Gå til innhold

Høyresiden må bare akseptere det: Innvandring til Vest-Europa vil aldri stoppe

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mannen med ljåen skrev (4 timer siden):

Hvis vi ansetter noen grensevakter og instruerer NAV at de ikke skal gi dem trygd, bør det være mulig å begrense dette.

Tydelig at amerikansk retorikk har fått et fotfeste her siden man visstnok har fått "fence jumpers" i Norge. Det finnes trolig ikke en eneste ulovlig innvandrer i Norge (med unntak av noen som ikke fornyer oppholdstillatelsen sin av forskjellige grunner). Vi har kvoteflyktninger som vi har besluttet oss til gjennom FN, og vi har arbeidsinnvandrere som er her lovlig på premiss om å være i arbeid.

Du kan stemme så mye anti-innvandring du vil, men arbeidsinnvandring kommer ikke til å forsvinne med mindre vi klarer å øke fødselsraten vår.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutes ago, Gavekort said:

Det finnes trolig ikke en eneste ulovlig innvandrer i Norge (med unntak av noen som ikke fornyer oppholdstillatelsen sin av forskjellige grunner).

Uenig. Aftenposten hadde en artikkel for ca. 15 år siden at det fantes 3000 (eller var det 6000?) migranter uten gyldig oppholdstillatelse i Oslo. 

• Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (16 minutter siden):

Uenig. Aftenposten hadde en artikkel for ca. 15 år siden at det fantes 3000 (eller var det 6000?) migranter uten gyldig oppholdstillatelse i Oslo. 

Uten gyldig oppholdstillatelse er mest sannsynligvis en utgått oppholdstillatelse, f.eks. flyktninger som blir beordret hjem.

6000 utgjør forøvrig 1,2% av alle innvandrere i Norge i 2011.

• Liker 1
Skrevet
Krig og fred skrev (11 minutter siden):

Polen gikk fra å være et østblokkland til å bli et moderne land på lik linje med andre land på bare 30 år. Hvis vestlige land (og Kina) hadde opptrådt mer fornuftig og rettferdig i Afrika hadde utviklingen skjedd raskere. 

Polen har vært smarte

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Gavekort skrev (17 minutter siden):

Det finnes trolig ikke en eneste ulovlig innvandrer i Norge

Jaha?
https://www.politiet.no/om-politiet/organisasjonen/sarorganene/politiets-utlendingsenhet/hvor-mange-oppholder-seg-ulovlig-i-norge/

Sitat

begynnelsen av mars 2022 var det litt i overkant av 1800 personer i vår oversikt med ulovlig opphold fra Norge, hvorav rundt 1650 av disse er personer som har fått endelig avslag på søknad om beskyttelse (asyl).

Finnes det utlendinger med ulovlig opphold i Norge som ikke inngår i PUs oversikt?

Ja. Dette kan enten være personer som har fått vedtak om å forlate landet eller ikke har det, men likevel oppholder seg ulovlig i Norge.

Noe eldre artikkel:

Sitat

Rundt 4.600 tidligere asylsøkere er ulovlig i Norge.

https://www.nrk.no/trondelag/abbasi-saken_-hvorfor-tar-det-sa-lang-tid-a-returnere-utlendinger-som-er-ulovlig-i-norge_-1.14603055

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
sk0yern skrev (5 minutter siden):

Les hva jeg skriver da... Vi snakker om 0,18% av alle innvandrere, og utgåtte papirer, ikke folk som sniker seg over grensa. Klarer du å relatere dette til @Mannen med ljåen sin påstand om at vi trenger grensevakter, eller er vi bare på tyttebærtur nå?

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Krig og fred skrev (13 minutter siden):

Av åpenbare grunner klikker jeg ikke på videoer med slike thumbnails. 

Skjønner at sannheten kan bli for meget for enkelte, så tar den.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (4 minutter siden):

Propaganda er ikke sannhet, så den tok du ikke. 

At videoen er propaganda får være dine ord.

Du har jo ikke engang sett den.

Endret av Kone
  • Liker 1
Skrevet
Gavekort skrev (29 minutter siden):

Tydelig at amerikansk retorikk har fått et fotfeste her siden man visstnok har fått "fence jumpers" i Norge. Det finnes trolig ikke en eneste ulovlig innvandrer i Norge (med unntak av noen som ikke fornyer oppholdstillatelsen sin av forskjellige grunner). Vi har kvoteflyktninger som vi har besluttet oss til gjennom FN, og vi har arbeidsinnvandrere som er her lovlig på premiss om å være i arbeid.

Du kan stemme så mye anti-innvandring du vil, men arbeidsinnvandring kommer ikke til å forsvinne med mindre vi klarer å øke fødselsraten vår.

Har vi ikke familiegjenforening lenger?

Arbeidsinnvandring har jeg åpenbart ikke noe problem med. Heller ikke ukrainere. Men hvorfor afrikanere og folk fra midtøsten skal hit forstår jeg lite av. Kulturforskjellen blir for stor (begge veier). De bør flykte til andre land i nærområdene.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Vi må etterforske hvordan de kommer inn og hvem som gir dem statsborgerskap.
Det kryr tydeligvis av utro tjenere i Utlendingsdirektoratet (UDI), og de står antakelig i ledtog med regjeringen og stortinget.

Grensevakter for å stoppe dem før de kommer inn er bare en av mange, nødvendige tiltak.
Det er mye billigere å være preventive, enn den strategien USA valgte.

Familiegjenforening. Hvis en ung mann er på flukt, så er resten av familien også på flukt? Eller kan de ikke gjenforenes i hjemlandet?

De må lære at det ikke nytter å forsøke. Når de blir gitt statsborgerskap, straffefritak og trygdebolig lærer de aldri.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Arbeidsinnvandring har jeg åpenbart ikke noe problem med. Heller ikke ukrainere. Men hvorfor afrikanere og folk fra midtøsten skal hit forstår jeg lite av. Kulturforskjellen blir for stor (begge veier). De bør flykte til andre land i nærområdene.

Men de vil jo ikke ha dem, rart med det.

• Liker 2
Skrevet (endret)
ForTheImperium skrev (5 timer siden):

Så la Kina gjøre jobben sin ved å investere i den tredje verden. 

Ekstreme høyre kan også gjøre sin jobben. Så lenge de tar initiativ til å ødelegge sine land, vil innvandrere naturlig nok slutte å komme og ødelegge igjen.

Fra dette perspektivet hater den ekstreme høyresiden venstresiden mest og anklager venstresiden for å ødelegge landet. Kanskje det er fordi venstresiden har tatt arbeidsplanene deres?🤣

Endret av James G
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (4 minutter siden):

Hvordan er det relevant?

Sitat

Kanskje vi skal begynne å snakke om kvoteflyktninger da, så slipper dere dette semantiske rotet dere hele tiden lager av å blande innvandrere og flyktninger som om de stjeler jobbene våre og snylter på NAV samtidig.

Idéen bak FNs kvoteflyktningordning er at alle FN-land skal dele byrden med folk på flykt der ressurssterke land skal ta en større byrde enn de ressurssvake. Å sende folk på flykt til et naboland der det hverken finnes hjem eller jobb til dem vil bare rasere et land langt borte fra synsrekkevidden din.

• Liker 2
Skrevet
4 minutes ago, Kone said:

At videoen er propaganda får være dine ord.

Du har jo ikke engang sett den.

Fordi ut i fra bildet så er det åpenbart ingen 60 minutes reportasje. De som har lagd det, kobler tydeligvis niqab (sharia) automatisk med innvandring, og det sier meg alt jeg trenger å vite. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Gavekort skrev (5 minutter siden):

Kanskje vi skal begynne å snakke om kvoteflyktninger da, så slipper dere dette semantiske rotet dere hele tiden lager av å blande innvandrere og flyktninger som om de stjeler jobbene våre og snylter på NAV samtidig.

Idéen bak FNs kvoteflyktningordning er at alle FN-land skal dele byrden med folk på flykt der ressurssterke land skal ta en større byrde enn de ressurssvake.

Altså at alle skal til Europa hver gang det er krig noe sted i verden i praksis, bare sagt med finere ord.. Hvor mange ukrainere har flyktet til rike arabiske land?

Hvor mange flyktninger tok Saudi-Arabia/Qatar/UAE imot under flyktningkrisen i 2015? Hvem betalte for teltleirene i de få landene som tok imot syrere i nærområdet? Hvem brukte syrere til å presse europeiske land for penger?

Systemet misbrukes mot oss.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Er ikke det også innvandring? Og enormt mange også, etter det jeg har hørt... 

Jo. Men jeg snakker om folk som er her ulovlig.

DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Altså at alle skal til Europa hver gang det er krig noe sted i verden i praksis, bare sagt med finere ord.. Hvor mange ukrainere har flyktet til rike arabiske land?

Hvor mange syrere tok Saudi-Arabia/Qatar/UAE imot under flyktningkrisen i 2015?

FN er et global samarbeidsprosjekt, så flyktninger blir fordelt ut objektivt. At ikke alle ungene klarer å leke fint sammen er dessuten ikke et argument for at vi også skal begynne å bli egoister og ikke hjelpe med å beskytte folk rammet av krig og elendighet.

Endret av Gavekort
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...