RaymondK Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Har en del vinduer i stua der TVen står. Ene vinduet rett foran den. TVen jeg har nå er såpass glossy og reflekterende, at bare det å ha på en liten lampe vil skape refleksjon. Så nå når jeg ser etter ny TV er dette med refleksjon høyt på lista! Har sett at noen LG skjermer reklamerer spesifikt med hvor gode dem er på anti-glare. Hva er det jeg skal se etter? Er det noen paneltyper som er bedre enn andre på dette?
AndersT2 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hvis du har Elkjøp, Power eller lignende du kan gå til å sjekke, så bruk lommelyktfunksjonen på mobilen, eller ta med en lommelykt. Da kan du sjekke hvordan de forskjellige reflekterer lyset.
MrMarbles Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden RaymondK skrev (3 timer siden): Har en del vinduer i stua der TVen står. Ene vinduet rett foran den. TVen jeg har nå er såpass glossy og reflekterende, at bare det å ha på en liten lampe vil skape refleksjon. Så nå når jeg ser etter ny TV er dette med refleksjon høyt på lista! Har sett at noen LG skjermer reklamerer spesifikt med hvor gode dem er på anti-glare. Hva er det jeg skal se etter? Er det noen paneltyper som er bedre enn andre på dette? En av de aller beste er Samsung S95F. Den har matt overflate. De fleste andre er glossy. https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/s95f-oled Den er dyr da, iom at det er Samsung sin toppmodell på OLED. Evt. S95D som er 2024 modellen, men den virker å være sluttsolgt. Kjøpte selv S90D, men den er glossy dessverre.
onkel_jon Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden Som han over sier enten gå for en skjerm som er matt noe som ikke så vanlig er bare den toppmodellen til samsung samt frame tv`er eller gå for en tv med høy lysstyrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå