Peter Johansen Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden (endret) Duriello skrev (1 time siden): Jeg vet det var saker nrk kjørte, men bevis på at det var fake news etc klarer du ikke å oppdrive? Det var en lang rekke kongresshøringer og granskninger av Trump, inkludert hvor FBI brøt seg inn i hans bolig (Mar-a-lago). Ingen beviser for noen av disse påstandene tidligere nevnt ble noensinne funnet. Det var kun heseblesende spekulasjoner, i stor grad drevet av "clicks" og demokrat-aktivisme hos CNN, NYT, MSNBC og co - hvor NRK klipper-og-limer helt ukritisk, uten noen form for kildrekritikk eller faktasjekk. Men nå klarer da jeg å huske tilbake lengre enn de siste 6 månedene. Endret 4 timer siden av Peter Johansen 1
Duriello Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Peter Johansen skrev (8 minutter siden): Du husker kanskje at det var en lang rekke granskninger av Trump, inkludert hvor FBI brøt seg inn i hans private bolig. Ingen beviser for noen av disse påstandene ble noensinne funnet. Det var kun en masse heseblesende spekulasjoner, i stor grad drevet av "clicks" og demokrat-aktivisme i am. medier a la CNN og MSNBC - hvor NRK klipper-og-limer helt ukritisk, uten noen form for kildrekritikk eller faktasjekk. Men nå klarer da jeg å huske tilbake lengre enn de siste 6 månedene. Regner med at det var da de fant masse offentlige papirer liggende i hauger på gjestetoalettet? Dette viste seg å være fake da. Faktisk. FBI agents seized over 13,000 government documents,[6][15] among which they found 103 classified government documents.[5][150][175] Documents and empty folders with classified markings were found both in the basement storage room and in Trump's 45 Office.[176] The classified material was grouped into 11 sets. Of the classified material: 18 documents were marked top secret, and one of these sets had the control system protocol "top secret/SCI" (i.e., sensitive compartmented information). 54 documents (grouped into three sets) were marked secret. 31 documents (grouped into three sets) were marked confidential.[5][150][175] Forøvrig snedig at Secret service ble varslet i god tid slik at de fikk tid til å rydde først? 🤔 Endret 5 timer siden av Duriello 1 1
Folkflesk Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Peter Johansen skrev (11 minutter siden): Du husker kanskje at det var en lang rekke kongresshøringer og granskninger av Trump, inkludert hvor FBI brøt seg inn i hans bolig (Mar-a-lago). Ingen beviser for noen av disse påstandene ble noensinne funnet. Det var kun heseblesende spekulasjoner, i stor grad drevet av "clicks" og demokrat-aktivisme hos CNN, NYT, MSNBC og co - hvor NRK klipper-og-limer helt ukritisk, uten noen form for kildrekritikk eller faktasjekk. Men nå klarer da jeg å huske tilbake lengre enn de siste 6 månedene. Kan du ikke dokumentere at NRK serverte falske nyheter istedenfor å rable ned en haug med rare beskyldninger? Ellers er det bare hysterisk artig at en Trump-tilhenger krever faktasjekk og kildekritikk. Har den oransje klovnen noensinne sagt en eneste ting som er sant? Endret 5 timer siden av Folkflesk 2 1 1
ole_marius Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Ballalaika skrev (13 minutter siden): For å ta egen språkvask på meg selv var det meningen å ytre følgende: Hvorav det påtenkte svaret for å åpne opp for at man må erkjenne at Kirk hadde ekstreme holdninger, uten å trekke inn ABB. 1 1
Duriello Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Og btw. Trump faced 40 criminal charges alleging mishandling of sensitive documents and conspiracy to obstruct the government in retrieving these documents.[23][26] The trial was scheduled for May 20, 2024,[27] before being postponed indefinitely on May 7, 2024.[28] On July 15, 2024, Judge Aileen Cannon dismissed the case, ruling Jack Smith's appointment as special counsel was unconstitutional.[6] The Office of the Special Counsel appealed the dismissal to the Eleventh Circuit Court of Appeals, but it later chose to wind down the case following Trump's election in November 2024, in part due to its long-standing department policy not to prosecute a sitting president. Legg merke til den siste biten der, long standing department policy not to prosecute a sitting president. Redda visst sideflesket sitt der gitt. Endret 5 timer siden av Duriello 2 1
Duriello Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Det sagt, vi kan bruke enkeltes egen form for kilde til påstander her. "AdOlF HiTlEr vAr En BaRmHjErTiG sAmAriTaN, for det sa min mor." Endret 4 timer siden av Duriello 1 1
Peter Johansen Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden (endret) Duriello skrev (8 minutter siden): Og btw. Trump faced 40 criminal charges alleging mishandling of sensitive documents and conspiracy to obstruct the government in retrieving these documents.[23][26] The trial was scheduled for May 20, 2024,[27] before being postponed indefinitely on May 7, 2024.[28] On July 15, 2024, Judge Aileen Cannon dismissed the case, ruling Jack Smith's appointment as special counsel was unconstitutional.[6] The Office of the Special Counsel appealed the dismissal to the Eleventh Circuit Court of Appeals, but it later chose to wind down the case following Trump's election in November 2024, in part due to its long-standing department policy not to prosecute a sitting president. Legg merke til den siste biten der, long standing department policy not to prosecute a sitting president. Redda visst sideflesket sitt der gitt. Charges = anklagelser. Ikke dømt på grunnlag av beviser i en rettsak. For øvrig, det er standard praksis at tidligere presidenter tar med seg dokumenter av ulike grunner. Obama, Clinton og Biden gjorde det samme. Det er også noe som heter "lawfare", noe Trump og flere i hans administrasjon åpenbart ble utsatt for i hans første presidentperiode. Endret 4 timer siden av Peter Johansen 1
Nasjonalisten Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Som stolt representant for Ytre Høyre, så kan jeg si at Kirk definitivt ikke er ytre høyre. Endret 4 timer siden av Nasjonalisten 2 1
Duriello Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Peter Johansen skrev (2 minutter siden): Charges = anklagelser. Ikke dømt på grunn av beviser i en rettsak. Ja? Også ser du siste biten, som redda ham. 👍 Fra annen sak; He faced 34 criminal charges of falsifying business records in the first degree related to payments made to Stormy Daniels before the 2016 presidential election.[19][23] The trial began on April 15, 2024; Trump was found guilty on all 34 counts on May 30, 2024. Endret 4 timer siden av Duriello 1
Peter Johansen Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden (endret) Duriello skrev (1 time siden): Ja? Også ser du siste biten, som redda ham. 👍 Fra annen sak; He faced 34 criminal charges of falsifying business records in the first degree related to payments made to Stormy Daniels before the 2016 presidential election.[19][23] The trial began on April 15, 2024; Trump was found guilty on all 34 counts on May 30, 2024. Det virker som du mangler grunnleggende innsikt i hvordan å bygge et argument. Vet du hva en non sequitur er? Poenget var konkrete eksempler på falske og uverifiserbare nyheter om Trump, som florerte hos NRK over flere år. Din logikk er "Trump hadde en affære med Stormy Daniels, ergo finnes det ingen fake news fra NRK". Du får finne noen andre å kaste bort tiden til. Endret 3 timer siden av Peter Johansen
Duriello Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Peter Johansen skrev (17 minutter siden): Det virker som du mangler grunnleggende innsikt i hvordan å bygge et argument, så du får finne noen andre å kaste bort tiden til. Temaet var fake news hos NRK, videreformidlet fra CNN og co. Jeg gav også flere eksempler på dette. Jeg har aldri påstått at Trump har levd et puritansk liv, eller at NRK formidlet 100% fake news om Trump hele tiden. Det du skriver er en irrelevant non sequitur. For øvrig, du misrepresenterer mitt forrige innlegg ved å kun lese første setning, og ignorere det som kom etterpå. Bedre lykke neste gang. Du gav flere eksempler, men ingen av dem med noen form for bevis for at dine påstander var sanne. Sånn har du jo holdt på noen dager. 🙄 Ignore pile it is then.😘 Endret 4 timer siden av Duriello 2 1
Snikpellik Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Hvorvidt Kirk var ekstrem eller ei kommer an på øyet som ser. Det alle kan enes om er at han hadde noen ytterliggående meninger som ganske få andre deler, både i USA og spesielt her i Norge. Kirk mente at all abort skal være forbudt. Selv hvis et barn blir voldtatt og gravid. Han beskyldte Ukraina for Russlands invasjon av landet, og hevdet Krym alltid har vært russisk. Kirk delte konspirasjonsteorier som The Great Replacement, og at haitiske innvandrere spiste kjæledyr. Han mente Civil Rights Act var en stor feil, og beskrev Martin Luther King som «awful». Personlig anser jeg disse eksemplene som meninger og ytringer som er ekstreme. De som ikke gjør det, er gjerne enige, eller har de samme forestillingene som Kirk. Kanskje har man noen ekstreme synspunkter selv. Endret 3 timer siden av Snikpellik 3 3
ole_marius Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tenker å være dritten på lorten å trekke litt frem tidligere ting nå: Ballalaika skrev (3 timer siden): Obama er like autoritær som mao. Mindre autoritær enn Putin.. Omsider med mer lesing bak siden fant jeg skapernes egne prognoser, og tenker det er godt nok å bruke til mer nøktern diskusjon. Skaperne har Phd i filosofi, og statsvitenskap, så dette er nok mer reelt en den tilfeldige jeg fant. Spoiler Etter å selv ha brukt litt tid testet jeg deres generelle personmålte kompas for å se hvor hen ville jeg blitt plassert. Fra før vet jeg at jeg er liberalkonservativ, som i liberal mer frihet og konservativ som å beholde viktige historiske institusjoner og samfunnsverdier. For egen forståelse av økonomisk tanke tenker jeg forøvrig de spørsmålene bak testen er noe forenklet, og ville nok med en mer utvidet test ha havnet litt mer i midten. Dog ok test for å ish plassere noe meninger. Så skal sant sies at ekstrem økonomisk frihet type ingen regler på blant annet forurensing er nok for ekstremt for meg, så naturlig vil jeg ikke ha vært helt på høyre siden. Når det er sagt så ville jeg nok tro at Kirk var nok langt mer liberal og ville nok vært et godt stykke ned på den fiolette kvadranten. Dog så vil man og kunne trekke frem tvilende holdninger som f.eks. nekt av abort, mer gammeldags syn på familieoppdragelser mm om dette er generelle autoritære trekk ev. avvik som følge av erkekonservative verdier fra kristendommen. Spoiler Så over til noe annet da Peter Johansen skrev (3 timer siden): Hvordan går det forresten med Vesten og Europa for tiden - mht. økonomisk produktivitet, ytringsfrihet, tillit til media og politikere, fødselsrater, samfunnsmessig stabilitet osv.? Tenkte i og for seg skulle jeg da jeg kom hjem, sette meg litt mer ned med å styre diskusjonen over på litt mer konkret fakta. Hvis man følger et par punkter fra Eurostat så ser nå produktiviteten grei ut, selv om korona, krig og annet har flatet utviklingen ut bitte litt. Angående punkt om ytringsfrihet kan jeg se fra en akademisk interesseorganisasjon at den har nå siden etter andre verdenskrig klatret fint opp og frem. Det du tenker på må være i nyere tid? Tror nok en forklaring på noe nedgang er vel stadig mer autoritær tilbakefall, men historisk sett er vi fortsatt veldig høyt og godt rangert. Samme vil jeg si med politisk frihet, at man selv om det er litt nedgang i statistikk er det fortsatt rangert høyt. Angående equal rights protection index falt den godt ned i USA etter corona. Men ser nå ut som det er vanskeligere i urolige tider internasjonalt å sikre like rettigheter ettersom man har nok mere distraksjoner. Tillitten til media virker da til å være høy og at selve sensuren har gått ned i Europa. Ang. fødselsrater er dette nok mer internasjonal trend med at verden er dyrere å leve i. Samfunnsmessig stabilitet vil jeg nå påstå etter å ha sett mer og mer på kilden disse dataene kommer fra, at vi ern ok fint plassert mye god stabilitet. Viktige er å se i historisk kontekst. Ut over dette tenker jeg man videre er tjent med å sette inn litt mer lit til sosioøkonomiske dogma for å forklare mer hva som er trendlinjer, samme med internasjonale hendelser som påvirker oss sterkt. Selv om man f.eks. gjerne måler BNP som måltall for produktivitet sier den veldig lite om hvordan levekår generelt er for den enkelte, samt hvordan samfunnet har blitt dyrere og dyrere i og med reallønnen går ned som følge av økt leveutgifter. 5
Peter Johansen Skrevet 45 minutter siden Forfatter Skrevet 45 minutter siden (endret) ole_marius skrev (1 time siden): Tenker å være dritten på lorten å trekke litt frem tidligere ting nå: Omsider med mer lesing bak siden fant jeg skapernes egne prognoser, og tenker det er godt nok å bruke til mer nøktern diskusjon. Skaperne har Phd i filosofi, og statsvitenskap, så dette er nok mer reelt en den tilfeldige jeg fant. Vis skjult innhold Etter å selv ha brukt litt tid testet jeg deres generelle personmålte kompas for å se hvor hen ville jeg blitt plassert. Fra før vet jeg at jeg er liberalkonservativ, som i liberal mer frihet og konservativ som å beholde viktige historiske institusjoner og samfunnsverdier. For egen forståelse av økonomisk tanke tenker jeg forøvrig de spørsmålene bak testen er noe forenklet, og ville nok med en mer utvidet test ha havnet litt mer i midten. Dog ok test for å ish plassere noe meninger. Så skal sant sies at ekstrem økonomisk frihet type ingen regler på blant annet forurensing er nok for ekstremt for meg, så naturlig vil jeg ikke ha vært helt på høyre siden. Når det er sagt så ville jeg nok tro at Kirk var nok langt mer liberal og ville nok vært et godt stykke ned på den fiolette kvadranten. Dog så vil man og kunne trekke frem tvilende holdninger som f.eks. nekt av abort, mer gammeldags syn på familieoppdragelser mm om dette er generelle autoritære trekk ev. avvik som følge av erkekonservative verdier fra kristendommen. Vis skjult innhold Så over til noe annet da Tenkte i og for seg skulle jeg da jeg kom hjem, sette meg litt mer ned med å styre diskusjonen over på litt mer konkret fakta. Hvis man følger et par punkter fra Eurostat så ser nå produktiviteten grei ut, selv om korona, krig og annet har flatet utviklingen ut bitte litt. Angående punkt om ytringsfrihet kan jeg se fra en akademisk interesseorganisasjon at den har nå siden etter andre verdenskrig klatret fint opp og frem. Det du tenker på må være i nyere tid? Tror nok en forklaring på noe nedgang er vel stadig mer autoritær tilbakefall, men historisk sett er vi fortsatt veldig høyt og godt rangert. Samme vil jeg si med politisk frihet, at man selv om det er litt nedgang i statistikk er det fortsatt rangert høyt. Angående equal rights protection index falt den godt ned i USA etter corona. Men ser nå ut som det er vanskeligere i urolige tider internasjonalt å sikre like rettigheter ettersom man har nok mere distraksjoner. Tillitten til media virker da til å være høy og at selve sensuren har gått ned i Europa. Ang. fødselsrater er dette nok mer internasjonal trend med at verden er dyrere å leve i. Samfunnsmessig stabilitet vil jeg nå påstå etter å ha sett mer og mer på kilden disse dataene kommer fra, at vi ern ok fint plassert mye god stabilitet. Viktige er å se i historisk kontekst. Ut over dette tenker jeg man videre er tjent med å sette inn litt mer lit til sosioøkonomiske dogma for å forklare mer hva som er trendlinjer, samme med internasjonale hendelser som påvirker oss sterkt. Selv om man f.eks. gjerne måler BNP som måltall for produktivitet sier den veldig lite om hvordan levekår generelt er for den enkelte, samt hvordan samfunnet har blitt dyrere og dyrere i og med reallønnen går ned som følge av økt leveutgifter. Takk for statistikken, men man må også se de reelle forholdene rundt seg i samfunnet. Statistikk og tall kan presenteres på mange ulike måter, ettersom hva man vil vektlegge. Det er klart at mye går også bra med USA og Europa, dog velstanden blir stadig mer og mer ujevnt fordelt. Ser man må EUs totale økonomi størrelse de siste tiårene, så faller den stadig lengre og lengre bak USA. Jevnfør Tyskland (EUs økonomiske senter), hvordan deres største bedrifter sliter kraftig pga. grønn politikk (blant annet), inkludert Volkswagen. I England blir tusenvis av vanlige folk, inkludert gamle damer, arrestert årlig for spissformulerte twitter-meldinger. Mange havner i fengsel, gjerne opp til et år eller mer Det er jevnlig store opptøyer over Europa, pga. dårlig økonomi og politikerforakt (Frankrike), ukontrollert innvandring (England, Tyskland, Irland m.fl.), og grønn politikk som struper bønder og mindre bedrifter (Nederland). Norsk økonomi sliter også, med svak krone og høy inflasjon. Industri og gründere velger å flagge ut, som vil få store konsekvenser over tid. Vestlige land er generelt lever over evne, og begynner å få farlig høy gjeld. Det gjelder ikke bare USA, men en hel rekke land - England, Frankrike, Italia, Tyskland osv..osv.. Det er mange utfordringer, og si at ting generelt går bra for Europa for tiden blir en kraftig forenkling. Tilliten til tradisjonelle media i USA og Europa er definitivt ikke god. Hvis vanlig folk tok media på alvor i USA, så hadde ikke halve landet stemt på en "fascist", "Hilter v2.0" osv. Det at en ukonvensjonell "politiker" som Trump vant, vitner jo om at ting ikke går så bra (en proteststemme). I Norge er unge menn (18-30) mer konservative enn på mange tiår (bare se på FrPs oppslutning i skolevalget), til tross for et nesten unisont venstrevridd medielandskap. Hva har skjedd her, mon tro? Endret 19 minutter siden av Peter Johansen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå