Gå til innhold

Svenske tilstander er her allerede

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det var ikke svar til deg, men de som mener at europeere ikke har en kultur. Det er en påstand jeg har sett flere ganger, som jeg tror er utbredt på ytre venstre.

Er tillitssamfunn med julemarkeder hvor hele familien kan hygge seg uten å bli sprengt er en del av vår kultur, det beviser at vi har en.

Endret av Mannen med ljåen
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (5 minutter siden):

Det var ikke svar til deg, men de som mener at europeere ikke har en kultur. Det er en påstand jeg har sett flere ganger, som jeg tror er utbredt på ytre venstre.

Er tillitssamfunn med julemarkeder hvor hele familien kan hygge seg uten å bli sprengt er en del av vår kultur, det beviser at vi har en.

Da er vi enige :) 

Alle land har sine egne kulturer som, etter min mening, gjør verden rikere og noe man må/burde jobbe for å bevare

Skrevet
halnes1 skrev (8 timer siden):

I Norge er der ingen grense på tid for når du kan ta fra innvandrere passet, vet ikke om det er slik i Sverige.
Men hun burde bli kastet ut bare for å vise at dette aksepteres ikke.
Rett tilbake til Irak med henne.

Hun har vært i Sverige siden 90-tallet og bor i tillegg i Malmø. Om hun ikke trives der fordi det er "for svensk" så finnes det neppe noen plass i vesten der hun vil trives.. Et godt eksempel på feilet innvandringspolitikk. Vi har vært altfor naive, vi henter inn folk som hater oss og vår kultur. I fremtiden må vi være selektive.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Nye regler må bli innført i Europeiske land. Kommer det innvandrere til oss må de selv bli en del av landet og tilpasse seg, de kan ikke kreve at vi skal begynne å be til deres gud og bli indoktrinert med deres religion og regler.
På tide å slå hardt ned på både religion og økonomisk utnyttelse, det er mange som dessverre har funnet veier de kan få mye penger i lomma og så drar de fra Norge tilbake til landet de flyktet for med en god månedlig lønn. Kommer utlendinger her må det jobbes for å få en del av potten og staten må være langt flinkere til å kreve dette.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg liker fortsatt tanken om et eksternt Eurpeisk flyktningeland opprettet i Midtøsten.

Nå som Assad-regimet i Syria er styrtet og det nye ikke er helt stabilt så er det kanskje muligheter for å forhandle fram Europeisk kontroll over et område. Et flyktningeland med tilgang til havn og med militær beskyttelse fra Europa. Et flyktningeland som kan deles inn i byer slik at hver gruppering som ikke tåler trynet på noen av de andre gruppene kan ha sin egen by. Militært beskyttet mellom byene. Flyktninger fra midtøsten kan bo og leve omtrent som de er vant til, med samme klima, nærhet til sine hjemland, språklige og kulturelle tilhørighet. Europa bør kunne finne ganske mye penger til et sånt prosjekt så lenge det overføres flyktninger dit som ellers ville bodd i Europa. Det vil løse mange problemer for oss på hjemmebane selv om kostnaden fortsatt er der.

Når det er på plass så bør samfunnsbyggingen starte. Da mener jeg Europeisk kontrollerte skoler og samfunnsorden, folkeopplæring i demokratiske verdier. Omvending fra voldskultur. Konstruktiv utdanning av flyktninger til alle samfunnsfunksjoner som trengs i et fungerende land. Alt fra bønder til bygningsarbeidere. Rett og slett bygge et land og sivilisere folk. Et veldig langsiktig mål må være at landet fungerer så godt at den overordnede kontrollen kan overlates til folket selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...