Gå til innhold

Posten tar ikke ansvar feilsendt pakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte nylig en pakke fra utlandet. Av en eller annen grunn ble den sendt til ferieadressen min i stedet for min vanlige adresse. Jeg tok derfor kontakt med Posten for å høre om det gikk an å endre adressen. Svaret var nei - men kundeservice fortalte at hvis jeg bestilte midlertidig omadressering, så ville også pakker til postkasse bli sendt videre. Det gjorde jeg, til en pris på over 300 kroner.

For å være sikker tok jeg kontakt igjen etter noen dager og spurte spesifikt om pakken med det aktuelle sporingsnummeret ville havne hos meg. Dette ble bekreftet. Dagen etter ble den likevel levert på hytta.

Jeg klaget og fikk beskjed om at de skulle hente pakken og sende den til riktig adresse. Etter noen dager tok jeg kontakt igjen for å høre status. Da fikk jeg beskjed om at den var hentet og på vei, men at det ikke fantes noen sporing på denne forsendelsen, så jeg måtte bare vente.

I dag fikk jeg SMS fra Posten om at pakken var levert i postkassen min. Flott, tenkte jeg. Men rett etter fikk jeg en melding fra en helt ukjent person - hun hadde fått pakken min i sin postkasse, 400 kilometer unna, et sted jeg aldri har hatt noen forbindelse til.

Jeg tok igjen kontakt med Posten. Da sa kundebehandleren at:

1. Posten videresender ikke slike pakker (selv om jeg tidligere hadde fått bekreftet det).

2. At jeg bare kunne dra og hente den selv (!)

3. Da jeg foreslo å få en pakke lapp slik at den ukjente mottakeren kunne klistre den på og sende den til meg, sa hun nei. Jeg måtte kontakte avsender og be de ordne opp. Ikke deres ansvar.

Med andre ord: Posten har tatt betalt for en tjeneste de ikke leverer, bekreftet flere ganger at pakken skulle komme til riktig adresse, rotet den bort og levert den hos en helt tilfeldig person - men fraskriver seg alt ansvar. Jeg krevde å få tilbake pengene for midlertidig ettersending, men det ville hun ikke gi meg. Måtte til slutt betale 135 kroner til hun som hadde fått pakken min med en feil for å få hun til å sende den til riktig adresse siden posten nektet å hjelpe meg. Jeg har altså betalt rundt 450 kroner til samme til posten for å få pakken levert til meg.

Hva slags kundebehandling er dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...