Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En liten kommentar om standard-hysteriet

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutes ago, Drunkenvalley said:

Kva i alle dager er det du røyke no egentlig?

Altså:

Berre tragikomisk om du ikkje ser kor stygg holdninga di er her om uføre.

Ingen ting av hva du siterte var nedsettende.

5 minutes ago, Colin. said:

Høhø ok mister. Hva med preferansen om at et voksent individ er fruktbart, er denme preferansen innenfor?

Hva, at en person er på jakt etter noen som kan få barn? Det er klart det er innafor hvis man ønsker å stifte familie. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så kan jo to med uføretrygd finne hverandre, det senarioet er jo ikke helt umulig.

Og har du maks trygd og eier egen bolig uten gjeld er det ikke så ille økonomi.

• Liker 1
Skrevet
8 minutes ago, Colin. said:

Ro ro ro. Så hvorfor kritiserer du uføre som finner partner i utlandet da? Da nevner du pga penger, men her på berget er det visstnok ikke et problem at man velges utifra pengebingen. Dobbeltmoral ifra deg, som forventet!

Nei, du velger som vanlig å kun høre hva du selv velger å høre. 

Skrevet

Forøvrig hadde eg ein flott venn som var 100% ufør. Han gjekk bort for to år sida pga lungebetennelse. 🫠 Då var han midt i prosessen av å hjelpe kjæresten han hadde møtt i Final Fantasy 14 til Norge, etter at dei hadde reist til kvarandre ganske regelmessig for å møtes.

Foreldrene til vennen min var begge ufør så vidt eg hugse. Ho hadde epilepsi, og han hadde ein morsom ryggskade av ein type eg aldri spurte meir om. Dei møtte - det eg er forstått - heilt uavhengig av uføretilstanden deiras. Sannsynligvis på jobb, der dei hadde stilling uten at eg kan uttale meg mykje om omstendighetene der.

Far min var og delvis ufør (ca 60% om eg hugse rett) etter at han hadde ein hjerneblødning i 1998. Galningen løpte maraton, jobbet til den grad helsen tillot, osv, men han trengte betydelige tilpasninger. Han var i lag med ei flott dame når han gjekk bort. ...Ikkje at nokon fortalte ektemannen hennes om det da, men den gjørma ville eg ikkje ta borti om eg så var betalt. 👀

Forøvrig møtte eg kameraten og foreldrene hans via epilepsiforeningen pga at far min blei epileptisk etter hjerneblødningen. Ikkje overraskende har eg møtte mange varierte menneske som er ufør i den organisasjonen.

Utfordringene til ein ufør person er stort sett unik til den personen, og det er på ingen måte nokon A4-regel du kan bruke her som noko eksempel.

Fleste av dei har heilt normale interesser. Kanskje ikkje økonomien til dyre interesser, men det er mange interesser i verda du kan ha som koster slikk eller ingenting.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Krig og fred skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sett at noen har skrevet noen nedsettende karakteristikker om uføre. Det er du som kommer med påstanden, og bevisbyrden ligger på deg. 

Du dro til med ganske drøye meninger som du senere har moderert noe. Simen1 mener at å finne en vakker ufør er som å finne en enhjørning. 

Krig og fred skrev (8 minutter siden):

Det er ikke kontroversielt eller slemt sagt mot uføre å si at folk som er for syke til å jobbe, og som har redusert inntekt, vil få utfordringer.

Selvsagt er det utfordringer. Det er ingen som har påstått at det er slemt å påpeke at uføre har utfordringer. Men, du har (heldigvis) moderert deg  fra påstanden om at med de fysiske og økonomiske belastningene til uføre gjenstår kun deg seksuelle, til at de har utfordringer. Og det er jeg jo enig i, så jeg tenker vi kan sette en strek der. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutes ago, Krig og fred said:

Hva, at en person er på jakt etter noen som kan få barn? Det er klart det er innafor hvis man ønsker å stifte familie. 

Flott. Da har vi det på det rene. 20 - 30 er min preferanse, og ingen over er aktuelle. Men du må gjerne forklare hvorfor det er OK for norske å velge utifra status (penger) , men ikke utenlandske. Og hvis begge deler er OK, hvorfor kritiseres individer som finner partnere som er i 20-åra i utlandet? Malt deg inn i et feminist hjørne nå du. Lykke til med å argumentere deg ut ifra det.

Og ja, de du simper for har full rett til å sløse bort sin viktige tid, bare så det er sagt.

Endret av Colin.
  • Liker 2
Skrevet
Colin. skrev (5 minutter siden):

Flott. Da har vi det på det rene. 20 - 30 er min preferanse, og ingen over er aktuelle. Men du må gjerne forklare hvorfor det er OK for norske å velge utifra status (penger) , men ikke utenlandske. Og hvis begge deler er OK, hvorfor kritiseres individer som finner partnere som er i 20-åra i utlandet? Malt deg inn i et feminist hjørne nå du. Lykke til med å argumentere deg ut ifra det.

Og ja, de du simper for har full rett til å sløse bort sin viktige tid, bare så det er sagt.

Jeg sliter litt med å finne kjernen i kommentarene dine. Hva er det egentlig du argumenterer for?

Skrevet
1 minute ago, Griever said:

Jeg sliter litt med å finne kjernen i kommentarene dine. Hva er det egentlig du argumenterer for?

Kjernen er at denne brukeren i en annen tråd kritiserer uføretrygdede for å finne løsninger på tilværelsen, ved å møte partnere i utlandet, for å poengtere at de da bare blir valgt basert på økonomisk status, mens i denne tråden sitter han og forsvarer at individer her på berget velger bort uføretrygdede, i frykt for at de ikke har nok økonomisk status! Det er jo dobbelmoral så det holder!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest f71e6...79c
Skrevet
agvg skrev (2 timer siden):

Og så kan jo to med uføretrygd finne hverandre, det senarioet er jo ikke helt umulig.

Og har du maks trygd og eier egen bolig uten gjeld er det ikke så ille økonomi.

Ikke helt umulig? Det var veldig forsiktig. Det går mot å bli den nye norske kjernefamilien.

Anonymous poster hash: f71e6...79c

Skrevet
Gjest f71e6...79c skrev (1 minutt siden):

Ikke helt umulig? Det var veldig forsiktig. Det går mot å bli den nye norske kjernefamilien.

Anonymous poster hash: f71e6...79c

Det er for meg interessant at jeg er usikker på om det der er en vits eller ikke.

Skrevet
Colin. skrev (2 timer siden):

Kjernen er at denne brukeren i en annen tråd kritiserer uføretrygdede for å finne løsninger på tilværelsen, ved å møte partnere i utlandet, for å poengtere at de da bare blir valgt basert på økonomisk status, mens i denne tråden sitter han og forsvarer at individer her på berget velger bort uføretrygdede, i frykt for at de ikke har nok økonomisk status! Det er jo dobbelmoral så det holder!

Aha. Jeg mistenkte at jeg manglet noe her. Har ikke fått med meg diskusjonen i den andre tråden 😃

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...