Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Treningstråden

Boing_80

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine store interesser er trening (i tillegg til gaming). Jeg liker å drive med styrketrening og trener 2-3 ganger i uken og har samtidig fullt fokus på kostholdet. Det hender at jeg glipper, men det må være lov. Med denne tråden håper jeg at flere treningsglade personer på dette forumet kan fortelle og dele om sin trening. Jeg kan starte.

Denne uken skal jeg kjøre baseøvelser og da ser det slik ut:

- mandag: Oppvarming 10 minutter. Markløft 3x10, benkpress 3x8 (begynner på 70 kg og går så ned til 60 kg) med tunge vekter og diverse mageøvelser. Ca 1 time.
- torsdag: Oppvarming 10 min. Knebøy 3x10 og biceps curl med Z-stang 3x10. Ca. 1 time.

Siden baseøvelsene er ganske krevende blir det bare to treningsøkter denne uken og jeg skal passe på å få hvile i mellomtiden. Kostholdet er mye proteiner, fiber, fett fra nøtter og salat.

Forrige uke kjørte jeg et treningsprogram som heter RYP (Reach Your Potential) og trente 3 dager. Da har jeg følgende øvelser med tunge vekter (dette treningsprogrammet varierer mellom 50% intensitet og hele veien opp til 80%. Så jeg kjører 3 sett med 8-10 rep. en uke, 4 sett med maks. rep en annen uke. Så er det en uke hvile før jeg er i gang igjen.

- skråbenk 3x10
- skulderpress med manualer, sittende. 3x10
- Arnold press, sittende, 3x10
- triceps Z-stang eventuelt benkpress med smalt grep, 3x10
- nedtrekk, veksler mellom bredt og smalt grep, 3x10
- roing sittende, veksler mellom bredt og smalt grep, 3x10

Og selvsagt må jeg ha musikk! Det går mye i indie/industrial metal og trance. Ellers mye hevay metal av typen Metallica, Slayer, Testament og Rammstein. Til de roligere øktene har jeg på Goa trance, herlig musikk.

Hva med dere?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...