Spillredaksjonen Skrevet søndag kl 06:00 Skrevet søndag kl 06:00 Kommentar: Tjener fett på vår skapertrang Les hele saken på Gamer.no»
Iki Skrevet søndag kl 07:29 Skrevet søndag kl 07:29 Var det noe man ønsket å diskutere i denne artikkelen? For jeg finner liksom ikke noe som ikke allerede svarer seg selv allerede. 4
Milarwen Skrevet søndag kl 09:49 Skrevet søndag kl 09:49 Skal du ha alle utvidelser til Sims 4 i dag, må du bla opp med over 10.000kr. 1 1
Vegard# Skrevet søndag kl 13:40 Skrevet søndag kl 13:40 For meg fremstår dette som en tankestrøm på en lørdags ettermiddag som er transkribert og publisert som en kommentar. 3
Boing_80 Skrevet søndag kl 21:15 Skrevet søndag kl 21:15 (endret) Iki skrev (14 timer siden): Var det noe man ønsket å diskutere i denne artikkelen? For jeg finner liksom ikke noe som ikke allerede svarer seg selv allerede. Enten er jeg for enkel eller så er det ganske klart og tydelig at skribenten fører en samtale med seg selv der tankene skrives ned på papiret om temaet menneskets iboende trang til å skape. Det er jo en kommentar og ikke en diskuterende artikkel. Jeg tenker mer og mer og at Oda Rygh har en tendens til å føre filosofiske tanker inn i det som handler om gaming. Og hvis det er tilfelle så synes jeg det er veldig spennende og fascinerende. Et eks. fra meg er spillene til From Software. I første omgang tenker jeg på Dark souls serien. Du har sikker "Rage quit" videoene som florerer på YouTube der spillere blir så frustrert at de ødelegger kontrollere, skjermer osv? Jeg antar at noen av disse spillerne gjør det nok for å få liker klikk på videoene sine, men det er utrolig mange som ikke takler frustrasjoner i spill. Ta dette over i det virkelige livet og mange av disse spillerne vil slite i arbeidslivet. Og kanskje også innenfor dating. For meg er soulslike/soulsborne spill en øvelse i det å prøve og feile. Frustrasjoner er en del av livet og vi kan ikke alltid forvente at tilfredsstillelse skal komme sporentreks. Man må ha tålmodighet, lære gjennom prøving og feiling før man oppnår det en ønsker her i livet. Og selv da er det ikke garantert at mål vil bli oppnådd. Kanskje trenger man en retningsendring? Slikt sett tolker jeg kommentaren til Oda Rygh både både en kritisk og erkjennende. Kritisk til markedskreftene som tjener seg søkkrike på menneskets iboende kreative evner. Erkjennende i den forstand at hun anerkjenner sin egen skapertrang som gjør at hun nettopp kjøper utvidelsene. Men hun moraliserer ikke eller kommer med en fasit. Hun snakker kanskje om loopen vi alle havner i når utviklerne av favorittspillene våre i bunn og grunn lager DLCer med funksjoner som burde vært del av spillet fra starten av. Vi skal være glade for at Gamer.no profilerer seg som en spillside for alle. Det er plass til alle, både de som blir lett frustrertet og de som tenker dype tanker. Alle kommentarer trenger ikke å ha et diskuterende element i teksten. En kommentar kan være så mangt, men i de fleste tilfellene får disse oss til å tenke og reflektere. Endret søndag kl 21:36 av Boing_80
Sjørøver Skrevet søndag kl 21:25 Skrevet søndag kl 21:25 Milarwen skrev (11 timer siden): Skal du ha alle utvidelser til Sims 4 i dag, må du bla opp med over 10.000kr. Total war warhammer blir også ganske dyrt.
Iki Skrevet søndag kl 21:52 Skrevet søndag kl 21:52 Boing_80 skrev (36 minutter siden): Det er plass til alle, både de som blir lett frustrertet og de som tenker dype tanker. Alle kommentarer trenger ikke å ha et diskuterende element i teksten. En kommentar kan være så mangt, men i de fleste tilfellene får disse oss til å tenke og reflektere. Jeg vil ikke si at "vi betaler for dette, derfor selger det" er en spesielt dyp tanke. Hadde man heller spurt hvorfor mennesker gjør dette, eller hvordan man kan gjøre noe med det, så hadde det vært litt mer interessant.
