Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan det påvirke menn mentale helser når de ikke har et aktivt sexliv?

Gjest 1900b...fda

Anbefalte innlegg

Gjest a47b2...aac
Skrevet
Gjest f8099...8c9 skrev (4 minutter siden):

Dette blir for unyansert. Sølibat kan i høyeste grad være ufrivillig. Å etablere nettverk og å vekke oppmerksomhet hos det motsatte kjønn er for svært mange en prøvelse store deler av livet.

Det er svært sårt for flere og en faktor som kan gi nedsatt helse på ulike vis. Det er ikke nødvendigvis slik at selv om man har god fysisk form så melder det seg noen på hvert gatehjørne. Så er det også stor forskjell mellom by og bygd. Ikke minst har flere av de tradisjonelle arenaene for sosialisering falt bort. Det er mange som preges av dette. 

Anonymous poster hash: f8099...8c9

Ikke egentlig, når sex er noe som selges som en vare og også kjøpes og brukes i mange land. Ser problemstillingen du sikter til men sex kan fortsatt kjøpes og det er noe du kan få i mange land. Med andre ord kan man ikke klage på at man ikke får pult når mulighetene er der ute.

Anonymous poster hash: a47b2...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sexkjøp er ulovlig i Norge og det er ulovlig for nordmenn å kjøpe sex i utlandet. I tillegg så er sexkjøp regelrett voldtekt av kvinner. Det er en grunn til at det er forbudt å kjøpe men ikke selge. Det er utnyttelse av kvinner.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Gjest a47b2...aac
Skrevet
sedsberg skrev (Akkurat nå):

Sexkjøp er ulovlig i Norge og det er ulovlig for nordmenn å kjøpe sex i utlandet. I tillegg så er sexkjøp regelrett voldtekt av kvinner. Det er en grunn til at det er forbudt å kjøpe men ikke selge. Det er utnyttelse av kvinner.

Jeg er imot det selv. Men har sett her inne at mange er for det. Og det sier litt. En av mange grunner til at jeg faktisk avskyr sex. 

Mye som ikke er lov, men de gjør det likevel. Ikke lov å kjøre for fort heller. 

Gjest 9c979...6f9
Skrevet
Gjest 1900b...fda skrev (14 timer siden):

Hvis det er menn der ute som ikke har hatt sex i flere år eller aldri hatt sex i det hele tatt, kan det påvirke den mentale helsen, selvbildet og selvtillit? 

Anonymous poster hash: 1900b...fda

Jeg vil tro mangel på nærhet og kjærlighet, er langt mer mentalt (og fysisk) skadelig. 

Mangel på sex, dersom man har nærhet og kjærlighet, er ikke noe problem. 

Eksempelvis klarte jeg meg helt fint uten sex i svært mange år – før jeg plutselig debuterte. Etter det prøver jeg å ha sex jevnlig, men om det skulle bli en lang tørke-periode, er jeg ikke bekymret. 

Skulle jeg derimot miste folka rundt meg; venner, barn, samboer, annen familie; ja, da hadde jeg slitt! 

Anonymous poster hash: 9c979...6f9

Skrevet
10 minutes ago, Guest f8099...8c9 said:

Det er svært sårt for flere og en faktor som kan gi nedsatt helse på ulike vis. 

Det samme kan det å være lav/spinkel/stygg/overvektig, og en hel rekke andre ting. Det er rart akkurat hvor sårt det liksom skal være å ikke få pult. Noen ganger høres det ut som det mest alvorlige i verden. At munker og nonner og aseksuelle klarer seg fint, for å ikke snakke om de som har pult men som ikke lenger gidder å legge inn innsats for å få pult mer, tilsier at det er mye ego involvert, og en manglende vilje til å akseptere de kortene man har fått utdelt. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (8 timer siden):

Ja det skjer, men vi må likevel være ærlige på hvor ofte ting skjer. 9 av 10 partnerdrap er begått av en mann mot en kvinne. Kvinner voldtas oftere enn menn.  https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/kjonnslikestilling/vold-kjonn/

T.o.m vold som menn opplever er oftest gjort av en mann. 

Vel uansett, hvis man har lyst på et forhold som mann så bør man oppføre seg på en måte slik at damene får lyst til å inngå i et forhold med deg. 

1. Ikke var en misogynist

2. Ikke sett kvinner i bås (me Tarzan, you  Jane, uggabugga)

3. Ikke gjem deg i "hula"di og skyld på kvinner for dine egne mangler.

4. Kom deg ut, treff kvinner i virkeligheten, logg deg av datingapper

5. Bare vær en hyggelig mann som ser på kvinner som likeverdig deg selv. (Se punkt 2). 

Ellers enig med deg Skaftetryne32  i at vi finner drittsekker i begge leire, men nå spurte TS ut i fra at han er mann. 

Til TS: Ja, man kan bli påvirket helsemessig, ikke bare mentalt pga mangel på sex og nærhet, men også ved at man kommer seg seinere til lege. Menn som bor sammen med en dame kommer seg oftere tidligere til lege enn single menn, og får tidligere avdekket helseproblemer, som f.eks kreft. Man vet at dette redder liv. 

Egentlig det beste rådet jeg kan gi er at man må lære seg å elske seg selv før man kan forvente / håpe på at noen andre vil elske deg. 

Lykke til med kjærligheten 🦋🩷

Bare for å nyansere litt: menn er faktisk mer utsatt for mindre alvorlig partnervold enn kvinner. Så man har jo all grunn til å passe seg litt som mann. For, la oss være ærlige, det verste med partnervold er ikke et blåmerke - men at man blir slått av noen man under ingen omstendigheter burde bli slått av. En flat hånd e.l. er ikke en bagatell bare fordi man ikke får langvarige merker på kroppen. Dessverre har vi ikke et system som fanger opp dette og kaster gjerningspersonene i fengsel inntil de skjerper seg. (og det gjelder selvsagt uansett kjønn, jeg snakker ikke kun om kvinnene da)

Så ja, man finner drittsekker i alle leire, men drittsekkriteriet er definitivt tilfredsstilt idet man blir utsatt for enhver form for vold. Jeg tar det for gitt at alle her er enige i at den skillelinjen ikke går ved at man må på legevakten og få gips eller sting.

https://kjonnsforskning.no/nb/2019/06/kvinner-er-mer-utsatt-grov-partnervold

• Liker 1
Skrevet
Gjest 9c979...6f9 skrev (49 minutter siden):

Jeg vil tro mangel på nærhet og kjærlighet, er langt mer mentalt (og fysisk) skadelig. 

Mangel på sex, dersom man har nærhet og kjærlighet, er ikke noe problem. 

Eksempelvis klarte jeg meg helt fint uten sex i svært mange år – før jeg plutselig debuterte. Etter det prøver jeg å ha sex jevnlig, men om det skulle bli en lang tørke-periode, er jeg ikke bekymret. 

Skulle jeg derimot miste folka rundt meg; venner, barn, samboer, annen familie; ja, da hadde jeg slitt! 

Anonymous poster hash: 9c979...6f9

Enig i den. Mulig de som ikke får sex heller ikke får kjærlighet, men om de hadde hatt noen i armkroken sin ville de skjønt at DET er essensen - pulinga er bare en bonus (om du vil).

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest f8099...8c9
Skrevet
Gjest a47b2...aac skrev (3 timer siden):

Ikke egentlig, når sex er noe som selges som en vare og også kjøpes og brukes i mange land. Ser problemstillingen du sikter til men sex kan fortsatt kjøpes og det er noe du kan få i mange land. Med andre ord kan man ikke klage på at man ikke får pult når mulighetene er der ute.

Jeg vet ikke hva som har skjedd i ditt liv. Men jeg anbefaler sterkt å se litt nærmere på hva som gjør at du reduserer nærhet og intimitet til kun en handelsvare. Dette er så viktige temaer at det er nedfelt i menneskerettighetene.

Prinsipielt har jeg ingenting i mot et velregulert marked for også slik aktivitet. Rett og slett for å kunne ha en helhetlig tilnærming til helse for større befolkningsgrupper. Men det som egentlig er råttent i Norge og ellers er at de moderne formene for samhandling og kommunikasjon ikke gir rom til å vise hva man er god for og nedgraderer personer fra personer til Toro-pakker med navn og innholdsfortegnelse. Med filter for enhver anledning. 

Skrevet
James G skrev (13 timer siden):

Det er bedre å si at mennesker er forutbestemt til å ha psykiske problemer, men mange mennesker i fortiden døde før de nådde den alderen der de utviklet psykiske lidelser, eller de sliter kanskje bare med å holde seg i live fysisk.

Nei. Det er helt klart et skille blant folk. Og man ser at oppdragelse spiller en stor rolle. Det er også noen, spesielt kvinner, som blir ekstremt lett påvirket av sosiale medier. Fikk et barn for ikke så alt for lenge siden. Nå har alle ledd som hjelper mor og far stort fokus på robuste barn. De ser det er for mange snøfnugg, og sånn kan man ikke ha det. 

Gjest f8099...8c9 skrev (7 timer siden):

Dette blir for unyansert. Sølibat kan i høyeste grad være ufrivillig. Å etablere nettverk og å vekke oppmerksomhet hos det motsatte kjønn er for svært mange en prøvelse store deler av livet.

Incel er jo en ting. Sex med prostitute som prøver å Flå deg er heller ikke så kult. Dyrt er det også blitt, ligger på 3000kr timen. 

Atib Azzad skrev (14 timer siden):

og kanskje andre perspektiver enn å finne forklaringsmodeller for hvordan han ikke ble hyllet i den graden han følte seg fortjent til,

Hadde nok følt seg hyllet om han fikk barn. Men om han hadde fått en kvinne til å gi han ubetinget kjærlighet og påvirket han positiv i en relativt ung alder, så hadde han nok aldri fått utviklet mange av de dårlige egenskapene sine. 

Skrevet
Gjest a47b2...aac skrev (7 timer siden):

Sexkjøp er lovlig i mange land. Sølibat er et valg man tar, ikke noe annet. 

Det er ikke et valg hos meg. Jeg har forsøkt med datingsapper men får kun en håndfull av ekte matcher og resten er falske profiler. Men skal ikke sutre for mye. Har laget en plan der jeg skal virkelig ta tak i meg selv. 

• Liker 1
Skrevet
knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Enig i den. Mulig de som ikke får sex heller ikke får kjærlighet, men om de hadde hatt noen i armkroken sin ville de skjønt at DET er essensen - pulinga er bare en bonus (om du vil).

Enig med deg der. Jeg er ikke etter å få sex bare for å få det. Jeg vil ha den nærheten følelsen av å være glad og forelsket i en dame. 

• Hjerte 1
Skrevet
leticia skrev (15 timer siden):

Ja det skjer, men vi må likevel være ærlige på hvor ofte ting skjer. 9 av 10 partnerdrap er begått av en mann mot en kvinne. Kvinner voldtas oftere enn menn.  https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/kjonnslikestilling/vold-kjonn/

Jeg tror vi først og fremst må være ærlige om at det er mye vold som aldri blir statistikk, det skjer ikke før det faktisk tas alvorlig, den dagen det slutter å være humor at menn blir utsatt for vold av kvinner, jeg har sagt det før, men kan si det igjen, vold begått av kvinner tas ikke like seriøst som vold begått av menn, vold mot kvinner er tabu, vold mot menn er humor, jeg har aldri sett en mann være voldelig mot en kvinne, vold mot menn begått av kvinner er dog noe jeg ser ganske ofte, jeg tviler på at noe som helst av det blir anmeldt. Det er også studier som viser at det ikke er noe mindre vold i partnerskap mellom kvinner, faktisk antyder noen at det er mer vold i kvinnelige partnerskap

leticia skrev (15 timer siden):

Ellers enig med deg Skaftetryne32  i at vi finner drittsekker i begge leire, men nå spurte TS ut i fra at han er mann. 

Jeg er bare lei av denne pissinga på menn i dagens samfunn, kvinner er faktisk mennesker dere også med alle de samme psykotiske kvalitetene som menn, det er på tide at kvinner også forstår dette, dessverre har kvinner etter mange år med ekstrem feminisme fått det for seg at de er bedre enn menn på alle måter, det er et problem i mine øyne. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Jeg er bare lei av denne pissinga på menn i dagens samfunn, kvinner er faktisk mennesker dere også med alle de samme psykotiske kvalitetene som menn, det er på tide at kvinner også forstår dette, dessverre har kvinner etter mange år med ekstrem feminisme fått det for seg at de er bedre enn menn på alle måter, det er et problem i mine øyne. 

Så slutt å forsvar driten med "BOTH SIDES". Ta ansvar som mann, slutt å føl deg truffet, du er ikke definisjonen på en mann heller. 
Så de snakker ikke om deg.
LEGG FRA DEG DET MASSIVE EGOET.

Gud bedre. Skal vi få bukt med disse problemene må -VI- menn slutte å være feige med hverandre.
Slappkuker som hører kompisene si no idiotisk eller behandle damer (eller servicefolk) som bæsj... TA. DEM. PÅ. DET.
Kvinner kan ikke fikse dette, de fikser seg ikke sjøl. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Bata skrev (6 minutter siden):

Så slutt å forsvar driten med "BOTH SIDES". Ta ansvar som mann, slutt å føl deg truffet, du er ikke definisjonen på en mann heller. 
Så de snakker ikke om deg.
LEGG FRA DEG DET MASSIVE EGOET.

Hvorfor det, det handler om begge sider ikke om bare menn, og det er akkurat det du må skjønne. Dette har ingenting med ego å gjøre, jeg skjønner ikke hva du snakker om ego for. 

Jeg har aldri sagt at dette er om meg, eller at jeg føler meg truffet så det er en massiv stråmann fra din side, vi bør ta ansvar som samfunn ikke som menn, menn er ikke de eneste som kan hjelpe til med å gjøre samfunnet bedre, menn er ikke de eneste som må forbedre seg.

Bata skrev (8 minutter siden):

Gud bedre. Skal vi få bukt med disse problemene må -VI- menn slutte å være feige med hverandre.
Slappkuker som hører kompisene si no idiotisk eller behandle damer (eller servicefolk) som bæsj... TA. DEM. PÅ. DET.
Kvinner kan ikke fikse dette, de fikser seg ikke sjøl. 

Er det ikke akkurat det jeg skrev, at vi faktisk må ta tak i dårlig oppførsel når vi ser det, uavhengig av kjønn? Dette gjelder ikke bare menn, det er ikke sånn at vi skal gå rundt og tro at den mannen blir utsatt for vold, fordi han fortjener det, men det er ikke uvanlig tankegang, ikke bare blant kvinner, men blant menn også. 

Og kvinner kan ikke fikse seg selv sier du, er det noe vi menn må gjøre for dem, eller hva mener du egentlig? Jeg tar deg på denne tankegangen, fornøyd? 

Capslock, ikke så kult som du tror. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
knopflerbruce skrev (10 timer siden):

En flat hånd e.l. er ikke en bagatell bare fordi man ikke får langvarige merker på kroppen.

Det er en bagatell hvis man sammenlikner med grov vold, voldtekt og drap jo. 

Men det er ikke en bagatell i forhold til hva det kan gjøre psykisk med den som er utsatt for det. 

Jeg tror likevel mange slike "slag med flat hånd" som du snakker om, er foranlediget av en provokasjon. Noe som han bevisst sier for å gjøre henne sinna, og ifølge straffeloven så kan slikt anses som formildende,  ja t.o.m føre til straffrihet (slik som f.eks resultatet ble i saken om dommeren som ble slått ned på Norway cup). Nå var ikke det med flat hånd, men jeg bruker tilfellet bare for å sette et eksempel at en voldshandling utført pga en provokasjon kan føre til straffrihet. Jeg tror også endel forhold er slik at man "gjør hverandre dårlige / voldelige." 

Likevel er det ikke til å komme unna at testosteron er driveren her. Testosteron bidrar både til et sterkt konkurranseinstinkt, samt til mer aggressjon... 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
knopflerbruce skrev (10 timer siden):

Ja, det handler om trygghet og følelsen av å "høre til". Hvis valget stod mellom aldri mer armkrok eller aldri mer sex er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt 🙃

• Liker 1
Skrevet
Bata skrev (På 3.9.2025 den 10.39):

Stem FrP, så ordner det seg nok.
Og gjerne utbasuner for alle kvinner om hvordan feminisme har gått for langt og at du FORTJENER å penetrere dem.

Det er løsningen til de andre mennene som ikke får seg noe, og det funker visst dritbra.

En overforenklet stigmatisering av menn, sterkt preget av panserfeminisme.

Kvinner har også behov for sex og intimitet.

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (12 minutter siden):

Likevel er det ikke til å komme unna at testosteron er driveren her. Testosteron bidrar både til et sterkt konkurranseinstinkt, samt til mer aggressjon... 

Hva er det som er driveren bak kvinners oppførsel da? Engang i tiden leste jeg noe om forskjellen mellom xy og xx, xy er visstnok langt mer ekstrem, noe man visstnok ser i kroppsstørrelse og i sinnet, menn er generelt større, men også mindre, de er smartere(sjakkranking), men også mye dummere(maga,kulturkrig), psykopati og narsissisme er mye vanligere blant menn enn blant kvinner, men samtidig menes det at denne psykopatien og narsissismen er jevnere fordelt blant kvinner, noe som muligens resulterer i mannevond oppførsel, som leder til ekstrem oppførsel fra mannens side, som sagt, at all skyld legges på mannlige kjønnshormoner begynner å bli litt kjedelig å høre på, det er to sider her ikke bare en.  

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (21 minutter siden):

Det er en bagatell hvis man sammenlikner med grov vold, voldtekt og drap jo. 

Men det er ikke en bagatell i forhold til hva det kan gjøre psykisk med den som er utsatt for det. 

Jeg tror likevel mange slike "slag med flat hånd" som du snakker om, er foranlediget av en provokasjon. Noe som han bevisst sier for å gjøre henne sinna, og ifølge straffeloven så kan slikt anses som formildende,  ja t.o.m føre til straffrihet (slik som f.eks resultatet ble i saken om dommeren som ble slått ned på Norway cup). Nå var ikke det med flat hånd, men jeg bruker tilfellet bare for å sette et eksempel at en voldshandling utført pga en provokasjon kan føre til straffrihet. Jeg tror også endel forhold er slik at man "gjør hverandre dårlige / voldelige." 

Det meste er jo forårsaket av en provokasjon. Du kan ikke unnskylde flat hånd-type slag med "hun ble sikkert provosert" og samtidig ignorere det at menn som slår også kun gjør det etter å ha blitt provosert i et eller annet omfang. Det reelle problemet når vi snakker vold i nære relasjoner er ikke at noen får et blått øye og det blir loggført og gjerningspersonen ofte blir straffet - men det som skjer i det skjulte, aldri blir rapportert, aldri havner i rettsvesenet. Eller at man unnskylder det og bortforklarer, slik du selv gjør her.

Folk må tåle å bli "provosert" uten å slå. Skulle liksom jeg delt ut ørefiker til folk i diskusjonstråder jeg er uenig i dersom "jeg blir provosert", og så kunne hevde at det bør være formildende? Åpenbart ikke. Og tilsvarende får man pent tåle kjeftbruk uten å banke løs på andre.

Hvorvidt testosteron er driver eller ei er irrelevant all den tid folk med lite testosteron også slår. Om noe kan du jo da argumentere for at testosteron er unnskyldningen ("man kan ikke noe for det"), slik at de med lite testosteron i større grad kan holdes ansvarlige for sine handlinger.

Forøvrig er jeg også mann. Masse testosteron. Likefullt har jeg aldri slått noen. Men ifølge deg skulle liksom dette testosteronet gjort meg til en tikkende bombe? Likefullt, kvinner som slår har mindre testosteron enn meg. Likevel slår de. Rart, det der.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...