Cervinus Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 18 minutes ago, Salvesen. said: Det var en politisk motivert handling, såklart blir det politikk i diskusjonen.. Hva tenker du om at dette skjer på de rødgrønnes vakt, og at det var en utlending som begikk drapet? Hva tenker du om at Norge bruker norske skattepenger til å passe på høyreradikale utlendinger? 1 1
Vokteren Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Baranladion skrev (10 minutter siden): Vi kan diskutere politisk tilhørlighet så mye vi bare vil, men det fjerner bare fokuset vekk fra problemet, som er underbemanning og utrygge arbeidsplasser. Hvordan forklarer du da at offentlig sektor vokser mye mer enn privat sektor og at norsk helsevesen er mer kostnadskrevende enn i sammenlignbare land ? 1
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Cervinus skrev (1 minutt siden): Hva tenker du om at dette skjer på de rødgrønnes vakt, og at det var en utlending som begikk drapet? Hva tenker du om at Norge bruker norske skattepenger til å passe på høyreradikale utlendinger? Jeg tenker vi har mye å rydde opp i. Som personvernet, det må bort. Folk skal ikke få gjemme seg bak tastaturet lengre, vi må ta galningene og vi må ta de fort. Også til kjernen i denne saken, rydd opp i helsevesenet her har en åpenbart bommet på mye. Også er det 43534634535 andre saker å ta tak i, såklart. 1
FrihetensRegn Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (21 minutter siden): Tvilsomt at det var en kjent utagerende person denne gangen, bare en syk høre radikal. Igjen. Psykisk ustabile personer hevder ofte at de har en tilhørighet der den ikke finnes, med et vridd virkelighetsbilde, det være seg intellektuelle evner, politisk forståelse og ståsted, hvordan verden henger sammen etc. De har ofte paranoide vrangforestillinger. Forvirrede personer hevder ofte at de er noe, uten at det har noen rot i virkeligheten. Dette er først og fremst en forvirret, psykisk ustabil person. Hvilke ideer eller ståsted denne personen har er irrelevant og om han hevder at han er kommunist, fascist, nazist eller hva det nå er, så er det mest sannsynlig bare vrangforestillinger. Mest sannsynlig vet han ikke hva disse begrepene betyr. Men trangen til å være noe og eksistere er sterk blant psykisk syke mennesker på institusjon. Her er altså problemet ikke hvilke politiske ståsted en psykisk person hevder å ha, men hvilke ordninger og verktøy helsevesenet og kriminalomsorgen besitter for å håndtere slike utagerende og voldelige personer. 1 1
Jarmo Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Salvesen. skrev (8 minutter siden): Jeg tenker vi har mye å rydde opp i. Som personvernet, det må bort. Hva fan mener du med dette der? Endret 7 timer siden av Jarmo 3 2
Krig og fred Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 2 hours ago, Vokteren said: Kulturkonflikter og mistenksomhet oppstår ikke av seg selv….. De gjør det, når det sitter folk i distriktene som snakker om «voldelige ghettoer» i Oslo. Det er folk på dette forumet så har ekstreme i holdninger, og slike folk bruker 99% av tiden sin på å piske opp stemningen. 1 1
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden FrihetensRegn skrev (1 minutt siden): Psykisk ustabile personer hevder ofte at de har en tilhørighet der den ikke finnes, med et vridd virkelighetsbilde, det være seg intellektuelle evner, politisk forståelse og ståsted, hvordan verden henger sammen etc. De har ofte paranoide vrangforestillinger. Forvirrede personer hevder ofte at de er noe, uten at det har noen rot i virkeligheten. Dette er først og fremst en forvirret, psykisk ustabil person. Hvilke ideer eller ståsted denne personen har er irrelevant og om han hevder at han er kommunist, fascist, nazist eller hva det nå er, så er det mest sannsynlig bare vrangforestillinger. Mest sannsynlig vet han ikke hva disse begrepene betyr. Men trangen til å være noe og eksistere er sterk blant psykisk syke mennesker på institusjon. Her er altså problemet ikke hvilke politiske ståsted en psykisk person hevder å ha, men hvilke ordninger og verktøy helsevesenet og kriminalomsorgen besitter for å håndtere slike utagerende og voldelige personer. Godt du har tatt en skikkelig evaluering av pasienten i denne saken da! Det er forbløffende hva du får gjort på en kveld der bak tastaturet! 2 2
FrihetensRegn Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (4 minutter siden): Som personvernet, det må bort. Folk skal ikke få gjemme seg bak tastaturet lengre, vi må ta galningene og vi må ta de fort. Idiotisk forslag som misbruker frykt og enkelthendelser for å trykke ned vår ytringsfrihet og anonymitet på internettet. Vi blir allerede masseovervåket og spionert på av store, internasjonale selskaper og staten, uten at vi har gjort noe galt, uten noen form for rettsordre. Jeg trenger ikke at nyttige idioter og bootlickers ødelegger for de få rettighetene vi fortsatt har som en noenlunde liberal nasjon. 2 1
FrihetensRegn Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): Godt du har tatt en skikkelig evaluering av pasienten i denne saken da! Det er forbløffende hva du får gjort på en kveld der bak tastaturet! Man trenger ikke doktorgrad i psykologi eller psykiatri for å vite at en ung person som utagerer voldelig på institusjon er mentalt ustabil. 1
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Jarmo skrev (1 minutt siden): Hva fan mener du med detter der? Jeg mener det jeg sier, det er en gjenntakende trend at disse høyreesktreme, eller alle ekstreme sånn sett har i lang tid vist dette på nett men på grunn av personvern så er det mer eller mindre umulig å detektere. Her bør vi bli strengere, slik at vi kan slå ned på dette fortere å hindre ting å skje. Utøya kunne vært avverget, og langt flere saker. Eneste personvernet beskytter er kriminelle. Jeg feks, jeg bruker mitt eget navn her inne. Jeg er ansvarlig for det jeg skriver. 1
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden FrihetensRegn skrev (3 minutter siden): Idiotisk forslag som misbruker frykt og enkelthendelser for å trykke ned vår ytringsfrihet og anonymitet på internettet. Vi blir allerede masseovervåket og spionert på av store, internasjonale selskaper og staten, uten at vi har gjort noe galt, uten noen form for rettsordre. Jeg trenger ikke at nyttige idioter og bootlickers ødelegger for de få rettighetene vi fortsatt har som en noenlunde liberal nasjon. Deg om det. Jeg ønsker å slå ned på saker som dette, og det er en løsning som kunne gjort det. Jeg bruker eget navn her inne, for jeg står for det jeg sier og gjemmer meg ikke bak tastaturet. 1
FrihetensRegn Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Krig og fred skrev (3 minutter siden): De gjør det, når det sitter folk i distriktene som snakker om «voldelige ghettoer» i Oslo. Det er folk på dette forumet så har ekstreme i holdninger, og slike folk bruker 99% av tiden sin på å piske opp stemningen. Når majoriteten av voldelig kriminalitet i byene på østlandet begås av en liten minoritet så er det absolutt et viktig tema å ta opp. Ekstremisme er å lukke øynene for de utfordringer samfunnet har med vold, enten den blir begått av psykisk ustabile personer eller innvandrergjenger. Dette er ikke unikt for Norge, men noe som skjer mer og mer over hele kontinentet. Derfor snakkes det stadig mer om tema som remigrasjon. 2
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden FrihetensRegn skrev (2 minutter siden): Man trenger ikke doktorgrad i psykologi eller psykiatri for å vite at en ung person som utagerer voldelig på institusjon er mentalt ustabil. Nei jeg forstår at du ikke har det, så det var veldig redundant. 3
Duriello Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (1 time siden): Nei, men de fleste klarer å holde seg for gode til ting selv om de opplever ting. Noen gjør ikke. Endret det for deg. 👍 1
FrihetensRegn Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Jeg ønsker å slå ned på saker som dette, og det er en løsning som kunne gjort det. De fleste ønsker vel å slå ned på vold, men da er det strengere straffer, hyppigere fotpatruljer i gatene og bedre sikring i institusjonene. Å begrense ytringsfriheten eller overvåke meningsmotstandere er like effektivt som å forby fargefjernsyn eller rullebrett for å gjøre samfunnet tryggere slik det en gang var debatt om i Norge. 1 1
FrihetensRegn Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): FrihetensRegn skrev (5 minutter siden): Nei jeg forstår at du ikke har det, så det var veldig redundant. Nei, jeg trenger heller ikke det. Må jeg være mekaniker for å skjønne at noe er galt med bilen min om ene hjulet detter av eller motoren eksploderer? 1 1
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden FrihetensRegn skrev (Akkurat nå): De fleste ønsker vel å slå ned på vold, men da er det strengere straffer, hyppigere fotpatruljer i gatene og bedre sikring i institusjonene. Å begrense ytringsfriheten eller overvåke meningsmotstandere er like effektivt som å forby fargefjernsyn eller rullebrett for å gjøre samfunnet tryggere slik det en gang var debatt om i Norge. jeg skjønner du er veldig redd for å identifisere deg, og jeg forstår hvorfor. 2
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden FrihetensRegn skrev (1 minutt siden): Nei, jeg trenger heller ikke det. Må jeg være mekaniker for å skjønne at noe er galt med bilen min om ene hjulet detter av eller motoren eksploderer? Det hjelper noen, å der virker som du kunne hatt godt av noen slike fag ja. 2
Jarmo Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (3 minutter siden): Eneste personvernet beskytter er kriminelle. Jasså? Orker ikke slå hoved mitt mot veggen.. 1
FrihetensRegn Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): jeg skjønner du er veldig redd for å identifisere deg, og jeg forstår hvorfor. At jeg velger å være anonym på nettet er mitt valg og har ingenting med frykt å gjøre. Hva er forresten ditt fulle navn, adresse, telefonnummer, personnummer og favorittmat? Kom igjen nå, fortell, eller har du noe å frykte? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå