Simen1 Skrevet fredag kl 23:23 Skrevet fredag kl 23:23 (endret) Sitat "Uføre kvinner er uatraktive partnere for menn, med mindre de er vakre." Jeg synes det blir veldig hypotetisk. Urealistisk. Uførhet og vakkerhet overlapper sjeldent. Endret i går, 08:56 av Simen1 2
Griever Skrevet fredag kl 23:31 Skrevet fredag kl 23:31 Krig og fred skrev (1 minutt siden): Argumentet mitt er: fysisk attraksjon er ikke nok. Man må også kunne dele interesser og hobbyer. Jeg er forvirret. Ende i sted sa du at noen som ville vært tiltrukket av henne om hun var ufør, var endimensjonale menn som kun går etter utseende. Videre forklarer du at om du er ufør gjenstår kun det seksuelle. Men nå sier du at det fysiske heller ikke er nok. Ser du hvordan det du sier virker litt mangelfullt? Du later for øvrig til å ha et merkelig fordømmende syn på både uføre og partnerne deres. Det er fullstendig mulig å dele interesser og hobbyer selv om man er ufør. Og det er da langt viktigere faktorer i et forhold og i en person enn hva du ramser opp her. 2
Griever Skrevet fredag kl 23:34 Skrevet fredag kl 23:34 Simen1 skrev (8 minutter siden): Jeg synes det blir veldig hypotetisk, for ikke å si totalt urealistisk. Uførhet og vakkerhet overlapper uhyre sjeldent. Det er et sånt lete etter enhjørninger-scenarie. Nr. 1: Irrelevant for hva som ble diskutert. Nr. 2: Dæven steike, for noen ufyselige holdninger og fordommer det er til uføre her inne. 2 1
Krig og fred Skrevet fredag kl 23:46 Skrevet fredag kl 23:46 7 minutes ago, Griever said: Jeg er forvirret. Ende i sted sa du at noen som ville vært tiltrukket av henne om hun var ufør, var endimensjonale menn som kun går etter utseende. AB postet et bilde av en veldig attraktiv kvinne. Hvorfor? Han skrev ingen ting om personlighet. Det eneste han gjorde var å si at hun hadde tiltrukket seg menn, og det var fordi hun er vakker. Legg to og to sammen. Quote Videre forklarer du at om du er ufør gjenstår kun det seksuelle. Men nå sier du at det fysiske heller ikke er nok. Ser du hvordan det du sier virker litt mangelfullt? Som jeg allerede har skrevet, og som jeg nå skriver igjen: de fleste ser etter en partner med sammenlignbar livsstil. Er man ufør innebærer det fysiske og økonomiske begrensninger. Quote Du later for øvrig til å ha et merkelig fordømmende syn på både uføre og partnerne deres. På ingen måte. AB klagde over at folk som var uføre og som ikke hadde utseende var usynlige for kvinner, og la deretter ut et bilde hvor han skrev at vedkommende ville ha tiltrukket seg menn uten problemer. Igjen, legg to og to sammen.
BadCat Skrevet i går, 00:28 Skrevet i går, 00:28 (endret) Dere ser ulemper i stedet for muligheter. Trikset med uføretrygd er at den kan kombineres med andre inntekter, bare ikke lønn. Bemidlede mennesker prøver uansett å komme seg unna lønn siden det er den inntektsformen som skattes hardest. Det vil være en evig kamp å bevise at berikelsen ikke skyldes arbeidsinnsats. Endret i går, 01:03 av BadCat 1
Griever Skrevet i går, 00:34 Skrevet i går, 00:34 Krig og fred skrev (36 minutter siden): Han skrev ingen ting om personlighet. Hva så? Han skrev ingenting om interesser, hobbyer eller økonomi heller. Du hadde ikke noe problem med å legge til det på egen hånd. Krig og fred skrev (38 minutter siden): Som jeg allerede har skrevet, og som jeg nå skriver igjen: de fleste ser etter en partner med sammenlignbar livsstil. Er man ufør innebærer det fysiske og økonomiske begrensninger. Merker meg at du denne gangen unnlot å ta med den neste setningen du skrev, som var at da stod kun det seksuelle igjen. Krig og fred skrev (40 minutter siden): Igjen, legg to og to sammen. Spar deg. Jeg spurte deg flere ganger og på flere måter om du faktisk mente det du skrev, og jeg påpekte hvor hårreisende jeg synes det var. Jeg tror svaret ditt var "selvfølglig mener jeg det". Krig og fred skrev (45 minutter siden): På ingen måte If you say so. Men da spør jeg som følger: Hvis en vakker dame er ufør, og ho tiltrekker seg menn, så er ikke din faktiske konklusjon at de mennene da nødvendigvis er endimensjonale menn som går etter utseende? 1
Martelè Skrevet i går, 01:39 Forfatter Skrevet i går, 01:39 (endret) Griever skrev (3 timer siden): Selvfølgelig har de lov. Men å påpeke at noen er kresne eller muligens har for høye krav, er ikke det samme som å foreslå at de skal fake kjærlighet, og ha et overfladisk forhold til noen de ikke synes er seksuelt appellerende. Saken er at menn som har standarder blir shamet eller stemplet som "kresne". Damer med standarder blir ikke det (ekskluderer syting fra incels) Endret i går, 01:40 av Martelè 1
fredrik2 Skrevet i går, 06:56 Skrevet i går, 06:56 I natten diskussion er jag verkligen på Grievers side. En massa rare tanker om uföretrygda. Er ju inte heller så att alla har intressen som en oföretrygd ikke kan dela og vara med på och allt er ikke heller bara intresser og sex. 2
Gjest f71e6...79c Skrevet i går, 06:59 Skrevet i går, 06:59 halnes1 skrev (8 timer siden): Det ligger i vårt DNA fra viking tiden og ikke noe som bare forsvinner etter 1000 år. Dette kan jeg relatere meg til. Uten alkohol ingen vikingetid. Nå bruker vi alkohol til å utforske oss selv. Det er spennende. Etter noen år med utforskning er det bare å nyte fruktene av kunnskapen, og finne de samme dybder uten anstrengelse. Slik er reisen med alkohol. Jeg kunne aldri vært sammen med ei som er avholds. Jeg vil utforske med partner, ikke på egen hånd. Det påvirker også min "standard", noen vil oppfatte den som lav, fordi mitt fokus er lavt, dvs midt på kvinnekroppen. Ikke mye intellektuell altså, det er også fra vikingetiden. Anonymous poster hash: f71e6...79c
Gjest 49126...a05 Skrevet i går, 07:53 Skrevet i går, 07:53 Dama på postet bildet var litt overkill fin, men ta en gjennomsnittlig grei norsk dame som er slank og ufør, så hadde hun fortsatt vinne interesser hos menn kun av det. Når jeg skriver interesse så betyr det ikke kun å få sex men å bli bedre kjent. Anonymous poster hash: 49126...a05
Simen1 Skrevet i går, 09:55 Skrevet i går, 09:55 BadCat skrev (9 timer siden): Dere ser ulemper i stedet for muligheter. Trikset med uføretrygd er at den kan kombineres med andre inntekter, bare ikke lønn. Bemidlede mennesker prøver uansett å komme seg unna lønn siden det er den inntektsformen som skattes hardest. Det vil være en evig kamp å bevise at berikelsen ikke skyldes arbeidsinnsats. Interessant vinkling. Det har jeg ikke tenkt så mye på. Kan du forklare litt mer i detalj hvilke uføre man skal se etter og hvordan samarbeidet må være for maks berikelse og minimal skatt? Tenker da at den økonomiske situasjonen må være minimum like bra som ei dame i normal jobb.
Colin. Skrevet i går, 10:27 Skrevet i går, 10:27 Insinuasjonen om at uføretrygdede ikke kan ha verken interesser eller hobbyer, og derfor er ok å overse, er bare et tafattig simpete forsvar av de med makten til å velge. Ser rett igjennom den bs-en. Fakta er at det ene kjønn ikke har noe imot å velge uføretrygdede og gi dem en sjanse, mens motsatt vei er det mye vanskeligere. Så når dem ikke kan gi sjansen til individer på grunn av status, så bør man heller ikke gi dem et eneste fnugg av tiltro når tiden kommer der de har hastverk og trenger et familieindivid. 2 1
Drunkenvalley Skrevet i går, 10:34 Skrevet i går, 10:34 Er så rart å lese denne tråden når eg hugse mange gifte par som var ufør utover barndom og ung voksen alder. Og dei er der ute enda satse eg på, men eg er ikkje akkurat verdens mest sosiale med mine foreldres kjenninger egentlig.
Martelè Skrevet i går, 10:57 Forfatter Skrevet i går, 10:57 Hvorfor handler denne tråden plutselig om uføretrygd? 1
Gjest 49126...a05 Skrevet i går, 14:55 Skrevet i går, 14:55 Martelè skrev (3 timer siden): Hvorfor handler denne tråden plutselig om uføretrygd? Er jo relatert til kravene som menn har blitt spurt om å senke. Anonymous poster hash: 49126...a05
Krig og fred Skrevet i går, 15:17 Skrevet i går, 15:17 14 hours ago, Griever said: Hva så? Han skrev ingenting om interesser, hobbyer eller økonomi heller Nettopp. Han la ved et bilde (herregud)
Krig og fred Skrevet i går, 15:18 Skrevet i går, 15:18 4 hours ago, Colin. said: Insinuasjonen om at uføretrygdede ikke kan ha verken interesser eller hobbyer, og derfor er ok å overse, er bare et tafattig simpete forsvar av de med makten til å velge. Du klager over at du ikke har råd til pålegg fordi du er trygda. Fortell meg hvordan du kan dele reising som en hobby med en partner. Eller vent, du forventer tydeligvis at en partner skal legge til side alle hobbyer av hensyn til deg i dating fasen.
agvg Skrevet i går, 15:24 Skrevet i går, 15:24 Krig og fred skrev (16 timer siden): De fleste som er voksne ser etter en partner de kan gjøre ting med. Er man ufør er man ufør av en grunn, og det legger både fysiske og økonomiske begrensninger. Så da gjenstår bare det seksuelle. Tja, men mye annet som er viktig, for noen betyr ikke økonomisk forskjell så mye enten fordi de har råd til og dekke opp for sin partner eller de er ett sted i livet hvor man har slått seg til ro, man kan ha mange felles prosjekter uten at pengene styrer og man er fleksibel nok til og kunne tilpasse seg sin partner sine helseutfordringer. Ingen parforhold overlever hvis det skal bestå av full fart og morro 24/7, 365 dager i året. 1
agvg Skrevet i går, 15:26 Skrevet i går, 15:26 (endret) De aller fleste ungkarer som har skyhøye krav til partner har dette som en livsløgn de trøster seg med, ingen er bra nok så ergo er jeg evig ungkar. Mange menn med defekte speil i Norge.... Endret i går, 15:28 av agvg 1
Krig og fred Skrevet i går, 15:45 Skrevet i går, 15:45 19 minutes ago, agvg said: Tja, men mye annet som er viktig Ja, samtidig så forteller uføre at de velges bort. Så da er det tydeligvis viktigere enn hva du innbiller deg. Quote man kan ha mange felles prosjekter uten at pengene styrer og man er fleksibel nok til og kunne tilpasse seg sin partner sine helseutfordringer. Ja. Men så er det de som er på jakt etter noen de kan dele hobbyer sammen med. De aller fleste vil jeg si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå