Gå til innhold

Kjendis TV - hvorfor ser folk på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutes ago, agvg said:

Av disse er det vel bare Lothe som er interessant, han er en grunder og hadde vel ganske stor suksess før han ble kjendis, skulle ønske den siden kom mer frem, vi trenger forbilder som driver med mer fornuftige ting enn fjas på sosiale medier, eller være "kjendis" uten noe mer og skryte av.

Det er din mening. Jeg ønsker meg bare folk som underholder meg. Er spesielle,eller skiller seg ut. Når det er sagt. Flere av disse gjør mye som kan være forbilder for mange. Christer Falck - Forfatter,driver platebutikk. Toller-Steffen - Jobbet som toller i en mannsalder snart. Lærer også opp nye tollere såvidt meg bekjent. Svein har solid fortid innen helsevesenet. 

Lothe er flink,men synes absolutt ikke han er den eneste interessante her. Derav også listen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Programmen kan också vara underhållande och intressanta utan att noen i efterhand blir "kändis". Tyckte 71 grader nord vanliga versionen var det innan man de sista säsongerna begynte casta hälften bland folk som aldrig hade varit utanför byn. Tyckte det blev väldigt dåligt innan de åkte ut. Kjedliga och ointressanta personer som ikke kunde noe i helt fel situationer för dem.

Förstår ikke hvorfor 71 grader nord gjorde så då resultatet blev så dålig och man sen till och med slutade med den vanliga versionen. 

Skrevet
10 minutes ago, fredrik2 said:

Programmen kan också vara underhållande och intressanta utan att noen i efterhand blir "kändis". Tyckte 71 grader nord vanliga versionen var det innan man de sista säsongerna begynte casta hälften bland folk som aldrig hade varit utanför byn. Tyckte det blev väldigt dåligt innan de åkte ut. Kjedliga och ointressanta personer som ikke kunde noe i helt fel situationer för dem.

Förstår ikke hvorfor 71 grader nord gjorde så då resultatet blev så dålig och man sen till och med slutade med den vanliga versionen. 

Der er jo folk utrolig forskjellige. Noen ønsker å se mennesker på TV som kan ALT,og bare surfer igjennom helt uten noe motstand eller problemer. Mens andre ønsker å se både konflikter,og folk som gjør feil. For meg er det super kjedelig med å super-mennesker gjøre super-ting. Jeg vil ha underholdning. Jeg vil ha konflikter. Jeg vil også gjerne se progressjon. At man gjerne blir bedre,og at underdogs til slutt klarer,eller til og med vinner.

Skrevet

Underholdning og konflikter = Du vil ha et scriptet show. Utrolig mange av disse kjendis programmene er nok for det meste scriptet og deltakerne er betalt godt for det. 

Skrevet
1 minute ago, kremt said:

Underholdning og konflikter = Du vil ha et scriptet show. Utrolig mange av disse kjendis programmene er nok for det meste scriptet og deltakerne er betalt godt for det. 

Nei,jeg vil ha uscriptet selvsagt. At mange reality konsepter blir ledet an med manus er en annen sak. Noen ganger blir det for opplagt. Når det er sagt,så er det ikke nødvendigvis utenkelig at "vanlige" folk blir scriptet hellet. 

Skrevet
Just now, BamseMums80 said:

Der er jo folk utrolig forskjellige. Noen ønsker å se mennesker på TV som kan ALT,og bare surfer igjennom helt uten noe motstand eller problemer. Mens andre ønsker å se både konflikter,og folk som gjør feil. For meg er det super kjedelig med å super-mennesker gjøre super-ting. Jeg vil ha underholdning. Jeg vil ha konflikter. Jeg vil også gjerne se progressjon. At man gjerne blir bedre,og at underdogs til slutt klarer,eller til og med vinner.

Förstår ikke vad du svarar på men möjigt att det er et missförstand om vad 71 grader nord er. 

I den vanliga versionen var det en blandning av människor med tanke på personligheter, egenskaper och kunskap. Var absolut ikke så att alla kunde allt och alla var ikke speciellt flinka. 

De siste sesongerna valde man att ta med några E kändisar med 0 intresse för tur och några andra som aldrig hade varit utanför byn. Det blev bara dåligt och ointressant. Tidigare hade man i bland tagit med en sådan men nu var det 4-5 stycken. 

Han Mario var undantaget då han tidigare hade varit med på paradis hotell och annat men visade sig vara trevlig, intresserad och rätt flink. 

Skrevet
1 minute ago, fredrik2 said:

Förstår ikke vad du svarar på men möjigt att det er et missförstand om vad 71 grader nord er. 

I den vanliga versionen var det en blandning av människor med tanke på personligheter, egenskaper och kunskap. Var absolut ikke så att alla kunde allt och alla var ikke speciellt flinka. 

De siste sesongerna valde man att ta med några E kändisar med 0 intresse för tur och några andra som aldrig hade varit utanför byn. Det blev bara dåligt och ointressant. Tidigare hade man i bland tagit med en sådan men nu var det 4-5 stycken. 

Han Mario var undantaget då han tidigare hade varit med på paradis hotell och annat men visade sig vara trevlig, intresserad och rätt flink. 

Jeg forsto det,å jeg vet hva 71 grader Nord er. Når det er sagt er jeg ikke så glad i paradise,ex on the beach eller lignende konsept deltagere. Synes ikke engang de burde regnes som kjendiser,så der er jeg helt enig. Er også enig i at det beste er med en mix av alle slags folk. Sier ikke jeg ønsker "paradise grader nord" Jeg vil bare ha litt underholdning slik JEG liker det. Altså litt krangling,litt drama. Det er jo tydeligvis noe ikke du setter pris på. Det er greit det.

Skrevet
8 minutes ago, BamseMums80 said:

Jeg forsto det,å jeg vet hva 71 grader Nord er. Når det er sagt er jeg ikke så glad i paradise,ex on the beach eller lignende konsept deltagere. Synes ikke engang de burde regnes som kjendiser,så der er jeg helt enig. Er også enig i at det beste er med en mix av alle slags folk. Sier ikke jeg ønsker "paradise grader nord" Jeg vil bare ha litt underholdning slik JEG liker det. Altså litt krangling,litt drama. Det er jo tydeligvis noe ikke du setter pris på. Det er greit det.

Jag förstår faktiskt ikke vad du menar och tvivlar på att du har sett 71 grader nord. 

Det har alltid varit krangling och drama i 71 grader nord. Ofta mer i den vanliga versionen än i kändis versionen. 

Jag tyckte alltså ikke att den vanliga versionen var bättre tidigare för att det saknades drama och krangling, för det gjorde det ikke, men för att de sista sesongerna hade med folk som bara sutrade, klagade, spyde, ikke gjorde noe för laget och ikke såg något positivt i det de gjorde.   

Skrevet
4 minutes ago, fredrik2 said:

Jag förstår faktiskt ikke vad du menar och tvivlar på att du har sett 71 grader nord. 

Det har alltid varit krangling och drama i 71 grader nord. Ofta mer i den vanliga versionen än i kändis versionen. 

Jag tyckte alltså ikke att den vanliga versionen var bättre tidigare för att det saknades drama och krangling, för det gjorde det ikke, men för att de sista sesongerna hade med folk som bara sutrade, klagade, spyde, ikke gjorde noe för laget och ikke såg något positivt i det de gjorde.   

Hva med Gaute Grøtta Grav konflikten? eller Henrik Fladseth episoden. Sånne ting. Forstår du ikke er det vel ikke mer jeg kan si. 😭Det bunner jo at du ikke vil forstå fordi du er veldig uenig. 

Skrevet
6 minutes ago, BamseMums80 said:

Hva med Gaute Grøtta Grav konflikten? eller Henrik Fladseth episoden. Sånne ting. Forstår du ikke er det vel ikke mer jeg kan si. 😭Det bunner jo at du ikke vil forstå fordi du er veldig uenig. 

Vad sjutton svarar du på? Vad er jag veldig uenig med sån egentligen? Dina stråmmen? 

Ja, det har varit konflikter i kändis versionen.

Ja, det har varit konflikter i den vanliga versionen. 

Att det har varit stora konflikter i kändis versionen motbevisar ju inte det jag skrev om att jag tycker det har varit fler konflikter i den vanliga versionen.

Skrevet (endret)
obygda skrev (På 20.9.2025 den 9.07):

Hvorfor lar folk seg fascinere av de samme menneskene dukke opp i alle mulige tv konsepter?

Jeg fatter det overhodet ikke - har aldri gjort det - og klarer rett og slett ikke forstå hvorfor det er så viktig at man har kjendiser med alle mulige programmer?

I gamle dager så var programmene mer variert - vanlige folk dukket opp på tv skjermen hele tiden. Det var mye mer interessant å se og høre på vanlige folk enn å se de samme kjendisene gjøre utallige ting de ikke kan eller forstår noe av. Er det helt dødfødt å tro at vanlige mennesker, helt ukjente for de fleste av oss, kan ha noe å gjøre på tv skjermen?  Dersom det i dag dukker opp en ukjent og denne blir populær så kaster jo selskapene seg over vedkommende og dytter denne personen inn i all verdens meningsløse programmer...Er det virkelig det folk vil ha?

Har stilt meg selv samme spørsmål. 
Blir ikke folk lei av barnslig ADHD oppførsel fra Dag Otto Lauritzen år etter år.

Kjendis TV er søppel TV for åndelige late personer. Samme kategori som kjøper Se&Hør for å lese om kjendiser.
Reklamefinansiert fjernsyn må gjerne servere søppel døgnet rundt for min del, men det irriterer meg at NrK benytter skattepengene mine til dette tullet.

Endret av Neptun1
Skrevet
BamseMums80 skrev (2 timer siden):

Lothe er flink,men synes absolutt ikke han er den eneste interessante her. Derav også listen. 

Vel, han er en interessant figur, og veldig dyktig på det han egentlig driver med, kjenner endel som har bodd på brakke og jobbet med han og de kjenner igjen den mannen de ser på fjernsynet. Men det jeg finner interessant med ham er jo evnen til og få til ting, tjene penger og tenke litt stort og positivt, egenskaper som burde promoteres 24/7, mye viktigere for Norge enn fjols som lever av og drite seg ut på div apper. Men jeg ser ikke på ting for underholdning, kan jeg ikke forstå noe nytt eller lære noe er det helt bortkastet tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...