Boing_80 Skrevet søndag kl 21:53 Skrevet søndag kl 21:53 Iki skrev (Akkurat nå): Jeg vil ikke si at "vi betaler for dette, derfor selger det" er en spesielt dyp tanke. Hadde man heller spurt hvorfor mennesker gjør dette, eller hvordan man kan gjøre noe med det, så hadde det vært litt mer interessant. Okei. Men kan ikke du si noe om det da? Har du noen tanker rundt det?
Iki Skrevet søndag kl 21:59 Skrevet søndag kl 21:59 Boing_80 skrev (5 minutter siden): Okei. Men kan ikke du si noe om det da? Har du noen tanker rundt det? Så du ønsker at jeg skal skrive en kommentar for gamer?
Boing_80 Skrevet søndag kl 22:02 Skrevet søndag kl 22:02 Iki skrev (2 minutter siden): Så du ønsker at jeg skal skrive en kommentar for gamer? Du må gjerne gjøre det og jeg tror redaksjonen vil bli glade for gjesteinnlegg. Alternativt kunne du jo skrevet noen setninger i denne tråden.
BadCat Skrevet søndag kl 22:14 Skrevet søndag kl 22:14 Dere får invitere Facebook-gjengen som mener at en mugnet VHS med norske undertekster et verdt 5k NOK.
BadCat Skrevet søndag kl 22:21 Skrevet søndag kl 22:21 (endret) Jeg skal innrømme at jeg kunne tenkt meg et LEGO-sett med tema fra middelalderen. Alt som hadde med vold å gjøre var forbudt da jeg var barn. Jeg fikk nøye meg med ei tåpelig vindmølle ei god stund. Endret mandag kl 00:39 av BadCat
Feenyx Skrevet mandag kl 07:00 Skrevet mandag kl 07:00 (endret) 9 hours ago, Iki said: 9 hours ago, Boing_80 said: Okei. Men kan ikke du si noe om det da? Har du noen tanker rundt det? Så du ønsker at jeg skal skrive en kommentar for gamer? De (igrunn vi) ønsker at du som gamer skal bidra til fellesskapet med egne erfaringer. Fortell oss om hvordan du gamer, dine egne tanker om spill som lar deg bygge, kanskje! For å sette det på spissen, det må da for svingende gå an å ha en diskusjon om spill på et nettsted som handler om spill - uten at folk som deg spør "hvorfor diskuterer dere"? Fordi vi er interessert i spill, vel! Og det må vel du også være, siden du tross alt er her og leser Endret mandag kl 07:02 av Feenyx 1
Iki Skrevet mandag kl 07:09 Skrevet mandag kl 07:09 Feenyx skrev (4 minutter siden): For å sette det på spissen, det må da for svingende gå an å ha en diskusjon om spill på et nettsted som handler om spill - uten at folk som deg spør "hvorfor diskuterer dere"? Da krever man et startpunkt. Noe å diskutere. Om artikkelen allerede kommer med alle konklusjonene, ingen spørsmål, ingen ting å tenke over, så er det ikke noe å diskutere. Her er det ikke "hvorfor diskuterer dere" Her er det "hvorfor ikke prøve å diskutere" Om kommentaren var "lego er dyrt, hvorfor er lego dyrt?" Eller "folk liker å bygge, hvorfor liker folk å bygge?" Så åpner det opp for diskusjoner. Men når kommentaren kun er "lego er dyrt, for folk betaler for dette" så har vi allerede diskutert ferdig.
Iki Skrevet mandag kl 07:09 Skrevet mandag kl 07:09 Feenyx skrev (4 minutter siden): For å sette det på spissen, det må da for svingende gå an å ha en diskusjon om spill på et nettsted som handler om spill - uten at folk som deg spør "hvorfor diskuterer dere"? Da krever man et startpunkt. Noe å diskutere. Om artikkelen allerede kommer med alle konklusjonene, ingen spørsmål, ingen ting å tenke over, så er det ikke noe å diskutere. Her er det ikke "hvorfor diskuterer dere" Her er det "hvorfor ikke prøve å diskutere" Om kommentaren var "lego er dyrt, hvorfor er lego dyrt?" Eller "folk liker å bygge, hvorfor liker folk å bygge?" Så åpner det opp for diskusjoner. Men når kommentaren kun er "lego er dyrt, for folk betaler for dette" så har vi allerede diskutert ferdig.
NinjaVal Skrevet torsdag kl 00:34 Skrevet torsdag kl 00:34 bra at "kreativt" ble droppet, men er vel fortsatt ikke mye man skaper ved å følge en oppskrift slavisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå