Nukleosid Skrevet onsdag kl 13:14 Skrevet onsdag kl 13:14 skaftetryne32 skrev (8 timer siden): Mange selvbetjente kasser har forsvunnet, pga svinn antar jeg, men det finnes fremdeles nattåpne butikker der man identifiserer seg med en app, jeg tror det kan funke med ai og automatisering, men det klart identifisering å overvåkning må være god nok, så svinninga ikke overgår vinninga eller noe lignende... Jeg har sett en Rema-butikk reklamerer med at man kan laste ned en app der man scanner varene med mobilen og betaler med den for å unngå å måtte gå innom kassa på vei ut. Men det forhindrer ikke at kundene plukker med seg varer som de ikke scanner. Skal man unngå det, må man ha betjening som sitter og ser på overvåkningskamera hele tiden, og det er lett for en kunde å få det til å se ut som man scanner noe, når man ikke gjør det. Butikkene sparer imidlertid kostnaden med fysiske selvbetjente kasser, så det er kanskje lettere å spare inn det økte svinnet. Men av de tre Rema-butikkene jeg er innom nå og da, så er det bare en av de som har dette systemet, så kanskje det ikke er så interessant likevel?
Drunkenvalley Skrevet onsdag kl 13:22 Skrevet onsdag kl 13:22 Rema er vel kjeden som har bastant nektet å ta i bruk selvbetjente kasser det eg meine hugse. Ledelsen sverget til at det var berre tjuveri og greier som skjedde med det. Går fra minne da forøvrig, så mogleg eg roter.
Nimrad Skrevet onsdag kl 14:03 Skrevet onsdag kl 14:03 Et lite sidespor, men for mange herrens år siden fikk jeg et tips fra noen som likte å være på kanten av loven. Putt barberbladene dine i bunnen av smågodt-posen og betal kilopris for dem. Utrolig hva man klarer å rettferdiggjøre i sitt eget hode, så jeg skjønner at ekstra svinn kan bli et problem.
skaftetryne32 Skrevet onsdag kl 14:06 Skrevet onsdag kl 14:06 Nukleosid skrev (48 minutter siden): Men det forhindrer ikke at kundene plukker med seg varer som de ikke scanner. Det forhindres ikke nå heller, så der er det ikke stor forskjell uansett, de som er villige til å stjele gjør nok det uansett, mens vi andre betaler uansett. Nukleosid skrev (50 minutter siden): Skal man unngå det, må man ha betjening som sitter og ser på overvåkningskamera hele tiden, vel jeg skal ikke påstå alt for mye, men jeg tipper ki kan ta den rollen med tid og stunder, om den ikke kan det allerede.
DJViking Skrevet onsdag kl 14:47 Skrevet onsdag kl 14:47 Drunkenvalley skrev (1 time siden): Rema er vel kjeden som har bastant nektet å ta i bruk selvbetjente kasser det eg meine hugse. Ledelsen sverget til at det var berre tjuveri og greier som skjedde med det. Går fra minne da forøvrig, så mogleg eg roter. Rema her i Tromsø har selvbetjente kasser. 1
The Avatar Skrevet onsdag kl 19:06 Skrevet onsdag kl 19:06 Nimrad skrev (4 timer siden): Et lite sidespor, men for mange herrens år siden fikk jeg et tips fra noen som likte å være på kanten av loven. Putt barberbladene dine i bunnen av smågodt-posen og betal kilopris for dem. Utrolig hva man klarer å rettferdiggjøre i sitt eget hode, så jeg skjønner at ekstra svinn kan bli et problem. Det er nok ikkje meininga at stjeling skal være logisk, men kvifor betale hektopris for barberblad når du kan putte dei i lomma og få det heilt gratis? Lettar det samvittigheita ved å betale småpengar for tjuvgodset og dermed gjer det lettare å stjele? For straffemessig så er konsekvensen ved å bli tatt for nasking den samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå