fremdeles gå opptil to døgn før alle har fått strømmen tilbake. Endret søndag kl 17:18 av Jarmo
Mr.Duklain Skrevet søndag kl 17:16 Skrevet søndag kl 17:16 Frank Olsen skrev (2 timer siden): Vest- og Sørlandet er vant til mer vær enn Østlandet og Trøndelag (fra sørøst) så det skal mer til at det blir skader der. Tror nok du har rett der. Studerte selv i Trondheim i flere år, og flere av byggene jeg bodde i var av ymsen kvalitet. Husker at et litt småkraftig vindkast knuste ytter-vinduet til rommien min blant annet, og var ofte slik at når det var en liten storm, så fløy det meste av folks utemøbler og annet over alt. 1
obygda Skrevet søndag kl 17:23 Skrevet søndag kl 17:23 Tok en runde i nærmiljøet og det var skader overalt. Tak var skadet..husvegger og vinduer skadet..gangveier sperret..trær lå strødd overalt..Verste jeg har opplevd..Synes synd på alle som er rammet. 1
Frank Olsen Skrevet mandag kl 05:50 Skrevet mandag kl 05:50 obygda skrev (12 timer siden): Tok en runde i nærmiljøet og det var skader overalt. Tak var skadet..husvegger og vinduer skadet..gangveier sperret..trær lå strødd overalt..Verste jeg har opplevd..Synes synd på alle som er rammet. Hvor er dette du ?
HF- Skrevet mandag kl 14:08 Forfatter Skrevet mandag kl 14:08 På det meste var 155 000 husstander uten straum under Amy
Dubious Skrevet mandag kl 14:33 Skrevet mandag kl 14:33 HF- skrev (23 minutter siden): På det meste var 155 000 husstander uten straum under Amy På det meste var over 60 000 uten strøm i Trøndelag.
Jarmo Skrevet tirsdag kl 20:15 Skrevet tirsdag kl 20:15 Sitat Meteorologisk institutt skal evaluere kvaliteten på varslene som ble sendt ut, men allerede nå ser de områder hvor det var for dårlig. https://www.nrk.no/vestland/meteorologisk-institutt-tar-selvkritikk-etter-for-sent-farevarsel-i-bergen-etter-_amy_-1.17601843 1
Dubious Skrevet onsdag kl 04:56 Skrevet onsdag kl 04:56 Problemet er at de varsler om uvær hele tiden, sånn at når det faktisk blir fare for liv, så har vi blitt vant til varslene at vi ikke bryr oss lengre. 1
Jarmo Skrevet onsdag kl 08:09 Skrevet onsdag kl 08:09 Med ekstremværet «Amy» som bakteppe, kommer han nå med en klar beskjed: Norge trenger et bedre beredskapssystem - og det haster. https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-bli-veldig-dramatisk/83684955 1
HF- Skrevet onsdag kl 14:10 Forfatter Skrevet onsdag kl 14:10 Det er jo ikkje akkurat slik at hogstgatene blir asfaltert, naturen er jo der fortsatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå