RaymondK Skrevet tirsdag kl 08:56 Skrevet tirsdag kl 08:56 Har en del vinduer i stua der TVen står. Ene vinduet rett foran den. TVen jeg har nå er såpass glossy og reflekterende, at bare det å ha på en liten lampe vil skape refleksjon. Så nå når jeg ser etter ny TV er dette med refleksjon høyt på lista! Har sett at noen LG skjermer reklamerer spesifikt med hvor gode dem er på anti-glare. Hva er det jeg skal se etter? Er det noen paneltyper som er bedre enn andre på dette? 1
AndersT2 Skrevet tirsdag kl 09:15 Skrevet tirsdag kl 09:15 Hvis du har Elkjøp, Power eller lignende du kan gå til å sjekke, så bruk lommelyktfunksjonen på mobilen, eller ta med en lommelykt. Da kan du sjekke hvordan de forskjellige reflekterer lyset. 1 1
Kajac Skrevet tirsdag kl 09:26 Skrevet tirsdag kl 09:26 PS. Heter gjenskinn på norsk, ikke glare. 1 1 2
MrMarbles Skrevet tirsdag kl 12:06 Skrevet tirsdag kl 12:06 RaymondK skrev (3 timer siden): Har en del vinduer i stua der TVen står. Ene vinduet rett foran den. TVen jeg har nå er såpass glossy og reflekterende, at bare det å ha på en liten lampe vil skape refleksjon. Så nå når jeg ser etter ny TV er dette med refleksjon høyt på lista! Har sett at noen LG skjermer reklamerer spesifikt med hvor gode dem er på anti-glare. Hva er det jeg skal se etter? Er det noen paneltyper som er bedre enn andre på dette? En av de aller beste er Samsung S95F. Den har matt overflate. De fleste andre er glossy. https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/s95f-oled Den er dyr da, iom at det er Samsung sin toppmodell på OLED. Evt. S95D som er 2024 modellen, men den virker å være sluttsolgt. Kjøpte selv S90D, men den er glossy dessverre.
onkel_jon Skrevet tirsdag kl 12:34 Skrevet tirsdag kl 12:34 Som han over sier enten gå for en skjerm som er matt noe som ikke så vanlig er bare den toppmodellen til samsung samt frame tv`er eller gå for en tv med høy lysstyrke.
Gengar_Geng Skrevet onsdag kl 10:38 Skrevet onsdag kl 10:38 Samsung 90D 95D, 90F og 950F har matte coating er de TVene på markedet i dag som er best på gjenskinn. S er OLED og QN er Mini-LED. Siden du har mange vinduer så er Mini-LED å foretrekke pga den høye lysstyrken og at den klarer å opprettholde høy lysstyrke over et lengre tidsrom sammenlignet med OLED. Den beste TVen i dette scenarioet vil være fjorårets QN95D eller årets QN950F (denne er 8K), eventuelt gått ned et nivå til QN90D eller QN90F som er hakket mindre lyssterke. 1
RaymondK Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Blir nok en tur med lommelykten ja Må da være flere enn Samsung som leverer matte paneler? Men lysstyrke er vel absolutt noe man kan se på! Hva er forskjellen på QN90D og QN90F? Begge er vel mini-LED hvis jeg har forstått det riktig
leifeinar Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden samsung "the frame" har også og en ganske ok pris. Holdt nesten på å gå på en smell å kjøpe OLED tv. men da jeg så en high end samsung ved siden av OLED var den ene et speil og den andre en TV. så te en tur i butikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå