Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet
Boing_80 skrev (3 minutter siden):

Du må gjerne mene det, men jeg ser ikke slik på det. Først og fremst; kvinner har bestemmelsesretten når det kommer til spørsmål om abort (hvilken gjøk tror det motsatte?), jeg er religiøs, men vil aldri la min tro komme i veien for det sekulære samfunnet jeg er del av + m.m. 

Så nei.

Og det klippet du linker til; det er en voksende majoritet i USA som vil ha slutt på AIPACs rolle i den amerikanske politikken, det er folk som ikke ønsker at USA deltar i meningsløse kriger. Dette er ikke fordi disse folkene nødvendigvis bryr seg om disse menneskene, men heller at deres hverdagsøkonomi blir negativt påvirket. 

Oss gjøker som respekterer menneskelivet fra når det vitenskapelig begynner,  og ser hva som har skjedd oppigjennom historien hver gang man mente det var ok å ta fundamentale rettigheter fra enkeltgrupper

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutes ago, Ove38 said:

Føles helt schizofrent at vi er kommet dit hvor dette er en relevant video tittel og for mange på høyresiden så er dette faktisk det absolutt viktigste punktet med saken. Helt desperate etter å legge skylda på transpersoner for absolutt alt ondt i verden. Voldelig kriminalitet? Skjer på grunn av transpersoner selv om de faktiske tallene er veldig små. Den venstrevridde politikken? Transpersoner (og jøder som vanlig) er puppetmasterne. Kvinner og barn er i fare på grunn av transpersoner. Favorittserien på Netflix har mindre hvite mennesker på grunn av transpersoner. Spillindustrien er ødelagt på grunn av transperoner. "OG VI HAR VÆRT SÅ SNILLE MOT DEM FOR LENGE!!! PÅ TIDE Å KJEMPE TILBAKE!!! (ignorer tranny som favorittskjellsord i over ti år nå og vitser og latter om selvmord og 41%)"

Jeg frykter ærlig talt for sikkerheten til denne partneren hvis dette ikke bare er propaganda. Blir nok av mennesker som bestemmer seg for at partneren er akkurat like skyldig i skytinga.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Theo343 skrev (11 timer siden):

Rett i hva da?

Nei heldigvis har jeg ikke kun dette forumet som kilde tll forståelse. Da kunne man blitt ganske så radikalisert. 

Det som er bra med dette forumet, er at man har meningsytringer fra hele fjøla/ på hele skalaen fra høyre til venstre. Og at man dermed får prøvd ut meningene sine. Men at det kan være en del personangrep. Og det kan gå en kule varmt. Men da kan man gå til kildene.

Det som er skummelt, er hvis man slutter å stole på vanlige nyhetskanaler som NRK, TV2 og statlig statistikk og forskning, selv om det er lov å være uenig. Har en venninne som leser nyheter fra krigen på Gaza på youtube. Hun skjønner ikke at hun leser israelsk propaganda. Hun virker som hun har blitt hjernevasket, men radikalisert er muligens hakket verre?

Hva gjelder Kirk, så er drap den mest alvorlige forbrytelsen man kan begå, noe som i seg selv kan gi "utestemme" på forumet.

Kirk snakket selv i skarpe ordelag, og for mange var meningene hans ganske drøye. Også Simon Velle er uenig i en del, men anerkjenner bidraget hans til ytringsfriheten.

• Liker 4
Skrevet
Red Frostraven skrev (23 minutter siden):

...

Og etter kuppforsøket er et faktum...

...og man fremdeles støtter ham... hva er man da..?

Det var flere elementer i kuppforsøket, ikke bare den voldelige delen -- inkludert, og gjerne viktigst, Fake Electors plot.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_fake_electors_plot

Merk også at lederen for terroristorganisasjonen (designert av Canada) Proud Boys ble arrestert dagen før, som gjorde at de høyreekstreme gruppene vegret seg for å ta med rifler.

Oath Keepers leader regretted not having guns on Jan. 6, prosecutors say at seditious conspiracy trial

During opening arguments Monday, the Justice Department played a recording of Stewart Rhodes saying his group "should have brought rifles" to the Capitol.

https://www.nbcnews.com/politics/justice-department/oath-keepers-leader-regretted-not-guns-jan-6-prosecutors-say-seditious-rcna50244

Merk at de hadde disse våpenene med seg, men lot dem ligge på hotellet, sannsynligvis ut av frykt for å møte spesialstyrker som kunne vite om plottet fra avhør av Enrique Tarrio -- hvorpå de kunne blitt skutt lettere i folkemengden.

Mange av dem hadde med seg pistoler, men de fant aldri frem i tide, før tilbaketrekkingsordrene.

Og poenget ditt er at Kirk støttet Oath keepers og Proud boys?

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Oss gjøker som respekterer menneskelivet fra når det vitenskapelig begynner,  og ser hva som har skjedd oppigjennom historien hver gang man mente det var ok å ta fundamentale rettigheter fra enkeltgrupper

Dette er jo feil,

1 cygote kan bli til 16 mennesker. Vi kunne tatt 1 befruktet celle, og splittet cellene fra hverandre hver celledeling de første 3 dagene.

Hvilken av de 16 er den ene som ville blitt til naturlig uten intervensjon..?

Hvis vi deler den i 16, og bare lar 1 føres videre, har vi drept 15 mennesker..?

• Liker 4
Skrevet
Skrevet
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Dette er jo feil,

1 cygote kan bli til 16 mennesker. Vi kunne tatt 1 befruktet celle, og splittet cellene fra hverandre hver celledeling de første 3 dagene.

Hvis vi deler den i 16, og bare lar 1 føres videre, har vi drept 15 mennesker..?

Jeg har ikke tenkt å diskutere hypotetiske ting med deg. 

• Liker 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Dette er jo feil,

Hva er poenget ditt her?

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Tussi said:

Ja. Det er tragisk og jeg vil si uansvarlig da det fører til flere aborter. 

Salget av kyskhetsbelter for kvinner har jo eksplodert i det siste.

Skrevet (endret)
BadCat skrev (25 minutter siden):

Nei, han kan prøve nye metoder og se om laget responderer.

De aller fleste fotballag har en doktrine, postulat(er), filosofi som gjør at de har den suksessen de har. Bare for å nevne Rosenborg BK og tiden under Nils Arne Eggen. Eggen hadde en treningsfilosofi som var inndelt i en rekke postulater:

https://fotballtreneren.no/2022/08/10/nils-arne-eggen-og-fokus-pa-fotballferdigheter/

Disse postulatene satt i veggene i Brakka og det var åpen kultur. Hvem som helst kunne stikke innom, kjøpe seg en vaffel og kaffe til og med snakke med spillerne. Denne åpenheten og postulatene kom frem på treningene og i kampene. Jeg mener å huske at RBK vant 11 strake seriegull. De kjøpte smart (noen vil dog hevde at de støvsugde det norske markedet for talenter) og hadde sunn og bærekraftig økonomi. Så kom dagen da Eggen la opp som trener og siden da slet klubben i ganske mange år. Nye trenere og nye metoder funket ikke. Sjelen var blitt borte.

Se til Nederland og fotballklubben Ajax Amsterdam som er sterkt påvirket av filosofiene til trenerlegenden Rinus Michels og spillerlegenden Johan Cryuff. Klubben er stappfull av talenter på alle aldersnivåer og har et stort speidernettverk. Laget som vant Champions League i 1995 er legendarisk. Det er en klubbfilosofi som omfatter hvordan de skal rekruttere trenere og talenter, hvordan de skal sile ut spillere og et system for å avgjøre hvem de skal satse på. Taktikken som førstelaget bruker er den samme i samtlige aldersklasser. En del av filosofien innebærer at en spiller skal kunne omstille seg på banen i forskjellige posisjoner og situasjoner. Slikt stiller krav til spilleforståelse, teknikk, fart, smidighet, reaksjonsevne etc. Michels Total fotball filosofien sitter i veggene hos denne klubben. Men Bosman-dommen gjorde at de måtte tenke nytt da de investerte mye i spillere og opplevde at flere gikk til andre klubber som frie agenter når kontrakten deres gikk ut. Bosman-dommen forandret fotballen for alltid. Poenget mitt her er at Ajax måtte omstille seg de nye kravene og reglene.

https://www.soccertake.com/player-development/ajaxs-player-development-approach

Enhvert trener som har prøvd å endre for mye har støtt på problemer. Derfor har de aller fleste vært nødt til å se tilbake og lære av fortiden. Liverpool FC var sensasjonelle på 80-tallet før Manchester United tok over hegemonien. Hvorfor? Alex Ferguson. Han totalrenoverte klubben, men tok med seg mye av den tidligere filosofien til klubben med deg. Resultatene kjenner vi godt til. Engelskmennene led av en vrangforestilling om at kun deres måte å spille fotball på var rett, alt annet var tull. Bare spør Åge Hareide om tiden han spilte i Manchester City om hvordan de forberedte seg til kamper. Liverpool måtte tenke nytt og tok sjansen på flere utenlandske trenere, men mest suksess var det Jurgen Klopp som brakte.

Og vi kan fortsette. Det som understrekes her er at det vitenskapelige funnenene og teknologien vi nå har er alltid basert på noe som ble gjort før. I dag kan du fly hvor som helst i verden, men bak Boeing flyene er det en stor del historie som var basisen for at vi har maskinene i dag.

Det er ikke noe annerledes i det politiske landskapet. Vi er dømt til repterere fortiden om vi ikke lærer av den.

Endret av Boing_80
Skrevet
Sir skrev (1 minutt siden):

Og poenget ditt er at Kirk støttet Oath keepers og Proud boys?

Jeg lenket til det andre kuppforsøket til Trump også, som Trump var mer direkte involvert i.

Krik støttet Trump, fremdeles, etter at Trump forsøkte Fake Electors plot, og Trump sitt team koordinerte med disse høyreekstreme i en voldelig del av et annet kupp.

Etter at noen har forsøkt å begå kupp. Hvilke mennesker er det som støtter dem, fremdeles, og hva mener du bør gjøres med mennesker som forsøker å begå kupp..?

Ville du støttet Trump etter kuppforsøkene hans..?

• Liker 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (21 minutter siden):

Og etter kuppforsøket er et faktum...

Noe det ikke er...?

Red Frostraven skrev (21 minutter siden):

terroristorganisasjonen (designert av Canada) Proud Boys

Så.. Ikke klassifisert som terrororganisasjon i landet de faktisk "forsøkte å kuppe"..
Høres litt ut som symbolpolitikk fra Canada sin side i grunn.

Også litt vissvass om Oath Keepers som ikke er det samme som Proud Boys. 
Er det slik at du egentlig har en drøm om at de slemme menneskene på høyresiden undertrykker deg og dine likesinnede?

Det du så 6. januar var i grunn nøyaktig det samme som du så ca 220 ganger når BLM raserte alt fra enkeltbygninger til hele bydeler når de slapp løs. 

Det er absolutt beklagelig, men det du prater om er i praksis kun en konspirasjon og en fantasiverden for alle andre enn ytterst få enkeltpersoner på begge sider av saken.   

• Liker 3
Skrevet
Griever skrev (Akkurat nå):

Hva er poenget ditt her?

Kverulere 

Det er et faktum at menneskelivet starter 99% av tiden ved unnfangelsen.  Ikke alle unnfangelsen fører til starten av et liv, mola er et eksempel på feil ved befruktningen. Så kan et liv bli til ved twinning.  

Skrevet
Tussi skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt å diskutere hypotetiske ting med deg. 

Det er ikke hypotetisk det er fakta om hvordan virkeligheten du lever i faktisk fungerer -- cygoter som splittes er måten tvillinger lages, naturlig, som åpenbart også kan gjøres kunstig.

• Liker 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Det er ikke hypotetisk det er fakta om hvordan virkeligheten du lever i faktisk fungerer -- cygoter som splittes er måten tvillinger lages, naturlig, som åpenbart også kan gjøres kunstig.

Ja, en sjelden gang kan det skje, men Tvillingene som.den andre kom fra, ble til ved unnfangelsen. Hele poenget mitt var at vi som er imot abort er de gjøkene som lærer av historien, og ser at å ta fra en spesiell gruppe.mennesker vern, aldri fører til noe godt

Skrevet
fredrik2 skrev (15 minutter siden):

Vet fremdeles ikke vad det er du faktiskt vill fram till. Min kommentar var efter att det fanns information om transideologi på kulerna. 

Kommit fram till noe om Khelif ännu? Fremdeles för lite information?

Fortsatt ingen informasjon om at hun er trans, men tyder på hun ikke går klar det nye test regimet ja.

Fint at du poengterer mitt poeng uansett, at du skubber trans forann bussen så fort du har mulighet.

• Liker 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Jeg lenket til det andre kuppforsøket til Trump også, som Trump var mer direkte involvert i.

Krik støttet Trump, fremdeles, etter at Trump forsøkte Fake Electors plot, og Trump sitt team koordinerte med disse høyreekstreme i en voldelig del av et annet kupp.

Etter at noen har forsøkt å begå kupp. Hvilke mennesker er det som støtter dem, fremdeles, og hva mener du bør gjøres med mennesker som forsøker å begå kupp..?

Ville du støttet Trump etter kuppforsøkene hans..?

Jeg støtter ikke Trump. Som sagt så har BLM-grunnleggerne uttrykt støtte til f.eks. Maduro, det betyr ikke at hele BLM-bevegelsen burde avskrives.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...