Regenburg Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Har bodd i samme borettslagsleilighet hele livet og aldri hatt lån i bank. Nå er vi et par på 40 år. Samlet inntekt på 1 million. 3 barn. ingen gjeld. Har 3 millioner i egenkapital etter å ha fått salg på gammel bolig. Skal snart i møte med banken. Lurer på å kjøpe et hus med 2 tre-roms leiligheter i sokkelen. Samlet gjennomsnittsleie på disse er 30 000 i måneden, 360 000 i året. Hovedetasjen har 5 soverom og er større enn kjelleren med 30 m2. Spørsmålet mitt: Er det så enkelt som at banken legger til de 360 000 på vår 1 million i inntekt, når man regner hva man kan låne?
Regenburg Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden (endret) BIGG skrev (39 minutter siden): Hva om du ikke får leie ut...? Plz. Ser etter seriøse svar, på et konkret spørsmål, fra noen som vet hva de snakker om. Derfor poster jeg det på et Økonomi-subforum. Det jeg spør om er en av de tingene man ikke bare kan google seg frem til. Behøver ikke annet vås. Endret 3 timer siden av Regenburg 1
ps5 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Efaringsmessig vil de ta hensyn til fremtidig leieinntekt, men det vil nok være noe avkortning for risiko så markedet du er i etc vil bety noe/mye. Men dette vil komme frem i møte med banken.
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Mener å huske at de trekker av en måned og to pr år når jeg snakket med banken om dette.
sedsberg Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det er også flere som har fått innvilget høyere lån ved å kunne dokumentere at de vil få en leieboer når de overtar bolig.
Rhabagatz Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 hours ago, Regenburg said: Har bodd i samme borettslagsleilighet hele livet og aldri hatt lån i bank. Nå er vi et par på 40 år. Samlet inntekt på 1 million. 3 barn. ingen gjeld. Har 3 millioner i egenkapital etter å ha fått salg på gammel bolig. Skal snart i møte med banken. Lurer på å kjøpe et hus med 2 tre-roms leiligheter i sokkelen. Samlet gjennomsnittsleie på disse er 30 000 i måneden, 360 000 i året. Hovedetasjen har 5 soverom og er større enn kjelleren med 30 m2. Spørsmålet mitt: Er det så enkelt som at banken legger til de 360 000 på vår 1 million i inntekt, når man regner hva man kan låne? De legger nok endel på inntekten din, men ikke alle leieinntekter. Du får jo endel utgifter og slitasje, pluss noe risiko med å få leid ut eller få betalt.
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden sedsberg skrev (8 minutter siden): Det er også flere som har fått innvilget høyere lån ved å kunne dokumentere at de vil få en leieboer når de overtar bolig. Jeg fikk forespørsel om jeg kunne signere en avtale om at jeg skulle leie ett rom i huset hos en bekjent engang. Det var banken selv som foreslo denne løsningen der alle viste at jeg aldri kom til å betale noe som helst for rommet, men med dokumentet kunne de gi mer i lån. Dette var i forbindelse med brudd og en part skulle overta huset. løste seg dog på ett annet vis, men rart hva en kan trikse til:p
wampster Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Regenburg skrev (4 timer siden): Har bodd i samme borettslagsleilighet hele livet og aldri hatt lån i bank. Nå er vi et par på 40 år. Samlet inntekt på 1 million. 3 barn. ingen gjeld. Har 3 millioner i egenkapital etter å ha fått salg på gammel bolig. Skal snart i møte med banken. Lurer på å kjøpe et hus med 2 tre-roms leiligheter i sokkelen. Samlet gjennomsnittsleie på disse er 30 000 i måneden, 360 000 i året. Hovedetasjen har 5 soverom og er større enn kjelleren med 30 m2. Spørsmålet mitt: Er det så enkelt som at banken legger til de 360 000 på vår 1 million i inntekt, når man regner hva man kan låne? De fleste banker tar utgangspunkt i leieinntekt x 10 (ikke 12). Angående om det er skattefritt eller ikke kan du sjekke det hos skatteetaten her 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå