Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En bekreftelse at jeg har et ikke fint utseendet?

Gjest e69b9...be8

Anbefalte innlegg

Skrevet
barfoo skrev (32 minutter siden):

Innlegga dine smaker jo lett av misogyni. Kvinner har åpenbart ikkje agens i di verd...

Om eg var kvinne ville eg sett på det som litt... usexy.

Så du synes på vegne av kvinner at jeg burde legge an på andres kvinner.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutes ago, Neptun1 said:

Så du synes på vegne av kvinner at jeg burde legge an på andres kvinner.

Premisset ditt er altså at kvinner tilhøyrer mannen. 

Det er litt 1950. Og som sagt misogynt.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
barfoo skrev (1 time siden):

Premisset ditt er altså at kvinner tilhøyrer mannen. 

Det er litt 1950. Og som sagt misogynt.

Nei, jeg er for likestilling i motsetning til alle kulturer du stiller deg positiv til.

Men det betyr ikke at jeg oppsøker utroskap. Mulig det er naturlig for deg å legge an på gifte kvinner, men jeg har altså et annet syn.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Svein M skrev (1 time siden):

Jeg vil tro at profilen og bildene en legger ut har mer å si enn utseende.

Hehe, tipper det ikke slår godt an med bilde av bilvrak på tunet, hus som skriker etter maling, caps bak/frem, singlet og posere med gevær og pitbullterrier.
Samt ytre masse konspirasjonsteorier.

Endret av Neptun1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Neptun1 skrev (2 timer siden):

Oki, enig om fine biler mm :)
Men legger aldri an på andres kvinner. Det føler jeg er ganske gjengs blant menn.

Det er ikke den erfaringen jeg har iallefall. Har blitt lagt an på når jeg har vært ute med mannen. Jeg tror det er mer en uskreven regel blant menn (og kvinner) om kompiser / venninners kjærester. 

• Liker 1
Skrevet
Neptun1 skrev (9 minutter siden):

Hehe, tipper det ikke slår godt an med bilde av bilvrak på tunet, hus som skriker etter maling, caps bak/frem, singlet og posere med gevær og pitbullterrier.
Samt ytre masse konspirasjonsteorier.

Bilder av trofeer slår ikke så godt an. Altså at man tar bilde av seg selv med døde dyr / fugler man har skutt, eller en stor fisk man har fanget. 

• Innsiktsfullt 1
Gjest e69b9...be8
Skrevet

Trådstarter her. En del gode innspill her som jeg har tatt i meg. Har slettet Tinder. Hvis det er nesten kun menn som er på appen, da sier det selv at jeg har null sjans. Får prøve på Hingr og Happn. Er det samme greia der og? 

Anonymous poster hash: e69b9...be8

Skrevet
24 minutes ago, leticia said:

Det er ikke den erfaringen jeg har iallefall. Har blitt lagt an på når jeg har vært ute med mannen. Jeg tror det er mer en uskreven regel blant menn (og kvinner) om kompiser / venninners kjærester. 

Det føler jeg er mer riktig. Det er en "Brocode" mellom kamerater og kjente. Har sett gang etter gang at enkelte har 0 respekt for noe forhold,dersom de mener seg selv overlegne partneren til den som blir prøvd sjekket opp. 

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (3 timer siden):

Bilder av trofeer slår ikke så godt an. Altså at man tar bilde av seg selv med døde dyr / fugler man har skutt, eller en stor fisk man har fanget. 

Sant.
Klassifiserer slike personer lett som grandiose narsissister. Rødt varsellys.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Tinder er knallhardt for menn, så jeg ville ikke overtolket dette. Samtidig, om man ønsker å maksimere sjansene sine hos det motsatte kjønn må man jo være ærlig med seg selv og se hvor man har forbedringspotensiale. Jeg gikk gjennom min egen ilddåp i 20-årene hvor jeg var fast bestemt på å finne ut av denne delen av livet mitt og jeg hadde ikke kommet noen vei om jeg ikke var ærlig med meg selv og tok konstruktiv kritikk. 

Om man ser på utseende har de aller fleste noe forbedringspotensiale. For noen kan det være så enkelt som at de er elendige på å ta og velge ut gode bilder. Jenter har tross alt øvd på dette siden de var små jenter. For noen kan det lønne seg å gå ned noen kilo eller kjøpe litt bedre klær. Eller ta en dyr frisørtime. :) 

Når det gjelder nettdating tenker jeg alltid på to jenter jeg møtte med en gang jeg flyttet til Oslo.

Den første fortalte meg at det var bra jeg tok kontakt når jeg gjorde (like etter hun registrerte seg på det som het Sukker den gang) siden innboksen hennes var sprengt en uke senere og hun kanskje ikke engang hadde lest meldingen min om jeg sendte den da.

En annen jente jeg møtte på Tinder viste meg at hun hadde over 1000 matcher. Til sammenligning hadde jeg sikkert 20-30 matcher på den tiden.

Om jeg var på kjøttmarkedet i dag hadde jeg nok ikke brukt særlig mye energi på Tinder. Konkurransen er høy og mange er der nok bare for bekreftelsen.

Gjest 58fe7...d60
Skrevet
leticia skrev (20 timer siden):

Hva som et attraktivt for en kvinne kan være uattraktivt for en annen. Vi liker ikke alle det samme. Av egen erfaring når man får inn 400 + likes daglig, og kanskje velger seg ut 20  stykker å matche med, og kanskje bare 5 av disse er verdt å gå videre å snakke i lengre tid med, og kanskje bare 2 av disse er interessante nok til å treffe, så sier det seg selv at man ikke har de største sjansene som mann. 

Jeg følte litt på den situasjonen selv, da jeg på InternationalCupid begynte å få veldig mange meldinger fra land i Asia og Afrika. Jeg leser meldingene (som de da kan se), men jeg stort sett bare ignorerer disse da de ikke er av interesse for meg.

Anonymous poster hash: 58fe7...d60

Skrevet
Gjest 58fe7...d60 skrev (2 minutter siden):

Jeg følte litt på den situasjonen selv, da jeg på InternationalCupid begynte å få veldig mange meldinger fra land i Asia og Afrika. Jeg leser meldingene (som de da kan se), men jeg stort sett bare ignorerer disse da de ikke er av interesse for meg.

Man skal også være litt på vakt mot "bots" og "love - bombing". Jeg vet om noen som tror de er "kjæreste " med noen som de sender penger til. Profilen er avdekket som falsk av pårørende men personen vil ikke høre. 

(Dette er snakk om en eldre dame, tror det er mye utnyttelse av eldre menn og damer der ute, samt folk som er utsultet på kjærlighet og positive ord). 

• Innsiktsfullt 1
Gjest 58fe7...d60
Skrevet
leticia skrev (1 minutt siden):

Man skal også være litt på vakt mot "bots" og "love - bombing". Jeg vet om noen som tror de er "kjæreste " med noen som de sender penger til. Profilen er avdekket som falsk av pårørende men personen vil ikke høre. 

(Dette er snakk om en eldre dame, tror det er mye utnyttelse av eldre menn og damer der ute, samt folk som er utsultet på kjærlighet og positive ord). 

Det er også en av grunnene til at jeg ignorerer dem. Spesielt også fra de profilene hvor kvinnene nesten ser ut som modeller.

Skrevet
Neptun1 skrev (På 31.8.2025 den 14.01):

Poenget: man blir sjeldent attraktiv for kvinner før man allerede har ei.
Sånn er det alltid når man får snøret i bånn ute på byen. Enten ingen - eller mange napp.
Kvinner vil ha det andre kvinner har.

Gjelder faktisk menn i enda større grad. Bare å titte på "posterkulturen", det, så ser du at man klarer selge kalendere til menn fordi gruppetenkingen rundt hvem som er pen å se på lever i beste velgående. Du vet, guttaboys-prat om hvor fin den og den er og alle er skjønt enige. Det blir også sånn fordi menn ikke liker skille seg ut, og få kritikk fra kameratene. Så da trengs det konsensus om hvem som er fine - ellers blir det hån og kjeftbruk. Resultatet er jo at alle krangler om de samme damene, og så sutrer på nettet fordi de ikke fikk dem. Mens damene som er usynlige for dem kanskje er både single og tilgjengelige.

Selv om mye av det der er tåpelige pinglefakter, er det jo også NOE fornuft i det hele i form av at vi selvsagt ønsker oss en partner som viser tegn på å være sunn og frisk. Da trekkes man jo mot den type personer mer enn andre.

Skrevet
leticia skrev (På 31.8.2025 den 19.21):

Ja, det der har jeg aldri skjønt. At det liksom skulle være et sjekketriks å dumpe et elgkadaver på gårdsplassen til noen man skal imponere. Gratulerer, du outsmartet skogens konge og tok den ikke engang ut i nevekamp, men med skytevåpen fra trygg avstand. Hvilken bragd.

• Liker 1
Skrevet
knopflerbruce skrev (28 minutter siden):

Ja, det der har jeg aldri skjønt. At det liksom skulle være et sjekketriks å dumpe et elgkadaver på gårdsplassen til noen man skal imponere. Gratulerer, du outsmartet skogens konge og tok den ikke engang ut i nevekamp, men med skytevåpen fra trygg avstand. Hvilken bragd.

Kanskje en litt utdatert rar ide om at man skal vise at man kan forsørge henne, de har kanskje ikke fått med seg at i dag så ordner kvinner sin egen økonomi 😅🙃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...